Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-11, 08:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad spelar det för roll eller vad är inte Sveriges Television? Hur många totalitära vänsterdårar arbetar inte där och vilket blir inte avtrycket i SVTs produktion vareviga dag?

Det var ett enkelt svar kring teorin att media ska granska makten. Då är det väl okej att granska försvarshögskolan.
Tolkar jag dig rätt om du menar tvärtom, att de som har makt ska granska SvT och eventuellt se till att 14 (eller hur många de är) totalitära vänsterdårar omplaceras till SvTs arkiv?
Citera
2016-05-11, 08:52
  #26
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det var ett enkelt svar kring teorin att media ska granska makten. Då är det väl okej att granska försvarshögskolan.

Tolkar jag dig rätt om du menar tvärtom, att de som har makt ska granska SvT och eventuellt se till att 14 (eller hur många de är) totalitära vänsterdårar omplaceras till SvTs arkiv?

För all del, massmedia får köra på. Men då ska de ju granska kommunisthorderna lika gärna, som finns överallt på företag och på myndigheter. Så du tolkar inte helt rätt då jag ber om rättvisa.

Du tror att Sveriges television bara hyser 14 vänsterdårar och inte åtskilliga hundra? Jag tror på det senare eftersom jag dömer ut skiten som en vänstervriden industri.
Citera
2016-05-11, 09:02
  #27
Medlem
BushwickBills avatar
Björn Af Kleens verk och åsikter borde förpassas till skithuset på valfri fideikomiss! Försökte läsa hans bok om överklassens vidriga arvssynder men jag fick ge upp tidigt, den boken skulle behövt en redaktör värd sin titel.

Åsiktsförtrycket når ständigt nya höjder! Nazism är en gammal klassisk svensk tradition och Bjöööörn bör förstå att det är bättre vi har högt i tak så vi VET vilka som är nazister än försöka utrota ett fenomen som inte går att utrota och därmed bidra till att vi kan ha ett samhälle fyllt av nazister som ingen vet vilka det är. Idén om att vi kan utrota åsikter utan konsekvenser är en av de mest vansinniga experimenten som utförts i det offentliga.

Avgå Björn!
Citera
2016-05-11, 09:50
  #28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det var ett enkelt svar kring teorin att media ska granska makten. Då är det väl okej att granska försvarshögskolan.
Tolkar jag dig rätt om du menar tvärtom, att de som har makt ska granska SvT och eventuellt se till att 14 (eller hur många de är) totalitära vänsterdårar omplaceras till SvTs arkiv?


Vem granskar media? Har du någonsin funderat över vilka som har det största makten när det gäller att påverka den enfaldiga menigheten?

Hagenbos åsikter passar inte in DN;s agenda som är att vara hjälpreda åt USA;s judiska globalistmaffia.
Citera
2016-05-11, 10:47
  #29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vem granskar media? Har du någonsin funderat över vilka som har det största makten när det gäller att påverka den enfaldiga menigheten?

Hagenbos åsikter passar inte in DN;s agenda som är att vara hjälpreda åt USA;s judiska globalistmaffia.

Härligt folkförakt du uppvisar. Jag tror du får se dig om i stjärnorna om du ska hitta ett land där mediekonsumtionen är mer diversifierad än Sveriges. "Glansdagarna" när SVT allena satte form och innehåll för den den svenska opinionen är ett minne blott sen 20 år.

Stycke två är korrekt och beklagligt men jag tror det snarare är den sista dödsdansen vi får bevittna än början på en ny era av åsiktsförtrycl. På något vis känns det som vi nått vägs ände snart, inte ens de befogade dreven uppvisar samma styrka längre.

Edit: Svaret på vem som granskar media är självklart annan media.
Citera
2016-05-11, 10:57
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
OK, för det första är det ovanligt rakryggat av Modig att snoppa av af Kleen med att Hagenbo får tycka vad han vill så länge han inte bryter mot lagen.

Ja, det är väldigt ovanligt, men uppfriskande med en myndighetsperson eller politiker som inte dansar efter journalisternas pipa. Hade vi haft mer av den sortens rakryggade personer i ledande ställning så hade inte Sverige varit på väg att kapsejsa nu. Det är journalisterna som drivit oss mot avgrunden.
Citera
2016-05-11, 13:51
  #31
Medlem
UserErrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringuu
I samband med Nordiska motståndsrörelsens demonstration i Borlänge på första maj skriver journalisten Björn af Kleen en artikel där han, förutom att attackera Motståndsrörelsen, även går på en lärare på Försvarshögskolan som ska ha skrivit kritiska texter om den sionistiska finanseliten på sin privata blogg.

Som exempel tar han överstelöjtnanten Mikael Hagenbo, lärare i militärteknik vid Försvarshögskolan och tillika sverigedemokrat. Han verkar störa sig på att Hagenbo i sin blogg skriver om globalister och en elit som han kallar för “internationella banksters”,

När det gäller uttrycket "Internationella Banksters" så är det myntat av Max Keiser som själv är jude! I hans finansprogram på RT. Så det är löjligt att påstå att uttrycket är antisemitiskt.
Citera
2016-05-11, 20:08
  #32
Medlem
Jarnrorspolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkeAlfred
Ja, det är väldigt ovanligt, men uppfriskande med en myndighetsperson eller politiker som inte dansar efter journalisternas pipa. Hade vi haft mer av den sortens rakryggade personer i ledande ställning så hade inte Sverige varit på väg att kapsejsa nu. Det är journalisterna som drivit oss mot avgrunden.

Ja, allt är journalisternas och invandrarnas fel! Journalisternas officiella uppdrag är ju att ringa runt och se till att alla har rätt åsikter. Starkt av Hagenbo att försvara konspirationsteorin!
Citera
2016-05-11, 21:50
  #33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Härligt folkförakt du uppvisar. Jag tror du får se dig om i stjärnorna om du ska hitta ett land där mediekonsumtionen är mer diversifierad än Sveriges. "Glansdagarna" när SVT allena satte form och innehåll för den den svenska opinionen är ett minne blott sen 20 år.

Stycke två är korrekt och beklagligt men jag tror det snarare är den sista dödsdansen vi får bevittna än början på en ny era av åsiktsförtrycl. På något vis känns det som vi nått vägs ände snart, inte ens de befogade dreven uppvisar samma styrka längre.

Edit: Svaret på vem som granskar media är självklart annan media.

De flesta har aldrig hört talat om Fria tider, Nya tider, Nyheter i dag etc. Avpixlat har de fått lära sig är värsta nazistskiten.

Vi har ett gäng MSM som dominerar och påverkar 98% av folks åsikter. Dessutom delar de hela sin världsbild, men med en ytterst liten aning nyans.
Citera
2016-05-12, 00:50
  #34
Medlem
Jarnrorspolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vi har ett gäng MSM som dominerar och påverkar 98% av folks åsikter. Dessutom delar de hela sin världsbild, men med en ytterst liten aning nyans.

Folk kan inte tänka själva. Inte förrän de kommer till Flashback!
Citera
2016-05-12, 08:05
  #35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnrorspolitiker
Folk kan inte tänka själva. Inte förrän de kommer till Flashback!

Va smart du är. En del av dem som är på FB kan tänka själva, andra är helt underordnad PK propagandan och känner sig mycket stolta av vara en del av den stora PK gemenskapen och att propagera för den.
Citera
2016-05-12, 21:04
  #36
Medlem
Jarnrorspolitikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Va smart du är. En del av dem som är på FB kan tänka själva, andra är helt underordnad PK propagandan och känner sig mycket stolta av vara en del av den stora PK gemenskapen och att propagera för den.

Nja, tror inte att det finns så många PK:ister här på FB faktiskt. Här är (nästan) alla självständigt tänkande individer. Tur att det finns en plats där man faktiskt får ha fel åsikter utan att mediediktaturen ska förtrycka en!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback