Citat:
Ursprungligen postat av
Killer-queen
Grundupplägget är inget mer än det som står. Bäst resultat får man om man följer det och inte lägger till någonting, varken kondition eller ytterligare övningar.
Detta gäller då några månader, därefter kan man lägga till lite mer. Efter man stagnerat i marklyft blir vanligen chins aktuellt, vilket brukar hända efter några veckor eller månader.
Bestämt mig för att ta i tag i gymmandet och har kört 3 pass/vecka i 2 veckor nu, men jag tycker tiden är problematisk. Att köra de 3 övningarna som passet innehåller tar ~35min med 1-2min vila mellan varje set. Att bara vara i gymmet 35 min känns väldigt konstigt och jag har, efter de 3 övningarna är klara, börjat utöka med random övningar, t.ex. lats, biceps curl, rygglyft mm. Men du menar att detta är dåligt? Varför då? Är det inte bättre att träna fler muskler än färre?
Borde jag ens köra extra övningar förutom vad som står i passet och isåfall, ska det vara random övningar, allt från vader till biceps och lats, eller bör jag fokusera på specifika muskelgrupper? T.ex att jag pass 1 kör de övningar som nämns i TS och sedan köra isolationsövningar för ben. Sen efter pass 2 köra isolationsövningar för armar?
Och det nämns att detta program ger styrka och inte muskelmassa, men vad är skillnaden? Större muskelmassa leder väl till att man får högre styrka och vice versa? Mitt mål är att gå upp i vikt, borde jag inte köra detta program då?