Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-08, 13:29
  #1
Medlem
J.R.s avatar
Tänkte investera i en ny skoter till kommande vinter. Och jag vill ha en sportig ledmaskin inte någon djupsnögrävare. Det var några år sedan jag hade en och jag gissare att dagens modeller är betydligt bättre (enligt indikationer jag fått).. Men skulle vilja ha lite hjälp med att välja vilken man ska köpa..
Dom jag tittat lite på (i tidningar och på nätet) är Arctic Cat Thundercat ZR9000, Yamaha Sidewinder, vilken av dessa tror ni blir bäst? SkiDoo vad har dom när det gäller 4-takt?
Priser och datum för release vore också bra info att få.
Citera
2016-05-08, 18:58
  #2
Medlem
Zteffen81s avatar
Jag själv piskar mycket led. Kör med en Lynx Rave RE 600 E-Tec. Men det finns en 800cc också som är något rappare. Polaris Rush 600/800 skulle också kunna vara ett alternativ.

Mycket nöje.
Citera
2016-05-08, 19:54
  #3
Medlem
Tomatns avatar
Piskar mycket led men min Polaris rush 800 Pro LE -14, Går sjukt bra.
Citera
2016-07-01, 01:17
  #4
Medlem
BodyMassBuilders avatar
Jag kör en Polaris 800 RUSH Pro-X från 2015. Rekommenderar den modellen varmt.
Älskar balansen och förarkontrollen som plattformen från AXYS levererar.
Citera
2016-07-08, 21:32
  #5
Medlem
martelinos avatar
Polaris 800 Rush. Är ett givet val.
Citera
2016-10-30, 18:09
  #6
Medlem
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att det skiljer så mycket mellan maskinerna,så jag skulle välja den som känns bäst
Citera
2016-10-31, 20:35
  #7
Medlem
Zteffen81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av primeramannen
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att det skiljer så mycket mellan maskinerna,så jag skulle välja den som känns bäst
Det skiljer en hel del!

Köp Lynx!
Citera
2016-11-02, 01:41
  #8
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zteffen81
Det skiljer en hel del!

Köp Lynx!
Beror nog mest på föraren i sig och vilket maskin man faktiskt trivs bäst på, skillnaden på att köra en MXZ 600, Rave 600 och en 600 Rush är inte så pass stor skillnad om man enbart ska försöka maxa efter leden, speciellt om man trivs bäst på Artic's nya chassi.

Ski-doo har för övrigt ingen fyrtaktare (ännu) än så länge är det bara Yamaha & Artic Cat som har fyrtaktare.
Citera
2017-01-19, 11:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Beror nog mest på föraren i sig och vilket maskin man faktiskt trivs bäst på, skillnaden på att köra en MXZ 600, Rave 600 och en 600 Rush är inte så pass stor skillnad om man enbart ska försöka maxa efter leden, speciellt om man trivs bäst på Artic's nya chassi.

Ski-doo har för övrigt ingen fyrtaktare (ännu) än så länge är det bara Yamaha & Artic Cat som har fyrtaktare.

Va? 600 och 900 ACE finns att få i BRP:s sortiment.
Citera
2017-01-25, 14:49
  #10
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Självklart en Sidewinder.
Polaris Rusch är en fruktasvärt fin maskin MEN åka jänkare innebär alltid bekymmer i längden
Citera
2017-02-07, 00:08
  #11
Medlem
Jag som provat en 2017 sidewinder, LE versionen som ska va nå värsting kan säga att jag inte hade valt den över min egen polaris switchback assault från 2014. Om man inte bara kör på platta rakor vill säga, där vinner nog sidewindern. När det kommer till förarposition, att hantera ojämnheter och kurvor är polarisen överlägsen.
Typ likvärdiga i djupsnön när man vant in sig och kan använda kraften för att kompensera vikten på yamahan.

Sen finns det andra saker än köregenskaper kanske men man har väl skoter för att leka med?
Mindre service, coolt med turbo(?) och lite mer feelgood i passning av plasten på yamahan men det är väl ungefär det som är bättre.
Citera
2017-02-07, 01:06
  #12
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteskarpast
Jag som provat en 2017 sidewinder, LE versionen som ska va nå värsting kan säga att jag inte hade valt den över min egen polaris switchback assault från 2014. Om man inte bara kör på platta rakor vill säga, där vinner nog sidewindern. När det kommer till förarposition, att hantera ojämnheter och kurvor är polarisen överlägsen.
Typ likvärdiga i djupsnön när man vant in sig och kan använda kraften för att kompensera vikten på yamahan.

Sen finns det andra saker än köregenskaper kanske men man har väl skoter för att leka med?
Mindre service, coolt med turbo(?) och lite mer feelgood i passning av plasten på yamahan men det är väl ungefär det som är bättre.

Nu glömde du det viktigaste, Motorerna är absolut inte likvärdiga på något sätt. Yamahan är totalt överlägsen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback