Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-08, 01:09
  #1
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Flashback är den sista utposten där det fria ordet för svenskar fortfarande råder.
Men med det kommer också att ansvar, ett ansvar att hålla en kvalité som låter intressanta debattinlägg komma till tals och som inte svämmas över av ett köttberg av oerhört lågkvalitativa spam-inlägg som dyker upp i varje nystartad tråd i Integration och invandring.

Kvaliteten har försämrats avsevärt dem senaste åren och nu är det riktigt illa.

Man kan läsa sida efter sida där det enda som folk skriver är:

- "87% vill ha det så här"

- "Svenskar röstade på detta och får helt skylla sig själva"

- "SD 2018"

- "Jävla blattar"

- " Jävla idiot!"


Mycket få intressanta inlägg, ingen humor, mycket få välformulerade rader.
Bara ilska, mörker, idioti och losers.

Jag delar allas uppgivenhet och ilska för vad som händer med vårt heliga land Sverige.
Jag vet att vårt lands befolkning byts ut snabbare än Alice Bah Kuhnke käkar upp en BigMac, men höj nivån på inläggen för helvete!

Läser man på andra utländska forum som mpcdot.com, Radix journal eller Chateu Heartiste mfl.
Så är kommentarerna på en helt annan nivå.

Ansvaret ligger delvis på oss som skriver här men först och främst på moderatorerna.

Moderatorerna måste börja ställa krav och varna de som inte håller en nivå som eftersträvas, fortsätter de så bör de stängs de av.

Ordet är fritt!
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-05-08 kl. 02:01.
Citera
2016-05-08, 01:22
  #2
Medlem
Politice-Rectams avatar
Jag ser det mest som ett problem att nästan inga Sverigefientliga skriver på I&I, och därför utmanas aldrig tesen och argumenten.
Citera
2016-05-08, 01:24
  #3
Medlem
Vaken2016s avatar
Väl rutet!

Håller med att nivån sjunker och många av kommentarerna håller låg nivå, och framför allt inte för resonemanget framåt.

Jag är här för att det är en av de få ställena man kan få ocensurerade uppdateringar om det land vi lever i.
Jag har blivit betydligt mer synisk men också betydligt mindre godtrogen om vad som skrivs och inte skrivs i MSM, pga. av Flashback.

Är grymt tacksam att det här forumet finns.
Citera
2016-05-08, 01:33
  #4
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Flashback är den sista utposten där det fria ordet för svenskar fortfarande råder.
Men med det kommer också att ansvar, ett ansvar att hålla en kvalité som låter intressanta debattinlägg komma till tals och som inte svämmas över av ett köttberg av oerhört lågkvalitativa spam-inlägg som dyker upp i varje nystartad tråd i Integration och invandring.

Kvaliteten har försämrats avsevärt dem senaste åren och nu är det riktigt illa.

Man kan läsa sida efter sida där det enda som folk skriver är:

- "87% vill ha det så här"

- "Svenskar röstade på detta och får helt skylla sig själva"

- "SD 2018"

- "Jävla blattar"

- " Jävla idiot!"


Mycket få intressanta inlägg, ingen humor, mycket få välformulerade rader.
Bara ilska, mörker, idioti och losers.

Jag delar allas uppgivenhet och ilska för vad som händer med vårt heliga land Sverige.
Jag vet att vårt lands befolkning byts ut snabbare än Alice Bah Kuhnke käkar upp en BigMac, men höj nivån på inläggen för helvete!

Läser man på andra utländska forum som mpcdot.com, Radix journal eller Chateu Heartiste mfl.
Så är kommentarerna på en helt annan nivå.

Ansvaret ligger delvis på oss som skriver här men först och främst på moderatorerna.

Moderatorerna måste börja ställa krav och varna de som inte håller en nivå som eftersträvas, fortsätter de så stängs de av.

Ordet är fritt!
Korrekt.

Dessutom startas det alldeles för många trådar med samma gamla uttjatade innehåll.
Citera
2016-05-08, 01:55
  #5
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag ser det mest som ett problem att nästan inga Sverigefientliga skriver på I&I, och därför utmanas aldrig tesen och argumenten.

Jag håller inte med. Men jag förstår precis vad du menar.
Det var en del Sverigefientliga som skrev på I&I för några år sedan och visst, det blev diskussioner och dynamik i flera trådar.

Men då Sverige har ändrat så radikalt på bara några år och det är så oerhört uppenbart idag att invandringen är skadlig på alla sätt för Sverige.
Att då debattera med Sverigefientliga känns helt meningslöst.

Är man fortfarande för invandring i Sverige år 2016 och tar sig tid att debattera på FB om det, så är man troligtvis galen, hycklare eller nihilist och bör bara ignoreras.

Jag vet att det kan låta motsägesfullt men det tjänar verkligen inget att debatera med dem längre. Det känns bara tröttsamt.

Du är ute efter ett rikt debatklimat på I&I som jag, men det är inte med meningsmotståndare vi bör debattera med, utan med likasinnande om hur vi går vidare i ett framtida Sverig och hur vi tacklar alla problem.
Detta debatteras med att håna motståndarna genom humor, ingjuta hopp och bygga upp vårt lands självförtroende genom intressanta ideer och lösningar på hur vi återtar makten och hämnas.
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-05-08 kl. 02:10.
Citera
2016-05-08, 01:56
  #6
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Korrekt.

Dessutom startas det alldeles för många trådar med samma gamla uttjatade innehåll.

Precis, moderatorerna måste börja ställa krav att de som skriver inlägg håller en viss nivå.
I&I har gått helt överstyr.
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-05-08 kl. 02:11.
Citera
2016-05-08, 05:39
  #7
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Flashback
/Moderator
Citera
2016-05-08, 08:18
  #8
Medlem
gato12s avatar
Säger en del om nivån på delforumet när sån här rena tramstrådar får vara kvar; (FB) Kvinna: "Snart är det fler av dom än oss."
Citera
2016-05-08, 08:53
  #9
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Säger en del om nivån på delforumet när sån här rena tramstrådar får vara kvar; (FB) Kvinna: "Snart är det fler av dom än oss."

Exakt.

Läs Ultraviolence kommentar:

"Korkade jävla fittor, vad fan tror ni, era jävla dumma värdelösa undermänniskor. Jag hoppas att framtida negrer äter upp er jävla rasblandade skitavkomma.

Jag var inne i stan idag. Vilket jävla skithelvete. Bara zigenare och svartskallar överallt.


Korkade jävla goyim. Ah, tacka fan för att döden löser alla problem. "



Samma skitkommentarer i tråd efter tråd, sida efter sida.
Jag håller med Ultraviolence men kan han och alla de som skriver som han inte bidra med någon mer kvalité i sina kommentarer än ovanstående exempel bör dem varnas och fortsätter detta stängas av.

Skärp er moderatorer!
__________________
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-05-08 kl. 08:56.
Citera
2016-05-08, 09:19
  #10
Medlem
Detta är ju något som era meningsmotståndare hävdat länge, den låga nivån.

Jag älskar Flashbacks grundtanke där alla oavsett åsikt får komma till tals, och skulle gärna uppskatta mognare debatt om invandring, det skulle i första hand gynna invandringskritikerna själva.

Men... svårt att börja diskutera någon form av uppförandekod för medlemmar, när en av styrkorna med forumet är just att det är så högt i tak här...

Så det är svårt att diktera hur folk ska bete sig och debattera, utan att tumma på -eller t.om köra över yttrandefriheten helt..


Det bästa är nog att bara företräda sig själv, föregå med gott exempel och helt enkelt vara den förändring man vill se... klyschigt men sant.
__________________
Senast redigerad av Blalotus 2016-05-08 kl. 09:23.
Citera
2016-05-08, 09:22
  #11
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Flashback är den sista utposten där det fria ordet för svenskar fortfarande råder.
Men med det kommer också att ansvar, ett ansvar att hålla en kvalité som låter intressanta debattinlägg komma till tals och som inte svämmas över av ett köttberg av oerhört lågkvalitativa spam-inlägg som dyker upp i varje nystartad tråd i Integration och invandring.

Kvaliteten har försämrats avsevärt dem senaste åren och nu är det riktigt illa.

Man kan läsa sida efter sida där det enda som folk skriver är:

- "87% vill ha det så här"

- "Svenskar röstade på detta och får helt skylla sig själva"

- "SD 2018"

- "Jävla blattar"

- " Jävla idiot!"


Mycket få intressanta inlägg, ingen humor, mycket få välformulerade rader.
Bara ilska, mörker, idioti och losers.

Jag delar allas uppgivenhet och ilska för vad som händer med vårt heliga land Sverige.
Jag vet att vårt lands befolkning byts ut snabbare än Alice Bah Kuhnke käkar upp en BigMac, men höj nivån på inläggen för helvete!

Läser man på andra utländska forum som mpcdot.com, Radix journal eller Chateu Heartiste mfl.
Så är kommentarerna på en helt annan nivå.

Ansvaret ligger delvis på oss som skriver här men först och främst på moderatorerna.

Moderatorerna måste börja ställa krav och varna de som inte håller en nivå som eftersträvas, fortsätter de så bör de stängs de av.

Ordet är fritt!

Som du själv skriver: "ordet är fritt".

Passar det inte att läsa på flashback så är det väl bara för dig att sticka härifrån då.
Välj någon av sidorna som du radade upp och höll bättre kvalite.
För här ÄR ordet fritt!
Citera
2016-05-08, 10:03
  #12
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Flashback är den sista utposten där det fria ordet för svenskar fortfarande råder.
Men med det kommer också att ansvar, ett ansvar att hålla en kvalité som låter intressanta debattinlägg komma till tals och som inte svämmas över av ett köttberg av oerhört lågkvalitativa spam-inlägg som dyker upp i varje nystartad tråd i Integration och invandring.

Kvaliteten har försämrats avsevärt dem senaste åren och nu är det riktigt illa.

Man kan läsa sida efter sida där det enda som folk skriver är:

- "87% vill ha det så här"

- "Svenskar röstade på detta och får helt skylla sig själva"

- "SD 2018"

- "Jävla blattar"

- " Jävla idiot!"


Mycket få intressanta inlägg, ingen humor, mycket få välformulerade rader.
Bara ilska, mörker, idioti och losers.

Jag delar allas uppgivenhet och ilska för vad som händer med vårt heliga land Sverige.
Jag vet att vårt lands befolkning byts ut snabbare än Alice Bah Kuhnke käkar upp en BigMac, men höj nivån på inläggen för helvete!

Läser man på andra utländska forum som mpcdot.com, Radix journal eller Chateu Heartiste mfl.
Så är kommentarerna på en helt annan nivå.

Ansvaret ligger delvis på oss som skriver här men först och främst på moderatorerna.

Moderatorerna måste börja ställa krav och varna de som inte håller en nivå som eftersträvas, fortsätter de så bör de stängs de av.

Ordet är fritt!

Jag har svårt att se hur ansvaret först och främst skulle ligga på moderatorerna.
Jag skulle också önska att kvalitén skulle höjas (klart man alltid vill ha det bättre) men jag kan inte påverka inläggen. Är de inte ot eller rent trams kan jag inte göra mycket åt dem. Det blir för godtyckligt.
Ansvaret för inläggen ligger alltså på författaren.

Däremot håller jag med om att den typen av oneliners som du tar upp är ett gissel och jag skulle inte ha något emot att bli av med dem. De ska raderas/varnas när de dyker upp och vi kanske borde bli hårdare i vår bedömning av dem samt informera bättre om vår syn på den typen av inlägg.

Det är självklart mycket välkommet om ni rp:ar den typen av inlägg.
__________________
Senast redigerad av manamanah 2016-05-08 kl. 10:29.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback