• 1
  • 2
2016-05-07, 23:53
Medlem
Man hör ofta om hur synd det är om fetton just för att de är fetton, detta trots att det finns massivs med f.d. fetton som bevisat att man kan göra något åt sitt fettoproblem genom att börja äta nyttigt, lyfta på sina fettoarslen och gå till gymmet eller ge sig ut i löpspåret. Själv känner jag ärligt talat inget annat än avsmak för de snabbmatsätande, soffliggande fettona som inte gör någonting åt att förbättra sin situation. Jag tycker de är bedrövligt oestetiska och deprimerande att behöva kolla på i vardagen. Däremot har jag full respekt för de fetton som tränar och försöker göra någonting åt sin situation.
Citera
2016-05-07, 23:55
Medlem
Nej, i de allra flesta fall är det ju självförvållat och om man vill ha en partner finns det ju 1000tals andra tjockisar.
Citera
2016-05-07, 23:55
Bannlyst
På ett sätt kan jag och jag tänker på en äldre fördom som är att stora människor inte skulle ha några känslor.
Citera
2016-05-07, 23:57
Medlem
Dr3s avatar
Har själv varit ett "Fetto" och vände på detta det finns så gott som alltid något man kan göra åt sin kropp. Äcklas något extremt av feta personer som bara ligger på soffan käkar chips och gråter över hur feta dem är
Citera
2016-05-08, 00:13
Medlem
franges avatar
Definitivt inte. Det är helt rätt att håna tjockisar - då kommer de (förhoppningsvis) lära sig att det inte är okej att se ut så.
Citera
2016-05-08, 00:15
Bannlyst
Är själv ett fetto och nej det är inte synd om oss. Jag väljer själv att inte göra något åt min situation, jag är vuxen och tar alla konsekvenserna. Jag är medveten om riskerna med att leva på enbart pommes frites och onyttig mat. Det är dock helt fel att mobba eller se ner på någon bara för att hen är fet.
Citera
2016-05-08, 00:26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Tycker synd gör jag väl inte. Men jag gillar att röra på mig och gillar inte så mycket skräpmat så kan inte riktigt relatera till de problemen, även om jag ibland gått några kilo och inte varit så fixerad vid vikt och utseende.
Citera
2016-05-08, 00:34
Moderator
NewDeers avatar
Uh, skulle verkligen inte uppskatta om folk tyckte synd om mig. Varför skulle de? Det är ju upp till mig om jag vill vara fet eller inte.

edit: det som dock är intressant är att det tydligen rör upp mycket känslor hos andra - varför stör ni er så mycket på fetton?
Senast redigerad av NewDeer 2016-05-08 kl. 00:36.
Citera
2016-05-08, 00:35
Medlem
denriktigahaddocks avatar
Nej i 99% av fallen är det helt självförvållat.
Citera
2016-05-08, 00:53
Medlem
Tycker extremt illa om fetton som upprätthåller det leverne som en gång i tiden gjorde dem tjocka. Tittar med avsmak på hur de dödar sina kroppar långsamt, tycker synd om deras kropp som varje sekund försöker självläka men ständigt belastas med allt jävla gift de slänger i sig för tillfredsställa sin sjuka hjärna. Kan tycka synd om det faktumet att de är beroende av skiten men själv inte kan se det. Kan tycka synd om hur folk inte ser kopplingen mellan dålig livsstil med sjukdomar, psykisk ohälsa, förvirring, destruktivitet och en ohälsosam FETMA.
Citera
2016-05-08, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Är själv ett fetto och nej det är inte synd om oss. Jag väljer själv att inte göra något åt min situation, jag är vuxen och tar alla konsekvenserna. Jag är medveten om riskerna med att leva på enbart pommes frites och onyttig mat. Det är dock helt fel att mobba eller se ner på någon bara för att hen är fet.

jag är nyfiken, vad menar du(och ts) med fetto egentligen?
är det så här(obs) https://cdn3.cdnme.se/4026604/6-3/13...357a40fed3.jpg

finns ju många grader mellan normalvikt och som de i bilden
Citera
2016-05-08, 01:22
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Definitivt inte. Det är helt rätt att håna tjockisar - då kommer de (förhoppningsvis) lära sig att det inte är okej att se ut så.
Du tror inte att vi redan vet om att vi är feta? Varför är det så viktigt för dig att vi går ner i vikt? Om vi tar bort att det kostar pengar med eventuella sjukdomar. Går du runt till alkisar och pundare och säger att de måste sluta också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in