Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-07, 11:58
  #1
Medlem
AndersM79s avatar
http://www.expressen.se/omtalat/nyhe...ner-pa-ett-ar/

Tösen fick 25 mille på bankkontot av misstag, och bestämde sig för att inte säga något. Hur gick det, tror ni?

Hur skulle man gjort själv? Snabböppnat ett par nummerkonto i något skatteparadis flyttat allt dit och sedan belåtet skakat galler några år?
Citera
2016-05-07, 12:01
  #2
Medlem
tegelpanna123s avatar
Jag hade köpt ett marsvin så att min hund hade haft någon att leka med.
Citera
2016-05-07, 12:02
  #3
Medlem
Skarpt läge att hon bli återbetalningsskyldig, men rätt åt idioten.
Citera
2016-05-07, 12:09
  #4
Medlem
minponnys avatar
hade låst in dom så jag fick en go ränta
Citera
2016-05-07, 12:11
  #5
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
hade låst in dom så jag fick en go ränta
Kan du inte dela med dig var du får go ränta nånstans?
Citera
2016-05-07, 12:14
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
TS tycks inte vilja diskutera med vinklingen "brott", därav trådflytt.



Aktuella brott och kriminalfall --> Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera
2016-05-07, 12:17
  #7
Medlem
Kolonns avatar
Om man nu velat leva på pengarna så hade jag köpt guld och tagit ut så mycket som möjligt i sedlar. Sedan hade man haft en del att leva på efter fängelset
Citera
2016-05-07, 12:20
  #8
Medlem
whaks avatar
Någon som kan citera ur tidningen?

Är inte så sugen på att besöka en hatsajt bara för att diskutera ett ämne.
Citera
2016-05-07, 12:25
  #9
Medlem
AndersM79s avatar
Kruxet är ju att pengarna tas tillbaks av banken så länge de går att spåra - även på andra banker. Men nummerkonto ska ju ej gå att spåra, så om man flyttar kosingen till ett sådant och sedan mellan ett par sådana konto/banker så borde de ju 'försvinna', då dessa bankers hela affärsidé är att mygla undan pengar åt de som ej vill synas.
Citera
2016-05-07, 12:28
  #10
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Någon som kan citera ur tidningen?

Är inte så sugen på att besöka en hatsajt bara för att diskutera ett ämne.

2,3 miljoner pund, alltså cirka 25 miljoner svenska kronor. Så mycket sattes av misstag in på*Christine Jiaxin Lees bankkonto år 2012, skriver brittiska*Metro. Men i stället för att meddela banken om misstaget började kvinnan som är från Malaysia spendera pengarna. Under första året brände hon 19 miljoner kronor på bland annat lyxinköp såsom väskor och smycken. Hon gjorde också ett antal stora överföringar till andra konton. Tiden gick och allt verkade bortglömt, men så i onsdags kom verkligheten i fatt. Lee greps av australiensisk polis på flygplatsen i Sydney. Hon misstänks nu för en rad brott, bland annat bedrägeri. Lee, som under de senaste fem åren bott i Australien, är nu skyldig att betala tillbaka pengarna till banken.
Citera
2016-05-07, 12:31
  #11
Medlem
Nummerkonton måste väl numera vara kopplade till en person? De är inte anonyma som dom var i Schweiz förr i tiden vad jag vet. Kanske har något annat land fortfarande helt anonyma nummerkonton?
Citera
2016-05-07, 12:46
  #12
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
2,3 miljoner pund, alltså cirka 25 miljoner svenska kronor. Så mycket sattes av misstag in på*Christine Jiaxin Lees bankkonto år 2012, skriver brittiska*Metro. Men i stället för att meddela banken om misstaget började kvinnan som är från Malaysia spendera pengarna. Under första året brände hon 19 miljoner kronor på bland annat lyxinköp såsom väskor och smycken. Hon gjorde också ett antal stora överföringar till andra konton. Tiden gick och allt verkade bortglömt, men så i onsdags kom verkligheten i fatt. Lee greps av australiensisk polis på flygplatsen i Sydney. Hon misstänks nu för en rad brott, bland annat bedrägeri. Lee, som under de senaste fem åren bott i Australien, är nu skyldig att betala tillbaka pengarna till banken.


Tack, är man så naiv som tösen verkar får hon glatt stå sitt kast.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback