Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-07, 09:11
  #1
Medlem
erguys avatar
God Dagens.

Detta är ett problem jag verkligen inte förstår och är oerhört irriterande. Stänger jag av datorn på kvällen så den är avstängd ett par timmar så när den startas upp igen så är internet oerhört slött och latencyn i spel är tokhög. Sen efter typ en timme ibland två ibland 30 min så är det nere på en bra nivå igen.

Har jag datorn igång över natten eller bara startar om den så händer detta inte.

Det borde inte vara modemet eftersom det fungerar efter ett tag men jag vet inte hur jag ska felsöka datorn om jag ska vara ärlig. Gissar på att det är där felet ligger.
Testar man bredbandskollen när datorn är så här så tar det lång tid att ta sig till testet men testet visar normala siffror för mitt ADSL.

Mvh erguy
Citera
2016-05-07, 09:43
  #2
Medlem
Kanske Windows Update, + AV-update, + Google update, + Mozilla update, + Flash update, + Java update + Nvidia update + ...

Starta "Aktivitetshanteraren" och kolla processaktivitet ("Visa alla") och nätverket de första 30 minuterna.
Citera
2016-05-07, 09:50
  #3
Medlem
erguys avatar
Det jag inte får ihop är att det har varit så här sen jag flyttade in för typ en månad sen. Telia ADSL. Men inga konstigheter alls där jag bodde innan.
Citera
2016-05-07, 10:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erguy
Det jag inte får ihop är att det har varit så här sen jag flyttade in för typ en månad sen. Telia ADSL. Men inga konstigheter alls där jag bodde innan.

Och vilken anslutningsform hade du innan?

Använder du router? Modell innan/nu?
Citera
2016-05-07, 10:59
  #5
Medlem
erguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Och vilken anslutningsform hade du innan?

Använder du router? Modell innan/nu?

Telia ADSL på båda. Deras standard modem router på båda. Iofs tror jag att förra var en thompson kanske och detta är en Technicolor modem router.

Borde t om vara samma station. flyttade ca 1k på andra sidan om där den bör ligga..
__________________
Senast redigerad av erguy 2016-05-07 kl. 11:07.
Citera
2016-05-07, 11:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erguy
Telia ADSL på båda. Deras standard modem router på båda. Iofs tror jag att förra var en thompson kanske och detta är en Technicolor modem router.

Borde t om vara samma station. flyttade ca 1k på andra sidan om där den bör ligga..

Då är ju sannolikheten tyvärr större att det beror på din dator/Windows, än att det beror på nätet/Telia/xDSL...

Har du nån "återkommande" pop-up som du tackar nej till - typ Win10?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback