2016-05-06, 22:47
Medlem
AmaiLius avatar
Borde inte socialstyrelsen komma ut med en handbok i hur man har sex med svenska kvinnor utan risk för att bli falskanmäld för våldtäkt?

Rättssäkerheten är noll vad jag förstår och svenska kvinnor uppmuntras till att utnyttja detta

En juridisk handledning vore på sin plats kanske komplett med samtyckesformulär som håller i domstol.

Ge ut skiten på arabiska också så nysvenskar kan integrera.

Jag aktar mig för krogragg tills vidare, skrämmande utveckling
Citera
2016-05-06, 22:56
Medlem
storatoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Borde inte socialstyrelsen komma ut med en handbok i hur man har sex med svenska kvinnor utan risk för att bli falskanmäld för våldtäkt?

Rättssäkerheten är noll vad jag förstår och svenska kvinnor uppmuntras till att utnyttja detta

En juridisk handledning vore på sin plats kanske komplett med samtyckesformulär som håller i domstol.

1. Se till att ni är nyktra.
2. Var säker på att hon vill.
3. ??????
4. Profit.
Citera
2016-05-06, 23:14
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:

Visst vore det en bra ide, har hört om våldsamma män som rycker hårt i kvinnor sexualgräs och visar inte någon som helst hänsyn till kvinnan så en sån handbok skulle kunna komma väl till pass .
Citera
2016-05-06, 23:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

När det gäller svenska kvinnor kan man aldrig vara riktigt säker. Jag avråder därför från att ge sig i slang med svenska tjejer.
Citera
2016-05-06, 23:31
Medlem
Följ aldrig med okända tjejer hem från krogen!
Citera
2016-05-07, 00:03
Medlem
Mooons avatar
1. Lägg inte droger i kvinnors drycker.
2. När du ser en kvinna gå själv, lämna henne ifred.
3. Om du stannar vid vägen för att hjälpa en kvinna vars bil har gått sönder, kom ihåg att inte våldta henne.
4. Om du är i en hiss och en kvinna går in, våldta inte henne.
5. När du möter en kvinna som sover, det säkraste tillvägagångssättet är att inte våldta henne.
6. Kryp aldrig in i en kvinnas hem genom en olåst dörr eller fönster, eller springa ut på henne från mellan parkerade bilar, eller våldta henne.
7. Kom ihåg att människor går till tvättstugan för att göra sin tvätt. Försök inte att antasta någon som är ensam i en tvättstuga.
8. Använd “ring-en-kompis”- funktionen: Om det är obekvämt för dig att behärska dig själv från att våldta kvinnor, be en pålitlig vän att följa med dig hela tiden.
9. Bär en våldtäkt visselpipa. Om du upptäcker att du är på väg att våldta någon, blås i visselpipan tills någon kommer för att stoppa dig.
10. Glöm inte: Ärlighet är den viktigaste egenskapen. När du bjuder ut en kvinna ut på en dejt, låtsas inte att du är intresserad av henne som person; berätta för henne rakt upp att du förväntar dig att våldta henne senare. Om du inte kommunicera dina avsikter, kan kvinnan ta det som ett tecken på att du inte planerar att våldta henne.
Citera
2016-05-07, 00:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Risken att bli falskanmäld är försvinnande liten. Kör på du.
Citera
2016-05-07, 04:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Risken att bli falskanmäld är försvinnande liten. Kör på du.
Sanslöst uttalande! Ingenstans anmäls fler våldtäkter per capita i hela världen! Eller jo, i Lesotho i Sydafrika. Men de är troligen inte alls lika många falska.

En kompis delade taxi med en tjej och blev anmäld. Polisen hämtade honom på jobbet dagen därpå och när de började nysta lite i det hade samma tjej anmält över 20 killar redan.
Men det vet ju inte gästerna på jobbet eller arbetsgivaren.

Håll dig undan tjejer bara. Det är fler psykon än nånsin därute!
Citera
2016-05-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sanslöst uttalande! Ingenstans anmäls fler våldtäkter per capita i hela världen! Eller jo, i Lesotho i Sydafrika. Men de är troligen inte alls lika många falska.

En kompis delade taxi med en tjej och blev anmäld. Polisen hämtade honom på jobbet dagen därpå och när de började nysta lite i det hade samma tjej anmält över 20 killar redan.
Men det vet ju inte gästerna på jobbet eller arbetsgivaren.

Håll dig undan tjejer bara. Det är fler psykon än nånsin därute!

Jämn och fin siffra, hur kom du fram till den?

En handbok kan vara att inte dricka för mycket. Man läser av folk så mycket sämre då och man blir så oförsiktig. Man låser ju faktiskt dörren där hemma och även bilen låser man så varför inte se till att man är på den säkra sidan?

Se till att träffas på neutrala ställen som ett fik eller bowlinghallen eller liknande först så du hinner avläsa henne.

Och låt det gå ett längre tag med flera träffar innan du bestämmer dig för att träffa henne ensam

Ha självrespekt och gå inte hem med vem som helst Du förstår väl att detta kan hända!
Citera
2016-05-07, 07:02
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det hoppas jag verkligen INTE men män som är av en annan kulturbakgrund än den nordiska, och inte har lärt sig våra typiska signalbeteenden, borde ta det säkra före det osäkra och hålla sig på avstånd. Som ni vet så är tjejer labila varelser som ler vänligt ena stunden för att i nästa förpuppa sig i en blixtsnabb metamorfos till isdrottningen av Arktis vid närgångna inspektioner, vulgära förslag och handpåläggningar. Det är en naturlag.

Tack på förhand för visad hänsyn om armlängdsavstånd!
Citera
2016-05-07, 07:29
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
1. Lägg inte droger i kvinnors drycker.
2. När du ser en kvinna gå själv, lämna henne ifred.
3. Om du stannar vid vägen för att hjälpa en kvinna vars bil har gått sönder, kom ihåg att inte våldta henne.
4. Om du är i en hiss och en kvinna går in, våldta inte henne.
5. När du möter en kvinna som sover, det säkraste tillvägagångssättet är att inte våldta henne.
6. Kryp aldrig in i en kvinnas hem genom en olåst dörr eller fönster, eller springa ut på henne från mellan parkerade bilar, eller våldta henne.
7. Kom ihåg att människor går till tvättstugan för att göra sin tvätt. Försök inte att antasta någon som är ensam i en tvättstuga.
8. Använd “ring-en-kompis”- funktionen: Om det är obekvämt för dig att behärska dig själv från att våldta kvinnor, be en pålitlig vän att följa med dig hela tiden.
9. Bär en våldtäkt visselpipa. Om du upptäcker att du är på väg att våldta någon, blås i visselpipan tills någon kommer för att stoppa dig.
10. Glöm inte: Ärlighet är den viktigaste egenskapen. När du bjuder ut en kvinna ut på en dejt, låtsas inte att du är intresserad av henne som person; berätta för henne rakt upp att du förväntar dig att våldta henne senare. Om du inte kommunicera dina avsikter, kan kvinnan ta det som ett tecken på att du inte planerar att våldta henne.

Hahaha, ja dör asså...

Fast seriöst; frågan var hur man undviker att bli falskanmäld (dvs anmäld när man inte våldtagit någon), inte hur man undviker att våldta.
Citera
2016-05-07, 07:56
Medlem
Känner man att det behövs en handbok för det så bör man ta det som en varningssignal och se över sitt beteende. Risken är försvinnande liten om du:
1. Bara har sex med någon som vill ha sex.
2. Undviker att sexet blir en fruktansvärd upplevelse där kvinnan känner sig våldtagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in