Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 15:39
  #505
Medlem
ktorums avatar
Första riktiga passet i stallet hemma;

DIANE

21 - 15 - 9

MARKLYFT/100kg
HSPU/strict
Citera
2017-03-11, 06:25
  #506
Medlem
ktorums avatar
ROMWOD

BAKBÖJ 75% 3 x 3 x 3

HANDSTAND PUSH UPS +4kg 5 x 5 x5 + AMRAP


Metcon;
1.6km LÖPNING
15 POWER SNATCH
15 CHEST TO BAR
X 3 varv.....
Citera
2017-03-12, 06:08
  #507
Medlem
ktorums avatar
romwod

Overheadsquat

Cleans
Citera
2017-03-13, 05:51
  #508
Medlem
ktorums avatar
I dag vilas det....
Citera
2017-03-13, 06:13
  #509
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
I dag vilas det....

Ja Rom byggdes ju inte på en dag så vila måste man

Kul att se att du är igång i stallet! Hur funkar det att träna hemma tycker du? Mitt knä har gett upp så jag åker längd och discotränar för tillfället. Jag har hopparknä fick jag veta efter magnetröntgen, snart är vintern slut och springa kan jag inte. Jag kommer bli tokig om jag inte kan träna, men cykla går ju så jag köper väl en hoj isf. Sen ska jag bygga en rigg för ringar så jag kan nöta ring-MU hemma.
Citera
2017-03-13, 14:23
  #510
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Ja Rom byggdes ju inte på en dag så vila måste man

Kul att se att du är igång i stallet! Hur funkar det att träna hemma tycker du? Mitt knä har gett upp så jag åker längd och discotränar för tillfället. Jag har hopparknä fick jag veta efter magnetröntgen, snart är vintern slut och springa kan jag inte. Jag kommer bli tokig om jag inte kan träna, men cykla går ju så jag köper väl en hoj isf. Sen ska jag bygga en rigg för ringar så jag kan nöta ring-MU hemma.
Lätt att missa vilan ja...
Jag har inte börjat riktigt i stallet än. Tempen är oftast för kallt på morgonen så jag åker inte till stan istället. Men det börjar ta sig nu.
Tråkigt med ditt knä.. Har du provat att foamrolla lår/knä/smalben/vad? Kan funka.
Letar också rigg. Har kollat på Eleiko och Rouge men har eventuellt en svetsare som kan göra jobbet....
Citera
2017-03-13, 14:49
  #511
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Lätt att missa vilan ja...
Jag har inte börjat riktigt i stallet än. Tempen är oftast för kallt på morgonen så jag åker inte till stan istället. Men det börjar ta sig nu.
Tråkigt med ditt knä.. Har du provat att foamrolla lår/knä/smalben/vad? Kan funka.
Letar också rigg. Har kollat på Eleiko och Rouge men har eventuellt en svetsare som kan göra jobbet....

Jag har konstaterad inflammation och förslitning av knäsenan så det är väl vila och sjukgymnastik som gäller. Även om jag har svårt att vila, längdåkning går bra så länge jag enbart stakar. Har rullat lite men varit så svullen kring senan så det har inte funkat nå bra.

Vi har byggt egna riggar till föreningen och det är väldigt enkelt för någon som kan svetsa, hemma behöver man inga j-hooks el.dyl så det duger gott att svetsa fasta upplägg för skivstången som man hade på de lutande powerracksen back in the days. Själv valde jag att bygga av reglar för att spara pengar. Riggen för ringar kommer jag göra av tryckimpregnerat då den kommer stå ute, ev försöker jag bygga det som bilden längst ner.


http://ovningspalatset.se/wp-content...ngelrigg-2.jpg 5990:- inkl moms, dock för låg för ringar.

Denna är fin
http://www.garagegymreviews.com/2016...platform-rack/
Citera
2017-03-13, 17:16
  #512
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Jag har konstaterad inflammation och förslitning av knäsenan så det är väl vila och sjukgymnastik som gäller. Även om jag har svårt att vila, längdåkning går bra så länge jag enbart stakar. Har rullat lite men varit så svullen kring senan så det har inte funkat nå bra.

Vi har byggt egna riggar till föreningen och det är väldigt enkelt för någon som kan svetsa, hemma behöver man inga j-hooks el.dyl så det duger gott att svetsa fasta upplägg för skivstången som man hade på de lutande powerracksen back in the days. Själv valde jag att bygga av reglar för att spara pengar. Riggen för ringar kommer jag göra av tryckimpregnerat då den kommer stå ute, ev försöker jag bygga det som bilden längst ner.


http://ovningspalatset.se/wp-content...ngelrigg-2.jpg 5990:- inkl moms, dock för låg för ringar.

Denna är fin
http://www.garagegymreviews.com/2016...platform-rack/
Intressanta lösningar, helt klart.
Stalltaket är skyhögt och har såklart lutande tak, vilket får mig att tänka en ställning jag får bulta fast i golvet. Ringarna funkade utmärkt då det går feta balkar över hela taket- så även för repet...
Bajs när fysiken tryter på det sättet. Gäller att göra rätt så man kan fortsätta nångång längre fram på riktigt igen.
Leta upp nån kunnig naprapat/sjukgymnast dom har idrottsskador dom specialområde!
Citera
2017-03-14, 06:04
  #513
Medlem
ktorums avatar
ROMWOD

KNÄBÖJ 3 x 3 x 3 x 3 @80%

HSPU 5 x 5 x 5 + AMRAP/5kg

Metcon;
500m löpning
10 pull ups

X 5 varv...

SNEDBÄNK
Citera
2017-03-15, 05:03
  #514
Medlem
ktorums avatar
ROMWOD 22 minuter

OVERHEAD SQUATS

MARKLYFT: 5 + 5 + 5 @55%


Metcon;
10cal assault bike
10 toes to bar
X 5 varv
Citera
2017-03-16, 06:17
  #515
Medlem
ktorums avatar
ROMWOD 20 minuter

KNÄBÖJAR 3 + 3 + 3 + 3 @80%

DEFICIT HSPU 5 + 5 + 5 + AMRAP


Metcon;
21 - 18 - 15 - 12 - 9 - 6 - 3 reps of

WALLBALLS
HSPU
GHD

BÖNKPRESS (lätt)
Citera
2017-03-16, 10:18
  #516
Medlem
ktorums avatar
Naturligtvis inte optimalt att köra Metcon med HSPU efter proggen med deficit tidigare i passet,
Men men, desto större utmaning!

https://instagram.com/p/BRsY580gaqd/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback