Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-06, 17:12
  #1
Medlem
undrar vad ni hederliga människor som bor i problemområden som tex biskopsgården, rinkeby etc ser och upplever av sveriges gängkriminalitet. Är det så illa som man hör om på nyheterna? hur ofta hör ni skott? är bilderna av områdena falska? alla uppgifter är intressanta
Citera
2016-05-06, 17:44
  #2
Medlem
Iselds avatar
Jag har bott i 2 ghetton i Göteborg. 2 av dom mest omtalade.

Jag har sett 2 stycken mord på öppen gata, dagtid. 1 på kvällstid. Alla utanför svartklubbar.

Jag har sett butiksrån.

Jag har sett gängmisshandel.

Detta under 11 års tid.

Och folk tror att man har fördomar...

Då jag är grovhuggen och ser allmänt farlig ut så har jag lämnats i fred (är min teori).

Men fy fan sådana jävla avskrädeshögar till ställen det är.

Tvi!

Nu bor jag i ett fint kvarter med Svenska vita människor som kan uppföra sig.

.
Citera
2016-05-06, 17:46
  #3
Avstängd
Captain Caustics avatar
Sverige har inga getton, detta är bara något de som bor i områdena försöker framställa dessa områden som för att de ska vara coola. Jag har jobbat som fastighetsskötare i en av Göteborgs förorter där det var mest problem en sommar, jag har ALDRIG sett ett område få så mycket uppmärksamhet.

Cirka 8 stycken som skötte om ett enda område, dom hade finare rabatter är något annat område jag sett. Fasaderna sköttes om och allt var fräscht.

Åk till Östeuropa och Sydamerika för de äkta gettona där inte soc betalar lägenhet och pengar i fickan.
Citera
2016-05-06, 17:50
  #4
Medlem
Xenadarieus avatar
Växte upp i ett "ghetto", såg en person bli knivskuren till döds mitt på dagen (båda blattar), klockan var väl runt 14.00 en sommar vid en busshållsplats. Jag var väl runt 7-8år.

Det var väl det värsta.

Sedan har det hänt en hel del mindre skit.
Citera
2016-05-06, 17:53
  #5
Avstängd
Captain Caustics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenadarieu
Växte upp i ett "ghetto", såg en person bli knivskuren till döds mitt på dagen (båda blattar), klockan var väl runt 14.00 en sommar vid en busshållsplats. Jag var väl runt 7-8år.

Det var väl det värsta.

Sedan har det hänt en hel del mindre skit.
Jag är uppväxt i ett hyresområde, här har också folk blivit mördade..
Många alkoholister och narkomaner och vänner med föräldrar som var alkoholister och pundare.

Men här bodde mestadels Svenskar, därför är inte området kallat "getto"..
Det är blattarna själva som sätter den stämpeln på sina områden för att kunna glida runt i stan med sina "417" "448" kepsar och hoodies och kunna säga "Ey broshan jag är från Bergsjön"...
Citera
2016-05-06, 17:58
  #6
Medlem
Xenadarieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag är uppväxt i ett hyresområde, här har också folk blivit mördade..
Många alkoholister och narkomaner och vänner med föräldrar som var alkoholister och pundare.

Men här bodde mestadels Svenskar, därför är inte området kallat "getto"..
Det är blattarna själva som sätter den stämpeln på sina områden för att kunna glida runt i stan med sina "417" "448" kepsar och hoodies och kunna säga "Ey broshan jag är från Bergsjön"...

Svenska alkoholister och narkomaner är ju knappast ett hot. Däremot är förbannade araber inte att leka med, särskilt inte i grupp.

Mord händer väl hela tiden, men det är väl sättet som varierar och benägenheten. Var en i det område jag bodde i som låg med sin kusins fru, kusinen torterade honom och skar av viss kroppsdel och placerade det i munnen på den döde mannen.

Blattar är fan värre än negrer, särskilt i grupp.
Citera
2016-05-06, 18:03
  #7
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Jag är uppväxt i ett hyresområde, här har också folk blivit mördade..
Många alkoholister och narkomaner och vänner med föräldrar som var alkoholister och pundare.

Men här bodde mestadels Svenskar, därför är inte området kallat "getto"..
Det är blattarna själva som sätter den stämpeln på sina områden för att kunna glida runt i stan med sina "417" "448" kepsar och hoodies och kunna säga "Ey broshan jag är från Bergsjön"...

Ghetto på Svenska = område där misär råder och det är överbefolkat av blattar. Där majoriteten av folket som bor där lever på socialbidrag. Där 4 åriga ungar springer runt till 02 på natten och för liv. Där saker inte får vara i fred.

Kör upp ditt jävla "i mitt vita område begås det också brott minsann" i din fula röv.

Detta vet alla. Du framstår som en mycket dum individ.


.
Citera
2016-05-06, 18:09
  #8
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Cirka 8 stycken som skötte om ett enda område, dom hade finare rabatter är något annat område jag sett. Fasaderna sköttes om och allt var fräscht..

Jaha. Så rabatter som är fina är lika med att det inte begås grova brott på platsen.

Då vet vi! Ska ha det som argument nästa gång polisen åker till bergsjön då det begåtts ett mord!

"nej konstapeln, han sover bara jättetungt, han har inte blivit mördad, FÖR DET ÄR JU SÅ FINA RABATTER HÄR!"



.
Citera
2016-05-06, 18:10
  #9
Avstängd
Vostalikass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld
Jag har bott i 2 ghetton i Göteborg. 2 av dom mest omtalade.

Jag har sett 2 stycken mord på öppen gata, dagtid. 1 på kvällstid. Alla utanför svartklubbar.

Jag har sett butiksrån.

Jag har sett gängmisshandel.

Detta under 11 års tid.

Och folk tror att man har fördomar...

Då jag är grovhuggen och ser allmänt farlig ut så har jag lämnats i fred (är min teori).

Men fy fan sådana jävla avskrädeshögar till ställen det är.

Tvi!

Nu bor jag i ett fint kvarter med Svenska vita människor som kan uppföra sig.

.
flyttade du fick du för nog av blattarna?
Citera
2016-05-06, 18:21
  #10
Medlem
Hysteria90s avatar
Enligt vänner som bor i Biskop är det överdrivet iaf, de har aldrig märkt av någonting. Det är nog mest interna uppgörelser mellan drogkarteller och liknande.

För övrigt åker jag aldrig ut på Hisingen och kallar Hisingen för "djävulsön".

Jag bor i ett biskop-light, skulle man väl kunna säga. Det värsta som hänt här är att en pensionär blev rånad på ett par hundralappar mitt på dagen.

MVH
HYST
Citera
2016-05-06, 18:23
  #11
Avstängd
Vostalikass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Enligt vänner som bor i Biskop är det överdrivet iaf, de har aldrig märkt av någonting. Det är nog mest interna uppgörelser mellan drogkarteller och liknande.

För övrigt åker jag aldrig ut på Hisingen och kallar Hisingen för "djävulsön".

Jag bor i ett biskop-light, skulle man väl kunna säga. Det värsta som hänt här är att en pensionär blev rånad på ett par hundralappar mitt på dagen.

MVH
HYST
De är som hyenor....(inget illa om det djuret dock, det funnits längre än människor)
Citera
2016-05-06, 18:24
  #12
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Förutom det vanliga småbuset så har jag haft en skottsalva med automatkarbin nere i porten där jag bodde tidigare. Hade precis varit där nere själv och kommit innanför dörren hemma när jag hörde salvan.

Annars har jag inte sett jättemycket med egna ögon, men hört från vänner och bekanta om de sjukaste grejer..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback