Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-08, 11:53
Medlem
Opilus5500s avatar
Härligt att Svenska polisen fått resurser i form av värmekamera helikopter och hundpatruller =), såg inslag ifrån USA / England för ett par årsen, de väldigt bra sett få fast gärningsmän fort!!!

Hoppas de finns DNA på honom, som stärker till ett fängelsestraff!
Senast redigerad av Opilus5500 2016-05-08 kl. 12:00.
Citera
2016-05-08, 12:18
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
http://www.gp.se/nyheter/sverige/hel...greps-1.487233

Del av artikel:

Ingen överfallsvåldtäkt? Bekanta? Någon som hört mer?

Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Överfall eller inte?

"Tidigt på fredagsmorgonen anmälde en flicka till en polispatrull som befann sig i Tyresö i ett anat ärende, att hon överfallits och våldtagits utomhus, uppger SVT Stockholm."

http://mitti.se/misstankt-valdtakt-i...en-man-gripen/

Varför uppger man helt olika versioner? Blir man våldtagen utomhus så borde det vara ett överfall? Eller så låg kvinnan och sov tills hon märke att hon blev påsatt?
Citera
2016-05-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Ja det är sant, men kollar man upp vad det är för sorts människor som brukar ligga bakom sånt så är det inte omöjligt......
Det är inte omöjligt att det är en 100% etniskt svensk kille uppvuxen i en villa på landet heller.

Men jag förstår att du använder alla ursäkter du kan till att tro att det är en icke etniskt svensk med tanke på din signatur.
Citera
2016-05-09, 13:21
Medlem
spoilers avatar
Nacka tingsrätt bör ha svaret.

"Den 17-åring som misstänks för en utomhusvåldtäkt på Alléplan har häktats mot sitt nekande, misstänkt för våldtäkt mot barn.

På söndagen häktades 17-åringen misstänkt för våldtäkt mot barn, alternativt våldtäkt. Brottsrubriceringen våldtäkt mot barn är aktuell eftersom flickan som anmält våldtäkten är under 15 år.

Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar, men av häktningsprotokollet framgår det att 17-åringen nekade till brott. Hans försvarare yrkade på att han skulle försättas på fri fot. I motsats till åklagaren menade försvararen att det inte fanns någon risk för att 17-åringen skulle kunna förstöra bevismaterial. Tingsrätten borde också, enligt försvararen, ta hänsyn till mannens låga ålder och hälsa."

http://mitti.se/17-aring-haktad-for-valdtakt/
Citera
2016-05-10, 06:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Troligen. Oftast när det rör sig om hvb-hem så innebär det ju flyktingboenden

Dock ska man komma ihåg att det finns hvb-hem som inte är till för flyktingar i första hand utan bebos av mestadels svenskar.
Nej, det finns det inte. Det fanns HBV-hem för svenska barn som nu är överfulla av överåriga "flyktingar" som står och röker hela dagarna (barn får inte röka på dessa skolhem....men alla ser ju att invandrarna är vuxna och låter dom hållas). Dessutom har det öppnats 100-tals nya hbv-hem för "barnen". Dvs det finns få platser kvar för svenska barn. Alla SIS-instalter har tagits över av flyktingar.
Citera
2016-05-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, det finns det inte. Det fanns HBV-hem för svenska barn som nu är överfulla av överåriga "flyktingar" som står och röker hela dagarna (barn får inte röka på dessa skolhem....men alla ser ju att invandrarna är vuxna och låter dom hållas). Dessutom har det öppnats 100-tals nya hbv-hem för "barnen". Dvs det finns få platser kvar för svenska barn. Alla SIS-instalter har tagits över av flyktingar.
Fast nu ljuger du ju.

Att man skulle kastat ut ALLA svenskar från hvb-hem och ersatt med flyktingar är ju bara bullshit. Faktum är att jag kan namnge iaf tre ställen som jag själv suttit på som inte är till för flyktingar.

ska man sitta och dra fakta ur röven och försöka ljuga på forum så får man ju backa det med någon form av källa...

Vad trodde du liksom, att man skulle lägga ner all form av hvb-verksamhet för alla utom flyktingar?

Lol

sen när du säger att alla sis-anstalter har tagits över av flyktingar så blir det ju ännu mer löjligt...

SiS, Statens institutionsstyrelse, innefattar dessutom alla som är placerade enligt Lvu och Lvm

du menar då att det inte finns några LVM-hem heller kvar som bebos av svenskar?
Senast redigerad av Blalotus 2016-05-10 kl. 09:31.
Citera
2016-05-10, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Fast nu ljuger du ju.

Att man skulle kastat ut ALLA svenskar från hvb-hem och ersatt med flyktingar är ju bara bullshit. Faktum är att jag kan namnge iaf tre ställen som jag själv suttit på som inte är till för flyktingar.

ska man sitta och dra fakta ur röven och försöka ljuga på forum så får man ju backa det med någon form av källa...

Vad trodde du liksom, att man skulle lägga ner all form av hvb-verksamhet för alla utom flyktingar?

Lol

sen när du säger att alla sis-anstalter har tagits över av flyktingar så blir det ju ännu mer löjligt...

SiS, Statens institutionsstyrelse, innefattar dessutom alla som är placerade enligt Lvu och Lvm

du menar då att det inte finns några LVM-hem heller kvar som bebos av svenskar?

Du har ju också en bevis börda i och med att du började påstå att en ansenligt mängd hvb-hem är kvar för Svenskar.
Citera
2016-05-10, 12:18
Medlem
spoilers avatar
Nacka TR B 2717-16

Ett gossebarn med tolkbehov på somaliska, saknar adress.
Citera
2016-05-10, 12:43
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Nacka tingsrätt bör ha svaret.

"Den 17-åring som misstänks för en utomhusvåldtäkt på Alléplan har häktats mot sitt nekande, misstänkt för våldtäkt mot barn.

På söndagen häktades 17-åringen misstänkt för våldtäkt mot barn, alternativt våldtäkt. Brottsrubriceringen våldtäkt mot barn är aktuell eftersom flickan som anmält våldtäkten är under 15 år.

Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar, men av häktningsprotokollet framgår det att 17-åringen nekade till brott. Hans försvarare yrkade på att han skulle försättas på fri fot. I motsats till åklagaren menade försvararen att det inte fanns någon risk för att 17-åringen skulle kunna förstöra bevismaterial. Tingsrätten borde också, enligt försvararen, ta hänsyn till mannens låga ålder och hälsa."

http://mitti.se/17-aring-haktad-for-valdtakt/

Det där med "hälsa" var ovanligt? Vad är det för fel på grabben? Låter som det är någon mental störning, för han kan ju inte vara fysiskt handikappad då han kutade till skogs?
Citat:
Nacka TR B 2717-16

Där vann du inga pengar med så låga odds att du riskerar att bli betalningsskyldig.
Citera
2016-05-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Du har ju också en bevis börda i och med att du började påstå att en ansenligt mängd hvb-hem är kvar för Svenskar.

Jag har inte påstått att det är en ansenligt mängd, du kan gärna också sluta ljuga tack!

Jag sa ordagrant "det finns hvb-hem som inte är till för flyktingar i första hand utan bebos av mestadels svenskar".

Om nu GM kommer från ett hvb, så innebär alltså inte det automatiskt att det är en flykting.

Som sagt så har jag själv bott på både HVB, LVU och LVM-hem så jag vet vad jag pratar om.
Citera
2016-05-10, 15:09
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Nacka TR B 2717-16

Haha, alltså jag orkar inte!
De har gjort IGEN!
HUR många av våldtäkterna det senaste året har begåtts av dessa äckliga asylungar? 99,9%
Ut med patrasket! Eller sänk dem!
Citera
2016-05-10, 16:22
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Haha, alltså jag orkar inte!
De har gjort IGEN!

De som älskar våldtäkter och att läsa om när små flickor (och även pojkar) blir våldtagna, de lever i den bästa av världar just nu.

Nu är jag inte rätt person att säga att någons sexualitet är "fel", men lite kinky är de, de politiker som njuter av dessa våldtäkter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in