Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-06, 02:08
  #1
Medlem
Brukar inte spela så mycket poker men ibland kör jag några händer. Anser mig vara duktig men inte bäst - dock är jag oftast nöjd med mina beslut men här började jag fundera ordentligt om det var rätt beslut eller inte!

Femmannabord cash game!

Jag sitter som UTG och plockar upp 68s. Jag limpar och UTG+1 höjer 5bb. Givaren lägger sig och small blind synar. Big blind lägger sig men jag tar syn då vi har rätt djupa stackar, runt 150bb.

På flop kommer 9T2 varav 9 är samma färg som jag sitter på. Alla tre passar, jag som andre man. På turn kommer spader 7, varav jag sitter på 6789 i spader.

Small blind passar... vad är mitt bästa move här? Det ligger 15bb i potten.
Citera
2016-05-08, 20:36
  #2
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Brukar inte spela så mycket poker men ibland kör jag några händer. Anser mig vara duktig men inte bäst - dock är jag oftast nöjd med mina beslut men här började jag fundera ordentligt om det var rätt beslut eller inte!

Femmannabord cash game!

Jag sitter som UTG och plockar upp 68s. Jag limpar och UTG+1 höjer 5bb. Givaren lägger sig och small blind synar. Big blind lägger sig men jag tar syn då vi har rätt djupa stackar, runt 150bb.

På flop kommer 9T2 varav 9 är samma färg som jag sitter på. Alla tre passar, jag som andre man. På turn kommer spader 7, varav jag sitter på 6789 i spader.

Small blind passar... vad är mitt bästa move här? Det ligger 15bb i potten.

Checkback i min mening. Du reppar absolut ingenting genom att betta ut är efter att ha limp / call pf och checkat floppen. Där finns ingen anledning att betta ut här såvida inte dina motståndare har en tight image och foldar utan större svårigheter. Du får aldrig par i 9r eller 10r att lägga sig om du bettar ut på den turnen och med tanke på antalet levande outs som du har så ser jag hellre en checkback och prickat du rivern så kan du overbetta för att få det att se ut som en bluff möjligen.

Jag är turneringsspelare förvisso och verkligen sämst på cash game men tänkte ändå ge mina två cents av det!.
Citera
2016-05-09, 14:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swagyolo420
Checkback i min mening. Du reppar absolut ingenting genom att betta ut är efter att ha limp / call pf och checkat floppen. Där finns ingen anledning att betta ut här såvida inte dina motståndare har en tight image och foldar utan större svårigheter. Du får aldrig par i 9r eller 10r att lägga sig om du bettar ut på den turnen och med tanke på antalet levande outs som du har så ser jag hellre en checkback och prickat du rivern så kan du overbetta för att få det att se ut som en bluff möjligen.

Jag är turneringsspelare förvisso och verkligen sämst på cash game men tänkte ändå ge mina två cents av det!.
Jag sitter ju redan på stegen men har chans till en straight flush dessutom. Så frågan är vad gör jag?
Citera
2016-05-15, 02:11
  #4
Medlem
D3ans avatar
Limpa in som första spelare är generellt fel, att limpa 68s UTG är troligtvis fell alltid, även i 5 manna.

Du kan inte göra så mycket handen skulle varit i mucken för länge sedan.
Citera
2016-06-06, 15:00
  #5
Medlem
Jag skulle ha betat ganska hårt. Det är en ovanlig hand att ha. Det kan verkar som om du försöker bluffa. Får du en call kan du ju mixxa ditt spel på river. Kommer det en spader så kan du checka för att reraisa om han funderar på att bluffa spader färg om han inte har det dvs.

Jag tycker att du måste ta chansen att öka din vinster när du träffar i princip den bästa handen med dina skräp kort.

Lägger sig alla så är inte det så tråkigt heller. Att en spader kommer och du blir krossad av A2S skulle suga.

Jag är en nybörjare så kommentarer ang mitt förslag är välkommet.
Citera
2016-06-09, 07:10
  #6
Medlem
Vilka svar..

Preflop: raise eller fold. Enda gången jag kan tänka mig att limpa preflop i texas är när man är i tidig position med väldigt låga par. Man får betalt iaf om man träffar setet.

Motståndare 1 visar tom hand på turn efter dubbelcheck. Motståndare 3 är helt tom nästan alltid efter checken på flop. Du ska betta hela din range på turn. Bluff, semibluff, halvträff, nöten.

Som din hand ser ut: Betta 12. Får du syn, betta 75% på river också. Men i just denna kommer alla folda, inget mer att hoppas på.
Citera
2016-07-18, 17:18
  #7
Avstängd
DougLees avatar
Openlimpa aldrig SC, du vill få dem i HU-lägen där mellanparet kan vara nöten så höj om du vill öppna med dem och sen blir det en bonus om du hamnar i en showdown med dem när du vinner på rivern för att förvirra dina motståndare om din range "Killen e helt beng, han raisar 3x med T8 :O". Openlimpa endast pocketpar (från tidig pos)eller två klädda kort från dealerbutton/CO.
Citera
2016-08-02, 01:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Openlimpa aldrig SC, du vill få dem i HU-lägen där mellanparet kan vara nöten så höj om du vill öppna med dem och sen blir det en bonus om du hamnar i en showdown med dem när du vinner på rivern för att förvirra dina motståndare om din range "Killen e helt beng, han raisar 3x med T8 :O". Openlimpa endast pocketpar (från tidig pos)eller två klädda kort från dealerbutton/CO.
Jag skulle säga att man aldrig ska limpa eftersom man blir väldigt exploaterbar. Ända gången jag skulle limpa är om jag sitter på ett bord med bara passiva fiskar, händer som jag limpar då är alla suitade Ax bortsett från ATs+, suited connectors och mellanpockets eftersom jag hellre höjer mina låga skitpockets och mina höga pockets.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback