Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-05, 22:17
  #1
Medlem
Hej Flashbackare,

Jag har en EPSON XP-315 sedan ett tag tillbaka men på senare tid har den börjat strula något enormt. Den kopplar till mitt WiFi utan problem men den står alltid som offline på datorn och inga ärenden går att skicka, så som utskrifter, skanningar, mm. Jag har provat att installera om mjukvaran och installera/uppdatera drivrutiner men utan framgång.

Har någon ytterligare tips på vad jag kan göra?
Citera
2016-05-06, 07:36
  #2
Moderator
Falukropps avatar
Övrig hemelektronik --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2016-05-06, 21:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinherjarO
Hej Flashbackare,

Jag har en EPSON XP-315 sedan ett tag tillbaka men på senare tid har den börjat strula något enormt. Den kopplar till mitt WiFi utan problem men den står alltid som offline på datorn och inga ärenden går att skicka, så som utskrifter, skanningar, mm. Jag har provat att installera om mjukvaran och installera/uppdatera drivrutiner men utan framgång.

Har någon ytterligare tips på vad jag kan göra?

Sätt på skrivaren innan du startar datorn. Då borde datorn hitta din Epson.
Det är något som laggar i nätverket.
Citera
2017-01-11, 15:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinherjarO
Hej Flashbackare,

Jag har en EPSON XP-315 sedan ett tag tillbaka men på senare tid har den börjat strula något enormt. Den kopplar till mitt WiFi utan problem men den står alltid som offline på datorn och inga ärenden går att skicka, så som utskrifter, skanningar, mm. Jag har provat att installera om mjukvaran och installera/uppdatera drivrutiner men utan framgång.

Har någon ytterligare tips på vad jag kan göra?


Det finns en del saker man kan göra, beror på lite vilken dator du använder också.

har du en mac dator så markerar du skrivaren och trycker på minus tecknet sen på plus tecknet och lägger till den igen, så ska de fungera.

precis samma kan man göra på windows du tar bara bort skrivaren , sen uppe i hörnet så kan man lägga till skrivaren igen.

Hittar den inte den så är de förmoligen något i nätverket , då kan man skriva ut en nätverkstatus på skrivaren via displayen. sedan så finns det ett val lägg till med "standard tcp/ip" när man väljer lägg till skrivare eller installerar skrivaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback