Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-05, 20:47
  #1
Medlem
Efraims avatar
Jag är ute efter ett videoredigeringsprogram som endast behöver ha funktionen som gör att man kan klippa ut en sekvens från "huvudklippet". Jag kan tillägga att det är en gammal fil från 2005, en serie, som tydligen har speciell codecs. Varken Sony Vegas eller Adobe Premiere Elements kan öppna filen pga codes. Jag förstår inte varför?!

VideoPad kan öppna filen men det fattar jag inte hur jag ska göra. Någon som kan VideoPad som kan förklara hur jag endast klipper ut en sekvens från en serie?

pdtv-xvid-ts är filnamnet bla, en AVI-fil. Standardformat för tio år sedan. Varför kan inte superprogrammen öppna den?
Hjälp!
Citera
2016-05-05, 21:21
  #2
Medlem
plastgubbens avatar
windows moviemaker?

handbrake?
Citera
2016-05-05, 21:34
  #3
Medlem
Scatizs avatar
Som nämnt ovan. Moviemaker funkar utmärkt för detta.
Citera
2016-05-06, 03:18
  #4
Medlem
Efraims avatar
Jag glömde säga att jag har Windows 10. Moviemaker fungerar tydligen inte till det?
Citera
2016-05-06, 03:23
  #5
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim
Jag glömde säga att jag har Windows 10. Moviemaker fungerar tydligen inte till det?
Jag har windows 10 och det funkar på min dator. Testa ladda ned här:

http://windows.microsoft.com/en-us/w...maker-download
Citera
2016-05-06, 12:34
  #6
Medlem
Scatizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim
Jag glömde säga att jag har Windows 10. Moviemaker fungerar tydligen inte till det?

Jodå, det fungerar strålande till Windows 10.
Citera
2016-05-06, 12:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scatiz
Jodå, det fungerar strålande till Windows 10.

Hur är det med filstorleken när man sparar i Moviemaker?
Varje gång jag klipper ut en minut ur nån film jag gillar så blir filen flera gigabyte stor när jag sparar den i Moviemaker.
Citera
2016-05-06, 22:32
  #8
Medlem
Efraims avatar
Tack, det fungerade jätte bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback