Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-05, 12:55
  #1
Medlem
Hej!

Jag har två datorer med Windows 7 på. På den ena datorn lyckades min bebis på något sätt komma åt uppdateringsikonen Windows 10 längst ned i högra hörnet så att datorn uppdaterades till Windows 10. Jag är hur nöjd som helst - snabbt och riktigt bra operativsystem som jag inte vill byta tillbaka till Windows 7.

Men nu när jag försöker uppdatera min andra stationära dator så får jag det inte att funka. Det som står är: "Din uppdatering är reserverad. Du helger inte göra något just nu. Ert meddelande på datorn visas när Windows 10 är klart att installera".

Jag har väntat i över en timme nu och inget meddelande kommer. Vad kan det bero på?
Citera
2016-05-05, 14:16
  #2
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag har två datorer med Windows 7 på. På den ena datorn lyckades min bebis på något sätt komma åt uppdateringsikonen Windows 10 längst ned i högra hörnet så att datorn uppdaterades till Windows 10. Jag är hur nöjd som helst - snabbt och riktigt bra operativsystem som jag inte vill byta tillbaka till Windows 7.

Men nu när jag försöker uppdatera min andra stationära dator så får jag det inte att funka. Det som står är: "Din uppdatering är reserverad. Du helger inte göra något just nu. Ert meddelande på datorn visas när Windows 10 är klart att installera".

Jag har väntat i över en timme nu och inget meddelande kommer. Vad kan det bero på?
Det kan ta upp till någon dag att få ner den. Själva tankningen kan gå fort men de har väl något kösystem för att inte överbelasta sina servrar. Testade det på min antika Laptop i hopp att det kunde göra den lite mer användbar och tog sommsagt runt ett dygn innan hämtningen påbörjades. En annan dator började efter ett halvt dygn.
Citera
2016-05-05, 14:25
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag har väntat i över en timme nu och inget meddelande kommer. Vad kan det bero på?

Detta har varit uppe många gånger under denna tråd -> (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback