Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-05, 11:42
  #1
Medlem
MentosFruitcores avatar
Tänkte börja träna MMA och undrar vilka klubbar ni skulle anse vara de bästa? Jag har hört mycket gott om Berserk MMA, Allstar och Pancrasegym, men kan inte bestämma mig.

Eventuellt provar jag på Allstar till sommaren(de har ett erbjudande med hyfsad rabatt) men hur är klubbarna?
Citera
2016-05-05, 14:11
  #2
Medlem
Attacherads avatar
MMA är som bekant en blandning kampsporter. Men jag kan varmt rekommendera Slagskeppet i Stockholm om du har ett större intresse för Muay Thai och samtidigt vill hålla kroppen i grym trim. Men är det just blandningen som MMA normalt innehåller så är det nog AllStar som det talas mest/bäst om i mina kretsar.
Citera
2016-05-05, 14:18
  #3
Medlem
Apologists avatar
Har sett unga grabbar några gånger på tåget pendla till AllStar, det verkar vara en fluga. Man förstår det då man ser AllStar logo över allt de bär. Hur bra klubben egentligen är vet jag inte men det verkar vara ganska mycket promotion o marknadsföring bakom det.
Citera
2016-05-05, 15:13
  #4
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
MMA är som bekant en blandning kampsporter. Men jag kan varmt rekommendera Slagskeppet i Stockholm om du har ett större intresse för Muay Thai och samtidigt vill hålla kroppen i grym trim. Men är det just blandningen som MMA normalt innehåller så är det nog AllStar som det talas mest/bäst om i mina kretsar.
Jag älskar Muy Thai, men vill även träna någon form av Submission-wrestling för att kunna bredda min arsenal, så att säga.

Anläggningen på Slagskeppet verkar vara otroligt fin dock. Jag planerar att träna gym vid sidan om, men det hjälper verkligen att ha gymmet på samma ställe som på klubben.
Citera
2016-05-05, 15:15
  #5
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Har sett unga grabbar några gånger på tåget pendla till AllStar, det verkar vara en fluga. Man förstår det då man ser AllStar logo över allt de bär. Hur bra klubben egentligen är vet jag inte men det verkar vara ganska mycket promotion o marknadsföring bakom det.
Sveriges största MMA-stjärna tränar/tränade väl där? Känns väl ganska givet att vilja träna på samma klubb som "The Mauler" om man är ung och gillar MMA.
Citera
2016-05-05, 16:13
  #6
Medlem
Bäst för vad? Det är skillnad om du vill elitsatsa eller träna som en hobby. Klubben med flest talanger är inte alltid dom mest nybörjarvänliga heller. Tror du kan provträna gratis minst en om inte två gånger på alla nämda klubbar. Pröva och känn in stämningen.
Citera
2016-05-05, 16:23
  #7
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Bäst för vad? Det är skillnad om du vill elitsatsa eller träna som en hobby. Klubben med flest talanger är inte alltid dom mest nybörjarvänliga heller.

Tänker mig inte en elitsatsning, men är öppen till att tävla på amatör-nivå och sedan får jag se hur bra jag kan bli.

Citat:
Tror du kan provträna gratis minst en om inte två gånger på alla nämda klubbar. Pröva och känn in stämningen.

Ja, känns som det smartaste alternativet.
Citera
2016-05-05, 21:05
  #8
Medlem
>Kruxet att välja gym är lite halvsvårt, lokaler som är bra samt hur trycket på stället är. är det jag vägt in mycket, jag hatar när det är så pass hårt tryck att man inte får något utrymme i lokalen när tränare håller passen. tänker inte rekommendera det jag tränar på då jag helt enkelt inte vill ha mer folk dit .

testa runt, låt dig inte köpas av loggan, testa runt se hur dom lägger upp träningen och att du själv trivs.
Citera
2016-05-06, 02:00
  #9
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Sveriges största MMA-stjärna tränar/tränade väl där? Känns väl ganska givet att vilja träna på samma klubb som "The Mauler" om man är ung och gillar MMA.

Problemet är att de kanske ger mer fokus på sina superstjärnor än nybörjarna. 80-20 principen. Mauler kom ju från boxningsbakgrund så jag tror inte de här klubbarna söker "nybörjare" utan de vill nog ha något som redan formats en del. Bara en tanke
Citera
2016-05-06, 02:46
  #10
Medlem
Mx_1337s avatar
Skulle vilja påstå att Pancrase Gym är hetast just nu. Allstar har fortfarande bättre toppnamn men skulle säga att båda delar på tronen. Det är alltså prestationsmässigt när det gäller professionella fighters. Vad som passar var och en bäst är en annan fråga.
Citera
2016-05-06, 02:52
  #11
Medlem
speeeds avatar
Om man bara ska svara på frågan rakt av så är allstar bästa klubben med tanke på de som tränar där men det gör den inte till bästa klubben för någon på nybörjar/intermediate nivå.

Har du tränat någon kampsport innan?
Citera
2016-05-06, 11:04
  #12
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Om man bara ska svara på frågan rakt av så är allstar bästa klubben med tanke på de som tränar där men det gör den inte till bästa klubben för någon på nybörjar/intermediate nivå.

Har du tränat någon kampsport innan?
Jag har tränat kickboxing , traditionell karate(tänk flum-karate) och minimalt med BJJ... Skulle kalla mig själv nybörjare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback