Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-05, 16:10
  #13
Medlem
Spelarn1s avatar
Föga förvånande verkar det röra sig om en utlänning.

Citat:
En 18-årig kvinna utsattes natten till torsdagen för ett våldtäktsförsök i centrala Sundsvall. En 31-årig man har gripits och anhållits för överfallet.
– Han är inte svensk medborgare, säger polisens jourhavande förundersökningsledare Stefan Edin till Fria Tider.
http://www.friatider.se/19-arig-tjej...re-i-sundsvall

"Vi har varit naiva" hälsar Stefan Löfven....
Citera
2016-05-05, 16:33
  #14
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kommer att bli vedervärdigt! En massa rekord kommer att slås i brottsstatistiken. Tur man inte är kvinna.
Rekord kan man väl säga att det redan slås..

Här har du alla brott i det lite mer "grövre" slaget sedan 1a maj. Vanliga inbrott, rallarslagsmål mellan två personer och väskryckningar är inte inräknade.
Möjligt att jag kanske missat något också. Men som du ser så sker det rätt mycket nu för tiden, och värre kommer det bli.

Citera
2016-05-05, 16:51
  #15
Avstängd
Hrymrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gastkramande
Som man bäddar får man ligga.
De flesta tjejer är antirasister och vill ha det så här, finns inte mycket vi kan göra åt det tyvärr.
De flesta män är väl också antirasister i så fall.
Citera
2016-05-05, 16:54
  #16
Avstängd
Hrymrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vi får väl hoppas att offret var en miljöpartist eller liknande som fick smaka lite karma, så ingen oskyldig stackars kvinna blev drabbad. Borde väl komma lite mera under dagen när man börjar jobba på lokaltidningsredaktionerna. Eller inte?
Det var en 18-åring som var ute på nattpromenad.
Citera
2016-05-06, 09:02
  #17
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hrymr
Det var en 18-åring som var ute på nattpromenad.

Det ska nog alla 18-åringar sluta med för sin egen säkerhet. Såvida dom inte är miljöpartister vill säga.
Citera
2016-05-06, 09:24
  #18
Medlem
Denna sommar kommer slå rekord i antal våldtäkter. Sanna mina ord. Håll er inomhus kvinnor eller riskera Murtadja flåsandes över dig.
Citera
2016-05-06, 11:07
  #19
Moderator
Elrosss avatar
http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...s-av-okand-man

lite mer info nu:
Citat:
Det var klockan 03.37 som polisen i Sundsvall fick ett larm om ett våldtäktsförsök i Sundsvall. Enligt polisen har kvinnan berättat att hon blev förföljd av en man från Storgatan över rondellen vid Skolhusallén. I höjd med Sjögatan ska mannen ha gått till attack och dragit in henne i ett mindre område med vegetation. Den misstänkte gärningsmannen ska ha satt sig på henne, satt handen över hennes mun och börjat dra ner hennes byxor skriver polisen på sin hemsida. Men kvinnan värjde sig och mannen avvek från platsen och fick även med sig hennes mobiltelefon.

Det verkar vara vid kanalen alltså på nedsidan av affärerna, oklart exakt var. Nattetid kanske det inte är så mycket rörelse där men ändå ett område där det är stor chans att det går folk, speciellt då det borde ligga mellan O'Learys och busstation om jag fattat artikeln rätt (en sträcka på kanske 200m). Rånförsök på det? Är det fortfarande massa alkisar och drogpersoner nattetid på busstationen?
Citera
2016-05-06, 13:18
  #20
Medlem
Matärgotts avatar
Nu när han blivit häktad borde man kunna få tag på hans namn va? Mest bara för att visa för mig själv att det är en Muhammed och inte en Pelle, vet inte riktigt hur systemet fungerar.
Citera
2016-05-06, 14:18
  #21
Medlem
SveaBunkerns avatar
Häktad: Arfadi

Tolkbehov på arabiska och saknar adress.

Källa: http://www.exponerat.net/asylsokare-...v-pa-arabiska/

Citera
2016-05-06, 16:12
  #22
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Häktad: Arfadi

Tolkbehov på arabiska och saknar adress.

Källa: http://www.exponerat.net/asylsokare-...v-pa-arabiska/


Varför är jag inte förvånad!? Hoppas fortfarande att det inte var en oskyldig kvinna som blev drabbad. Stackars Sverige och dom lovar värmebölja. Tänk på att kvinnor blivit utsatta för både försök och regelrätta våldtäkter i minusgrader och snö, vilket förhoppningsvis varit en hämmande faktor.
Citera
2016-05-06, 17:51
  #23
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Häktad: Arfadi

Tolkbehov på arabiska och saknar adress.

Källa: http://www.exponerat.net/asylsokare-...v-pa-arabiska/


Oväntat...verkligen...

Fy fan.

För övrigt ska det bli varmt och fint väder i Sundsvall i helgen så det torde vara på sin plats att varna kvinnor för att gå ut ensam. Det kryllar tyvärr av mörkermän i Sundsvall med omnejd. Går man en sväng på stan så ser man fler utlänningar än svenskar nuförtiden.
Citera
2016-05-09, 14:09
  #24
Medlem
Matärgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matärgott
Nu när han blivit häktad borde man kunna få tag på hans namn va? Mest bara för att visa för mig själv att det är en Muhammed och inte en Pelle, vet inte riktigt hur systemet fungerar.

Funderar på om jag ska skratta eller gråta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback