Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Se fråga i trådstarten
1
37,74%
20 röster
2
7,55%
4 röster
3
5,66%
3 röster
4
5,66%
3 röster
5
11,32%
6 röster
6
7,55%
4 röster
7
7,55%
4 röster
8
3,77%
2 röster
9
5,66%
3 röster
10
7,55%
4 röster
  • 3
  • 4
2016-05-05, 17:38
  #37
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tyvärr så tror jag att någon typ av totalitärt system krävs under inledningsfasen, sen så hoppas jag (det är min utopi jag lever i ovan scenario) att militär stiger ner och det införs demokrati.

När gemene svensk insett att landet blivit bättre igen så hoppas och tror jag att de inte kommer upprepa de misstag som lett till dagens situation.

Vi har sett det innan i den Romerska republiken, ett system med en diktator under en begränsad tid när riket var hotat. Men sen ville inte diktatorn överlämna makten till folket, utan utnämnd sig till kejsare.

Problemet är hela tiden att många tror att människan är rationell, men människan måste begränsas av lagar. Därför är demokratin det bästa av dåliga sätt att styra. Även fast dagens demokrati skulle behöva reformeras.

Och gemene svensk börjar redan nu att ifrågasätta massinvandringen och mångkulturen, det ser vi på stödet för SD. Och vi kommer i framtiden kunna läsa om mångkulturen som den andra digerdöden i historien om Sverige.
Citera
2016-05-06, 23:23
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Segraren skriver historien.

Ingen anklagar dagens socialdemokrater för utvisningarna under andra världskriget, tvångssteriliseringarna, arbetslägren i Norrland osv, mm, etc.

Det är aldrig vad man gör som är av betydelse, det är vem som gör det.

I det jag sa är underförstått att en fascistisk rörelse med en sån ingående rörelse som ts beskriver inte kan vinna i längden. Det du på sin höjd kommer lyckas med är en naturlig död. Om det sen sker i fängelse eller inte vet ju fan, med tanke på hur det ser ut i dag när 90 plusare spärras in för att de uttrycker sig om "förintelsen" osv.

Däremot förstör du eventuellt för din familj i framtiden.
Citera
2016-05-07, 01:45
  #39
Medlem
cmbws avatar
4. Skulle med all sannolikhet bli en fiende förr eller senare och självfallet vill jag veta vem som är efter mig då.

Win-win då man får hantera patrasken fram tills dess också.
__________________
Senast redigerad av cmbw 2016-05-07 kl. 01:50.
Citera
2016-05-08, 11:04
  #40
Medlem
Linnaeusss avatar
Jag valde alternativ 9 då jag inte är så speciellt påläst om Mussolinis fascism. Den skulle förvissa vara mer välkommen än den politik vi har i Sverige idag, men mig veterligen är fascismen inte etniskt betingad.
Citera
2016-05-09, 14:30
  #41
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeuss
Jag valde alternativ 9 då jag inte är så speciellt påläst om Mussolinis fascism. Den skulle förvissa vara mer välkommen än den politik vi har i Sverige idag, men mig veterligen är fascismen inte etniskt betingad.
en "elitistisk" rörelse ämnad att dra ned byxorna på. Oftast dock, ett svärd taget av individen som med ögonbindel även, med tillsynes onödig precision, förmått yxa ned en hel del av det verkliga motståndet. samt de som agerat robotar i världen mot okänd agenda- Demokrati.

Fascism i sin mainstream jewpedia-bemärkelse är en av nationalistens motståndare.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-05-09 kl. 14:50.
Citera
2016-05-09, 22:47
  #42
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Vi har sett det innan i den Romerska republiken, ett system med en diktator under en begränsad tid när riket var hotat. Men sen ville inte diktatorn överlämna makten till folket, utan utnämnd sig till kejsare.

Problemet är hela tiden att många tror att människan är rationell, men människan måste begränsas av lagar. Därför är demokratin det bästa av dåliga sätt att styra. Även fast dagens demokrati skulle behöva reformeras.

Och gemene svensk börjar redan nu att ifrågasätta massinvandringen och mångkulturen, det ser vi på stödet för SD. Och vi kommer i framtiden kunna läsa om mångkulturen som den andra digerdöden i historien om Sverige.
finans-agenda-eliten är falanger man borde ha iåtanke. Kanske inte lika påtagliga men mer ihärdiga långsiktigt då dessa lobbar annorlunda. - och vad dessa kapitalistfalanger nyttjar/blåser upp för olika typer av oppositioner och "bad words" med invånarna och samhällena, så kan jag tänka mig att kungen blev till katten i hörnet. och vad blir alternativen då...?

människan är oerhört lättbräcklig via nätta "onaturliga" metoder, b.la via kosing, överdriven godhet/styrka/intellekt- påbud. -men jag tror med hjälp utav den naturliga psykopatin som samhället idag skapar i viss mån., så kan man lära sig se igenom de och det mest självklara,

och vinna över denna tunna skara. Hursom tror jag inte vi behöver se mångkulturen som något nödvändigt dåligt från alla håll och kanter, utan istället försöka nyttja den till vår och allas fördel.
-Det är där det möjliga problemet ligger. Vi måste initiellt i framkant ha nationell-etniska/kulturella prioriteringar, delvis svenskarna först. och istället med större metoder sätta sig in i utrikespolitiken och städa upp i kapitalismens fördärvelse. i Deras. vårat.

nationella gräsrotspersoner som Assad-familjen har förmodligen inga problem med överlapp i en normal värld.
__________________
Senast redigerad av Nurjenf 2016-05-09 kl. 23:45.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback