Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-04, 17:05
  #1
Medlem
Tjena, har fått ett problem med windows 8 nu den senaste tiden, sisådär 1-2 vecka/or tillbaks. Varje gång jag spelar CS så kraschar det till. Det kraschar inte direkt utan kanske en timme efter att jag startat spelet. Samma händer nu när jag försökte uppdatera till windows 10...Ingen chans att uppdatering blir klar då det kraschar...

Varje gång det kraschar kommer det till en blå skärm där det står ''Your computer run into a problem blabla...'' och så är det en stor '''' smiley. Har bara en torrent nerladdad och den ladda jag ner för 4-5 månader sen så jag tror inte den påverkar något. Annars är datorn ren. Någon som vet vad problemet kan bero på? )

PS. Datorn är köpt i september så den är hyfssat ny

Bild (Tagen från google)
__________________
Senast redigerad av dinozoo 2016-05-04 kl. 17:07.
2016-05-04, 17:09
  #2
Medlem
paddan82s avatar
[quote=dinozoo|57162255]Tjena, har fått ett problem med windows 8 nu den senaste tiden, sisådär 1-2 vecka/or tillbaks. Varje gång jag spelar CS så kraschar det till. Det kraschar inte direkt utan kanske en timme efter att jag startat spelet. Samma händer nu när jag försökte uppdatera till windows 10...Ingen chans att uppdatering blir klar då det kraschar...

Varje gång det kraschar kommer det till en blå skärm där det står ''Your computer run into a problem blabla...'' och så är det en stor '''' smiley. Har bara en torrent nerladdad och den ladda jag ner för 4-5 månader sen så jag tror inte den påverkar något. Annars är datorn ren. Någon som vet vad problemet kan bero på? )

PS. Datorn är köpt i september så den är hyfssat ny



Method 1: Disconnect all External connected devices.

Disconnect all the external devices except keyboard and mouse and try the above methods. After you have created a bootable to DVD you can go ahead and perform the methods given below.



Method 2: Run SFC scan to fix corrupted files in the computer:



a. Type “cmd” on the start search and select “Settings”

b. Right click on command prompt and left click on Run as Administrator.

c. In the command prompt, type sfc /scannow and press Enter.





Method 3: Let’s check the conflicting program/application:



Step 1: You need to check if the issue persists in Safe Mode.



Refer the steps-



a) Click on the “Windows+R” key simultaneously, type “msconfig” (without the quotes) and hit “Enter”.

b) Now, select the “boot” tab and check the box next to “Safe Boot”.

c) Restart the computer to log into Safe Mode.

d) Check if the issue persists in Safe Mode.



Note: You need to undo all the changes made earlier and get the computer back to Normal Mode once you are done with the troubleshooting steps.



Step 2: Place the computer in clean boot state to identify the cause



How to perform a clean boot to troubleshoot a problem in Windows Vista, Windows 7, or Windows 8

http://support.microsoft.com/kb/929135



Note: When the troubleshooting is over do not forget to reset the computer to normal startup. Follow the step 3 in the above article.
__________________
Senast redigerad av paddan82 2016-05-04 kl. 17:13.
2016-05-04, 17:27
  #3
Medlem
Google felkoden du får så kommer du lite närmre vad problemet kan vara.
2016-05-05, 10:11
  #4
Moderator
Protons avatar
Finns en tråd om blåskärmar i hårdvaruforumet, vidare diskussioner tas i den.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback