Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-05-07, 10:58
  #61
Medlem
Hadessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är det så? Så där skiljer sig DSG från annan automat?

Vad händer om man växlar upp då medan man står still? Med paddlar eller +/- på spaken.
Tror ej att den växlar upp om man är stillastående, dock så är jag inte helt säker på detta
Citera
2016-05-08, 20:27
  #62
Medlem
Inviciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hadesss
Tror ej att den växlar upp om man är stillastående, dock så är jag inte helt säker på detta

Jo, man kan. Men bilen växlar automatiskt ner till 1:ans växel efter några sekunder.
Citera
2016-05-10, 22:48
  #63
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb

Jag tror inte ens de hade någon oljekylare till automatlådan på de bliarna, möjligen som tillval om bilen även hade dragkrok då oljan blir varmare när man kör med tungt släp.


Av en händelse så råkar jag med 100% säkerhet veta det för min oljekylare började läcka där framme och jag fick "kortsluta" bort den slingan genom att bara koppla ihop slangarna så oljan gick direkt tillbaka.
Inga konstigheter alls för det drogs aldrig tungt med den bilen.

Oljekylaren fanns för att när bilen skulle belastas hårt så gick oljan fram till en liten kylare bredvid den stora för motorns kylsystem.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback