Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-04, 18:48
  #25
Medlem
HasseBanans avatar
Finns alltid folk som vill umgås. Tyvärr är många av dem sådana att de gärna utnyttjar folk. Att hitta bra personer att umgås med kan vara en uppgift i sig.
Citera
2016-05-04, 22:31
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Finns alltid folk som vill umgås. Tyvärr är många av dem sådana att de gärna utnyttjar folk. Att hitta bra personer att umgås med kan vara en uppgift i sig.

hellre dåliga vänner än inga vänner alls, eller hellre inga vänner alls än dåliga vänner? det är en svår fråga tycker jag.
Citera
2016-05-04, 22:47
  #27
Medlem
4598gj45s avatar
Börja med en aktivitet och bli bra på det. Jag gjorde det för några år sedan, men hade ingen lust att vara kompis med någon där. Men för att jag va bra på den aktiviteten så sökte sig folk till mig i alla fall. Människor är apor, bara inse det. Bli stor och stark, duktigt på något fysiskt som de kan se, så kommer alla vilja vara din vän.

Manipulera och utnyttja. Försök inte vara nära någon.
Citera
2016-05-04, 22:50
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Börja med en aktivitet och bli bra på det. Jag gjorde det för några år sedan, men hade ingen lust att vara kompis med någon där. Men för att jag va bra på den aktiviteten så sökte sig folk till mig i alla fall. Människor är apor, bara inse det. Bli stor och stark, duktigt på något fysiskt som de kan se, så kommer alla vilja vara din vän.

Manipulera och utnyttja. Försök inte vara nära någon.

jo det har jag märkt, alla snackar med ledarna på mina aktiviteter jag går på haha.

manipulera och utnyttja? hur då?
Citera
2016-05-04, 23:07
  #29
Avstängd
FlygandeRosaGriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Börja med en aktivitet och bli bra på det. Jag gjorde det för några år sedan, men hade ingen lust att vara kompis med någon där. Men för att jag va bra på den aktiviteten så sökte sig folk till mig i alla fall. Människor är apor, bara inse det. Bli stor och stark, duktigt på något fysiskt som de kan se, så kommer alla vilja vara din vän.

Manipulera och utnyttja. Försök inte vara nära någon.

Detta är nog ganska sant alltså. Det jag är bra på leder till spontana förfrågningar om att jag ska joina deras klubb.
Citera
2016-05-04, 23:10
  #30
Medlem
MrFishboys avatar
Allmänt --> Akuten

/Moderator
Citera
2016-05-04, 23:14
  #31
Medlem
Jag kan starkt rekommendera att resa.
Svenskar i Sverige är unika på att inte släppa in människor.

Spara ihop lite pengar. Köp en ryggsäck och backpacka igenom valfritt land.
Du kommer träffa människor som du kommer bli vän med för evigt.
Citera
2016-05-05, 00:41
  #32
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Ja, att tillbringa mycket tid framför Internet leder oftast till ökad ensamhet.
Nej, det är tvärtom.
Citera
2016-05-05, 00:53
  #33
Medlem
gersmans avatar
[quote=oddping|57166133]Jag kan starkt rekommendera att resa.
Svenskar i Sverige är unika på att inte släppa in människor.

Jag håller inte med. Snarare så att svenskar är unikt dåliga på att vara intresserade av andra människor.
Citera
2016-05-05, 01:05
  #34
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Nej, det är tvärtom.

Har du fått fler riktiga vänner som du träffat I R L genom Internet eller hur tänker du?
Citera
2016-05-07, 06:32
  #35
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
När man ändå är inne på felaktigheter i samhället kan jag lika gärna gå in på en till sak - varför ska alla PK-människor tycka ALLTID vara överens med varandra hela tiden? Så fort man står upp för sin åsikt och avviker från gruppen så börjar folk kolla snett på en. Jävla ap-beteende.

Ja, tyvärr är det så att den svenska konsensuskulturen gör att det tittas snett på att ha starka åsikter. En intressant diskussion kan lätt uppfattas som bråk och stör gruppen, tycker många. Så man måste dämpa sig lite och hålla käften om vissa saker för att bli accepterad i en grupp.

Detta är förstås inget unikt för svensk kultur, men ändå ett starkt drag bland svenskar. Jag har bott i andra europeiska länder och där uppskattas oftast en tydlig diskussion utan att folk börjar skruva på sig.

Ofta orkar jag inte hora och låtsas hålla med och därför har jag också lite svårt att finna nya vänner. Jag har även svårt för att inte påpeka när någon drar upp rena lögner, konspirationsteorier eller börjar babbla om flum eller övernaturligt skit. Jag framstår alltså givetvis som lite jobbig av många. Mitt sociala behov är inte så stort att jag kompromissar bort mig totalt - då är jag hellre själv.

Dock har jag ett par stabila nära vänner som jag kan diskutera allt med och det duger åt mig även om jag gärna skulle ha ett något större otvunget umgänge med tänkande varelser som inte har en folkabuss uppkörd i röven.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback