Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-03, 20:37
  #1
Medlem
Det var 2 gånger som vi skriva till varandra om träffas ( jag skulle köppa dope ) , men i sms det stor inte om de, bara i ett skrev - 1 gr . 2 polisen kommer till mig , före de kommer jag sågt at jag tjena mig inte så bra , men de sågt det behovs idag . De kommer och sågt att 2 personner siter håktad för själja droger, de sågt 2 namnet, jag sågt at jag tjena bara en . De skriva allt i telefon recorder . De vissa de 2 sms och jag sågt - det stämmer, jag köppte 2 gänger från 1 av de 2. Efter de fråga för detaljer ,från vem jag vet de och var jag träffa honom för köpte . Efter de gå utt . Efter 5 dagar kommer papper vem som erkänner för narkotikabrott, och den person jag köpte från, han förnekar och bevisning för gärning, bara min muntlig bevisning i den förhör med de 2 polisen . Min mamma var hemma och sitter i köket på alla förhör tid . Imorgon ska bli tingsrätt och jag vet inte vad jag kan göre för ändra situationen . Idag jag träffade min advokat ,hon sågt att det ingenting mer at göra , jag sågt själv allt till polisen . Men snäll , jag vet att jag dum och idiot, men kanske jag kan ändra situation . Kanske ska sågt i tingsrätten att han fuska mig och sälja skit, inte heroinet .Jag var i januari 10 dagar på behandlingsavdelning i sjukhuset och var rent ,1sta gång jag var med en jag träffa på avdelningen och bara tar pengar från bankomaten, så de kan köpte, andra gång jag tror köpte för mig själv . Så, den kille han förnekar, och jag erkänner . Och han också har i sin ipad sms , han inte plåka bort de .Vad jag ska göra ? Snäll alla gott folk , behovs snabb svar . <<<<tack så mycket i förhand, och ursäkta för inte rätt svensk språk .
Citera
2016-05-03, 20:40
  #2
Medlem
Det lär bli en lång rättegång, om du ska förklara på samma sätt där.

Erkänn och slipp strulet.
Citera
2016-05-03, 21:01
  #3
Medlem
mikaelss avatar
Och använd tiden i fängelset till att lära dig skriva, snälla
Citera
2016-05-03, 21:09
  #4
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-05-03, 21:14
  #5
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag har varit juridiskt ombud (på hobbynivå) flera gånger i tingsrätten åt folk i din situation. Jag skulle inte lägga min tid på att företräda dig, eftersom du redan erkänt för polisen.

Åklagaren kommer peka på detta och tingsrätten kommer se dig som icke-trovärdig.

Din advokat har rätt i att ni inte kan göra något.
Citera
2016-05-03, 22:08
  #6
Medlem
Du får väl ta ditt straff! Kan inte tycka synd om dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback