Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-23, 22:51
  #1
Medlem
Har läst om sån skit här , folk vaknar på morgonen och ser folk typ stycka dom och skit men dom kan inte röra sig eller prata.

Vaknade inatt och kunde inte röra mej mer än litegrann , kändes dock som att luftmotståndet var 100gånger större än vanligt, det var skitfränt. Hörde oxå ett skrik i huvudet som att något komm närmare och sen försvann det sen började om. När jag legat så en stud och krigat för att röra mig så vaknade jag ordentligt och kunde röra mig felfritt.

Ville bara berätta att det inte har något med spöken att göra. Tänkte det förrst eftersom jag läst om sån skit och då såg jag oxå svartaskuggor osv. Men sen insåg jag hur patetiskt av mej att tänka så så jag la ner. Då när jag slutade tro att det var så ,så såg jag inte sån skit mer. Alltså är jag övertygad om att man fortfarande skapar drömmar fasst man nästan e vaken.

skitfrän upplevelse var det , dock inget med spöken att göra. Ledsen att förstöra för er som tror på't men det är bara drömmar.
Citera
2005-11-23, 22:54
  #2
Medlem
SalmonOfKills avatar
Sömnparalys

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2005-11-27, 09:03
  #3
Medlem
de e jävligt gött å få sånna ibland när de typ känns som om man faller å sånt
Citera
2005-11-28, 09:09
  #4
Medlem
jechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten
de e jävligt gött å få sånna ibland när de typ känns som om man faller å sånt





Dutten där har du rätt i.....skönt som fasiken man vet ju att det inte händer på rikigt så är det bara att relaxa o få det överstökat:P!
Citera
2005-11-28, 10:03
  #5
Medlem
Det kan vara extremt frustrerande och skrämmande för vissa personer, det gäller att behålla lugnet.
Citera
2005-11-28, 19:07
  #6
Medlem
Ni börjar snacka om att folk styckar och skit? Det fatta jag inget av? Förklara mer

Själv när jag hamnar i sömnparalysen och är vaken så ser jag ju mitt rumväldigt suddigt. Jag är ju vaken men jag kan inte prata...inte röra mig...

Det är OTÄCKT i bland...för jag vill väckas så jag försöker skrika på att någon ska väcka mig...

Men jag kämpar i onödan.. och när jag tror att jag har vaknat har jag hamnat i drömmen..där jag ser mitt rum igen som om jag vore vaken.

När man hamnar i det tillståndet när man vet att man är vaken utan att kunna röra sig eller prata så kan man måla upp en bild typ och hoppa in in i den drömmen...så man kan välja exakt vad man vill drömma om
Citera
2005-11-28, 20:18
  #7
Medlem
Jag avskyr detta, men har som tur var inte råkat ut för det så ofta som vissa andra.
Aldrig sett syner eller hört saker, men har ändå känt att det är någon i rummet.
Det gäller att kämpa sig vaken, och går ofta på cirka 15 sekunder, även fast det känns som en evighet.
Först försöker jag röra fingret, när det lyckas fortsätter jag röra angränsande muskler tills jag slutligen kan hoppa upp ur sängen och ta en kalldusch.
Citera
2005-11-28, 22:41
  #8
Medlem
elleps avatar
Vad heter det då man sover, är halvt om halvt vid medvetande men bestämmer ändå vad man kan göra?
Brukar skicka katten ur sängen eller gå och dricka ibland... kan även bestämma ifall jag vill vakna på riktigt eller inte då detta inträffar.

Kan det vara sömnparalys, det med, måntro?
Citera
2005-11-29, 01:13
  #9
Medlem
HGs avatar
Scary
Citera
2005-11-29, 11:41
  #10
Medlem
hittade en sida om sömnparalys. Den e på engelska men det finns en del bra stories om såna här upplevelser. Sidan är lagd åt hållet att uppfattningen om onda väsen under dessa drömmar inte kan förklaras helt och hållet vetenskapligt.

Killen som gjort sidan har t.ex föröskt utmanat det onda och försökt att inte kämpa emot för han vill se vad som händer och vad som dyker upp. Tydligen lite av en omöjlighet då rädslan alltid tar överhanden men en gång lyckades han vrida sitt huvud och fick se en skyggfigur som tycktes bli otroligt förvånad. han beskriver det som om han inte var menad att få se det han såg. Kusligt faktiskt.

http://sleepparalysis.dnswh.com
Citera
2005-11-30, 10:56
  #11
Medlem
jangos avatar
Detta har hänt mig, intressant fenomen. Dock är detta fel forumsdel för tråden då detta är ett helt naturligt fenomen.
Citera
2005-11-30, 12:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Detta har hänt mig, intressant fenomen. Dock är detta fel forumsdel för tråden då detta är ett helt naturligt fenomen.

Har läst runt mycket nu om fenomenet och alla är inte övertygade om att det är helt naturligt faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback