Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-03, 12:06
  #1
Medlem
Ikväll drar det igång och även om det är en klyscha "så känns årets säsong mer oviss än på länge", faktiskt.

Jaroslaw Hampel dras fortfarande med skada och det verkar vara något oklar status på när han är tillbaka. Woffinden, Zmarzlik och Saytfutdinov lär säkert göra ett bra jobb men nog saknas Hampel ändå. Ändå några frågetecken över reserverna Wennerstam, Berntzon och Kling, främst på bortaplan.

Rospiggarna har en intressant komposition och de är starka på Orionparken. Riktigt skönt lag med Vaculik, Doyle m.fl. Gillar framförallt Timo Lahti och John Lindman.

Indianerna byggde om minst i laget inför denna säsong(?). Lindbäck, Iversen och Protasiewicz levererar nästan alltid. Är det Protasiewicz 18:e säsong i sträck?

Lejonen är rätt stjärnspäckat, Holder och Pedersen lär kamma hem många poäng.

Piraterna har bra med fart i Hancock, Kildemand och Piotr Pawlicki. Känsligt för skador och frågetecken bakom dessa. Gillar dock att Scott Nicholls getts chansen, passar bra i Motala. Elitseriens förmodligen bästa tränare i Andersson Skill.

Masarna är tillbaka. Kan Bäckström verkligen få ihop sina mannar? Utlänningarna känns som ett gäng individualister men med massiv potential, kan Sundström få auktoritet i depån?

Dackarnas komposition är jag inte särskilt imponerad över och sätter även vissa frågetecken kring ledarduon Hag/Karlsson. Gomolski kan dock bli en raket från reservplats.

Eskilstuna Smederna har allvarliga ekonomiska problem, hur kunde det bli så? Har en av Elitseriens bästa anläggningar och borde ha bra publikunderlag.

Era tankar?

Cmore visar Piraterna-Lejonen ikväll, Fröjd mot Andersson, Hancock mot Pedersen, Kildemand mot Holder, kan bli ett hett möte.
Citera
2016-05-03, 13:14
  #2
Medlem
Va fan en enda sketen match kör Cmore ikväll när det är premiär. Tidigare år har de visat rubbet, fan vad surt. Har googlat hittar inget annat vill se Vetlanda Indianerna ikväll, hetaste mötet troligen en tidig seriefinal
Citera
2016-05-03, 17:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Va fan en enda sketen match kör Cmore ikväll när det är premiär. Tidigare år har de visat rubbet, fan vad surt. Har googlat hittar inget annat vill se Vetlanda Indianerna ikväll, hetaste mötet troligen en tidig seriefinal

För få tittare förra säsongen via webben ska vara anledningen. Kan nog bli en bra match i Vetlanda men tycker Piraterna-Lejonen är rätt val. Personligen hade jag velat slippa se Vetlanda alls på tv, dålig PR för sporten.
Citera
2016-05-17, 06:38
  #4
Medlem
Två omgånger in och en ny omgång ikväll.

Dackarna har fått den start de absolut inte velat och möter ikväll ett starkt Indianerna.

Vetlanda börjar lite trevande men lär växla upp inom kort då Hampel och Sayfutdinov är tillgängliga.

Piraterna har öppnat starkt och gillar nog att ligga lite i skymundan. Tror dock faktiskt att de får det tufft i kvällens möte i Eskilstuna. Zagar och Laguta är bägge i kanonform.

Rospiggarna har också dem öppnat starkt, förväntar mig att de håller sig i toppen här nu framöver. Något frågetecken för Doyle, Vaculik och Jonsson när det drar ihop sig ändå, har de verkligen psyket och farten?

Masarna har öppnat riktigt starkt, kul och med den banan så hoppas jag på mycket publik framöver.

Indianerna ser starka ut!
Citera
2016-05-28, 15:35
  #5
Medlem
Omgång 5 – 31 maj
Vetlanda – Smederna
Rospiggarna – Piraterna
Indianerna – Lejonen
Masarna – Dackarna

Vad tror vi om resultaten? Själv tippar jag på vinst till de understrukna lagen. Blir spännande att se vad som händer nu när säsongen börjar komma igång på riktigt!
Citera
2016-05-31, 23:41
  #6
Medlem
Tre av fyra rätt, får väl anses som godkänt. Det var ju dessutom rätt spännande matcher och resultaten bidrog till lite tabellförändringar.

Kom igen nu, väck liv i tråden! Vilka lag håller ni på, hur tycker ni säsongens inledning varit, hur tror ni det slutar det här året?
Citera
2016-06-01, 05:49
  #7
Medlem
Faukess avatar
Antonio Lindbäck greps direkt efter matchen igår.
Någon som vet mer?
Citera
2016-06-01, 08:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Tre av fyra rätt, får väl anses som godkänt. Det var ju dessutom rätt spännande matcher och resultaten bidrog till lite tabellförändringar.

Kom igen nu, väck liv i tråden! Vilka lag håller ni på, hur tycker ni säsongens inledning varit, hur tror ni det slutar det här året?

3 av 4 är ok även om jag inte förstår helt hur du resonerade kring Lejon-vinst
Jag tycker i stort sett att det varit en bra inledning. Rospiggarna, Piraterna, Indianerna och Masarna höjer den här serien. Särskilt Rospiggarna som kör i snygga lagställ och har kontinuitet i laget.

Masarna har fått till en riktigt kul bana, Piraterna slår i underläge med Andersson Skill vid rodret och Sannahed i Kumla håller hög klass när det gäller underhållning.

Lejonen och Vetlanda får gärna trilla ut, Dackarna får gärna plocka bort Karlsson och Hag.

Smederna, vet inte riktigt vad man ska säga men nog trodde de flesta att marginalerna skulle vara större igår. Zetterström har gjort ett hästjobb att hålla klubben vid liv.

Den största snackisen just nu är ändå Lindbäck som blev gripen efter matchen igår, återstå att se vad han hittat på.
Citera
2016-06-01, 12:31
  #9
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Antonio Lindbäck greps direkt efter matchen igår.
Någon som vet mer?

Jag kan av någon anledning inte editera mitt inlägg.
Lindbäck är skäligen misstänkt för våldtäkt mot barn.
Fy fan vad vidrigt.
Citera
2016-06-08, 07:44
  #10
Medlem
Herregud vilken svag insats av Dackarna igen. Känns som att firma Karlsson & Hag inte är de allra bästa coacherna i serien. Lagbygget såg på förhand redan rätt så ostabilt ut.

Kul att Smederna fick plocka poäng på hemmaplan, förhoppningsvis kan de överta Dackarna till slut. Lejonen får gärna förlora resterande matcher och åka ur, make till ointressant lag och bana.

Piraterna gör det ju otroligt starkt som vinner mot Indianerna trots att Pawlicki lämnat återbud.
Indianerna må vara väldigt hemmastarka men måste få till det även på bortaplan. Jablonski är ju en stor flopp, är det 1 poäng på 3 matcher?
Citera
2016-06-08, 12:28
  #11
Medlem
R.O.S.Hs avatar
6 omgångar utan regn, det måste vara världsrekord
Citera
2016-06-16, 09:06
  #12
Medlem
Vilken upplösning mellan Masarna och Piraterna inför dryga 4000 åskådare.

Hancock får alltså ett tekniskt fel på sin cykel vilket innebär att den går på maximal gas i 4 varv. Han uppger själv att han hade dragit "dödaren" om det inte varit i sista avgörande heatet.

Blytung seger för Piraterna som verkligen imponerar. Jag förväntar mig att Masarna inte riktigt orkar hålla samma tempo nu mot andra halvan men fortfarande kommer plocka poäng. Hoppas vi får se Masarna, Piraterna, Rospiggarna och Indianerna i slutspelet. Smederna får gärna plocka lite pinnar på hemmaplan och skicka ner Lejonen i Allsvenskan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback