Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-02, 22:44
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.expressen.se/nyheter/poli...tts-for-skott/

"En misstänkt skottlossning ska ha inträffat vid polisstationen i Avesta.

En inringare har hört en smäll och det har hittats en tomhylsa.

Minst en person har gripits misstänkt för mordförsök, skriver TT.

– Vi har inlett en förundersökning om försök till mord, säger Håkan Loman, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna."

Vad har hänt?
Citera
2016-05-02, 23:13
  #2
Avstängd
Mycket sand niggers där eller?
Citera
2016-05-02, 23:19
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarbajs
Mycket sand niggers där eller?

Jepp hela Dalarna är fullt av dom numera men det finns även en hel del tjackskadade galningar. Det är 50/50 när det gäller etnicitet om jag ska vara ärlig.
__________________
Senast redigerad av Habbakuk 2016-05-02 kl. 23:23.
Citera
2016-05-03, 01:08
  #4
Medlem
Bara OT, åsikter än så länge, inget om brottet, fb är inte vad det brukar vara!
Vad finns det för gäng i närheten? MC-klubbar brukar ju ha folk runt sig som bråkar en del, kan det vara aktuellt?
Citera
2016-05-03, 01:16
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Bara OT, åsikter än så länge, inget om brottet, fb är inte vad det brukar vara!
Vad finns det för gäng i närheten? MC-klubbar brukar ju ha folk runt sig som bråkar en del, kan det vara aktuellt?

Nästan säkert att det inte är mc-relaterat. Finns bara 2 mc-klubbar i Avesta värda namnet och det är Chugging och Galtholmen. Ingen av dom är bråkmakare eller 1% vad jag vet.

Bandidos finns visserligen i Borlänge men dom är väl inte så dumma så dom pangar på utanför polishuset.

Möjligtvis Red Devils i Hedemora som är kända för att köra den hårda stilen men det var länge sedan man hörde något om dom. Vet inte ens om den intresseföreningen finns kvar.

Tror på knarkaffär som gått snett men det är bara en gissning.
__________________
Senast redigerad av Habbakuk 2016-05-03 kl. 01:26.
Citera
2016-05-03, 01:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Nästan säkert att det inte är mc-relaterat. Finns bara 2 mc-klubbar i Avesta värda namnet och det är Chugging och Galtholmen. Ingen av dom är bråkmakare eller 1% vad jag vet.

Bandidos finns visserligen i Borlänge men dom är väl inte så dumma så dom pangar på utanför polishuset.

Möjligtvis Red Devils i Hedemora som är kända för att köra den hårda stilen men det var länge sedan man hörde något om dom. Vet inte ens om den intresseföreningen finns kvar.

Tror på knarkaffär som gått snett men det är bara en gissning.

Ja det var bara en tanke, jag kopplar trakterna i stort med en del mc-klubbar, men lokala gangsters är ju lika troligt, men svårare att ha koll på om man inte känner dom!
Finns det andra "kända" gäng i trakten med pickadoller?
Citera
2016-05-03, 01:41
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Ja det var bara en tanke, jag kopplar trakterna i stort med en del mc-klubbar, men lokala gangsters är ju lika troligt, men svårare att ha koll på om man inte känner dom!
Finns det andra "kända" gäng i trakten med pickadoller?

Mig veterligen så har Dalarna sluppit dom mer skjutglada gängen som härjar i storstäderna. Det är väl ändå bara en tidsfråga innan det blir samma sak här för knarket verkar flöda.

Tyvärr brukar dom här trådarna dö ut innan det kommer fram någon matnyttig info.
Citera
2016-05-03, 02:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Mig veterligen så har Dalarna sluppit dom mer skjutglada gängen som härjar i storstäderna. Det är väl ändå bara en tidsfråga innan det blir samma sak här för knarket verkar flöda.

Tyvärr brukar dom här trådarna dö ut innan det kommer fram någon matnyttig info.

Jag vet hur det är, ungefär som E-tuna, min stad!
Men nån borde väl veta lite om vilka som har hand om knarket, eller vill ha hand om det?
Rykten är inte mycket, men alltid en början!
Citera
2016-05-03, 02:48
  #9
Avstängd
2 män gripna. Undrar om vi får veta något eller är det locket på som vanligt. Det sistnämnda brukar betyda att det är raketforskare som är ute och busar.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/110.html
Citera
2016-05-03, 02:57
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Jag vet hur det är, ungefär som E-tuna, min stad!
Men nån borde väl veta lite om vilka som har hand om knarket, eller vill ha hand om det?
Rykten är inte mycket, men alltid en början!

Enligt hyfsat säkra källor så är mc-folket och deras underhuggare marknadsledande inom nämnda handel iaf i Borlänge som är Dalarnas största stad. Antar att det finns en och annan mindre grossist i byhålorna.

Jag är inte i den svängen men jag är inte heller blind. Man ser ju direkt vad som pågår när pundarna håller på med sin hysch-hysch och när det dyker upp folk utifrån. Det behövs bara lite övertid av knarkspan och problemet är löst för stunden.
Citera
2016-05-03, 06:15
  #11
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad

/ Moderator
Citera
2016-05-03, 06:34
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Två anhållna för försök till mord och "ingen skadad", enligt nyheterna på radions P3.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback