Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-02, 21:13
  #1
Medlem
Hej!
Jag har ett Logitech G15 tangentbord som inte vill skriva när jag är inloggad på Windows. Det går jättebra att skriva lösenordet på inloggningen till Windows men när jag har loggat in går det inte längre. Det första jag gjorde var att köpa mig ett nytt tangentbord (Logitech K740 Illuminated) men det visar sig vara samma problem där.
Testar då att byta USB-port i dator men det hjälpte inte. Har även avinstallerat drivrutinerna för USB-portarna via Enhetshanteraren och startat om datorn så den kör installationen, dock utan resultat.
Moderkortet jag använder är Asus P8Z77-V LX och jag har via Asus hemsida installerat Chipset drivrutinerna (vet inte om det är rätt att använda Chipset men jag kan bara välja mellan Bios, Chipset, Audio, Lan & VGA).
Har Windows 10 64-bit installerat.

Någon som har någon idé?

Tack på förhand!
Citera
2016-05-03, 07:28
  #2
Medlem
Gjorde du något speciellt innan problemet började?

Du kan alltid ge upp och installera om Windows om du inte hittar nån lösning. Felet borde vara där eftersom den funkar när du ska logga in.

Du kan testa att systemåterställa Windows. Minns inte riktigt var de finns i Win 10 men det borde finnas minst 2 st på olika ställen.
Citera
2016-05-03, 20:16
  #3
Medlem
Nej jag gjorde inget speciellt vad jag vet om. Dock har jag löst problemet nu. Antagligen har kattjäveln varit upp och gått på tangentbordet. Det var ett tangentbordsfilter som hade aktiverats. Det aktiveras när du håller inne höger skift tangent i minst åtta sekunder. Fick avaktivera det så funkade allting perfekt sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback