Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-02, 16:28
  #1
Medlem
Dr3s avatar
Skulle gå det gå att döda någon med en högtryckstvätt typ en kärcher
Citera
2016-05-02, 16:32
  #2
Medlem
tryck ner den i halsen på någon så går det nog
Citera
2016-05-02, 16:35
  #3
Medlem
Går nog säkert men frågan är varför? Det finns så mycket andra verktyg man kan använda som är fan i mig så mycket effektivare.
Citera
2016-05-02, 16:51
  #4
Medlem
skalman1973s avatar
Ja . Nog skulle det fungera alltid :-D Jag har en mysig bensindriven rackare med en hondamotor med jävligt bra kräm i Står på släpkärran med en isotank ( som jag buffrar vatten i då ett vanligt vattenutkast på ett hus inte hinner med att försörja den ) Jag kan utan vidare amputera kroppsdelar med den Kul Ide ett användningsområde till

Folk dör av de mest märkliga saker både avsiktligt och oavsiktligt http://emergency.cdc.gov/disasters/p...shersafety.asp
Citera
2016-05-02, 16:53
  #5
Medlem
trottwells avatar
Du kan strypa offret med el-sladden som hör till högtryckstvätten.
Citera
2016-05-02, 16:53
  #6
Medlem
EgoBrains avatar
Vet inte om du kommer upp i sånt högt tryck med det märket du nämnde.
Jobbade inom industri sanering för några år sedan.
Då var det ett företag som använder en högtryck för att ta bort betong och dom fick lov att ha speciella stövlar och kläder då denna kunde kapa av tårna om man var dum nog att rikta ner den och blåsa av
Citera
2016-05-02, 17:07
  #7
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Mordvapen" -► "Går det att döda med högtryckstvätt?".

/Mod
Citera
2016-05-02, 17:41
  #8
Medlem
Visst kan man döda med högtrycks tvätt strålen är stark och trycker man mot en åder eller halspulsådern kan man förblöda.

Vidare är det precis nästan som men tryckluft trycker du tex hårt en luftpistol mot huden i högtryck kan luftbubbla gå mot hjärtat och en viss risk för död precis som men en luft bubbla via en spruta.

Samma med hydraulik brister en slang under högt tryck kan man oxå skära av en åder och förblöda
Citera
2016-05-02, 18:01
  #9
Medlem
Rent tekniskt kan du det. I praktiken är det lika lätt med eller utan vatten i den.

Har du någon fastbunden kan du förmodligen skära upp halsen om du jobbar riktigt duktigt.
Citera
2016-05-02, 21:03
  #10
Medlem
olasvenssons avatar
Kör upp vattenkanonen i anus på någon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback