Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-26, 17:27
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Varför diskuterar jag ens. Klart det finns öppna servrar än så länge men det kryllar inte direkt av spelare bortsett från i riktigt populära klassiker. Du kan inte jämföra counterstrike med ett random codspel. Folk vill spela nytt, speciellt codcommunityn.
Många har även gått över till battle royale genren och kör blackout och fortnite istället.

Ok! Förlåt mig! Menade inte att verka otrevlig! Bara det att jag blir så ledsen och besviken när ett så pass nytt COD spel som infinite Warfare från 2016 inte har en kotte på sina servrar (verkar till och med som om det inte finns några servrar). COD black Ops 1 och 2 verkar det dock fortfarande finnas folk som spelar och dessa spel är ju faktiskt ännu äldre än IW...
Citera
2018-12-26, 17:30
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Du kan inte jämföra de titlarna med COD eftersom COD är mer konsoll än PC, medan de spelen du listade är mer PC and konsoll. Det klart du kan hitta spel i COD på PC men det lär bara vara TDM som spelas. Och då är det främst WWII, BO3 och BO4 som är mest aktiva. MW-titlarna har en massa hackers och modders och AW är helt dött skulle jag tro.

Call of Duty Ghost då?
Citera
2018-12-26, 19:36
  #135
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Call of Duty Ghost då?
Om du har IW eller Ghosts så är det väl bara starta upp spelet och kolla om du hittar någon lobby?
Citera
2018-12-26, 19:37
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Om du har IW eller Ghosts så är det väl bara starta upp spelet och kolla om du hittar någon lobby?

Har alla COD förutom BO 4 (är så jädrans nöjd med både 1:an, 2:an och 3:an att jag inte känner något behov av att skaffa 4:an. Iaf inte än...
Citera
2018-12-26, 21:11
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Ok! Förlåt mig! Menade inte att verka otrevlig! Bara det att jag blir så ledsen och besviken när ett så pass nytt COD spel som infinite Warfare från 2016 inte har en kotte på sina servrar (verkar till och med som om det inte finns några servrar). COD black Ops 1 och 2 verkar det dock fortfarande finnas folk som spelar och dessa spel är ju faktiskt ännu äldre än IW...

Syftade mest på att det helt enkelt är så att tråkiga/dåliga spel såklart inte har mycket spelare på sina servrar så det finns inte så mycket att diskutera egentligen. Att du tycker att IW är bra betyder egentligen ingenting alls. Jag vet att IW är en av de mest hatade titlar någonsin av alla cod. Adv W och ghosts hatade folk också och de dog snabbt.
Citera
2018-12-27, 00:08
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Syftade mest på att det helt enkelt är så att tråkiga/dåliga spel såklart inte har mycket spelare på sina servrar så det finns inte så mycket att diskutera egentligen. Att du tycker att IW är bra betyder egentligen ingenting alls. Jag vet att IW är en av de mest hatade titlar någonsin av alla cod. Adv W och ghosts hatade folk också och de dog snabbt.



Frågan är varför.....
Citera
2018-12-28, 15:32
  #139
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach


Frågan är varför.....
För att Ghosts hade kassa banor, låg TTK och dåliga streaks.

AW och IW hatades mest för vapenvarianter, supply drops och att det var jetpacks.

Jag delar inte denna åsikt dock. Tycker om IW fortfarande och laddade ner det igår till PS4. Just nu är det 2x på allt i spelet så man kanske kan komma till MP innan det tar slut.
Citera
2018-12-28, 19:20
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
För att Ghosts hade kassa banor, låg TTK och dåliga streaks.

AW och IW hatades mest för vapenvarianter, supply drops och att det var jetpacks.

Jag delar inte denna åsikt dock. Tycker om IW fortfarande och laddade ner det igår till PS4. Just nu är det 2x på allt i spelet så man kanske kan komma till MP innan det tar slut.

Vad står TTK för?

Det är det som jag gillar med COD - variationen av tidsepoker - allt från WW2 till framtidsperspektiv med Jetspacks och avancerade teknologiska vapen etc!

Lyckades faktiskt lira lite multiplayer igår - kom in på en server. Men jädrans vad duktiga de var! Hade knappt någon chans alls (tar väl iofs lite tid innan man lär känna banorna etc)...
Citera
2018-12-28, 20:45
  #141
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Vad står TTK för?

Det är det som jag gillar med COD - variationen av tidsepoker - allt från WW2 till framtidsperspektiv med Jetspacks och avancerade teknologiska vapen etc!

Lyckades faktiskt lira lite multiplayer igår - kom in på en server. Men jädrans vad duktiga de var! Hade knappt någon chans alls (tar väl iofs lite tid innan man lär känna banorna etc)...
Time to kill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback