Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-01, 18:59
  #1
Medlem
thereisnoguds avatar
Någon som har en aning vad det kan bero på?

Får väldigt hög latency i alla onlinespel jag kör. Till den grad att det är helt ospelbart. Kör mest TF2 och SC2. Screenshotet är från WoW.

Streama och tanka funkar hur bra som helst.

Kör med windows 7 home premium. Kan det bli bättre av att "uppgradera" till windows 10? Har testat att stänga av mitt antivirus (bullguard) och uppgraderat drivers utan effekt.

http://imgur.com/MYUtTsP
Citera
2016-05-01, 19:24
  #2
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisnogud
Någon som har en aning vad det kan bero på?

Får väldigt hög latency i alla onlinespel jag kör. Till den grad att det är helt ospelbart. Kör mest TF2 och SC2. Screenshotet är från WoW.

Streama och tanka funkar hur bra som helst.

Kör med windows 7 home premium. Kan det bli bättre av att "uppgradera" till windows 10? Har testat att stänga av mitt antivirus (bullguard) och uppgraderat drivers utan effekt.

http://imgur.com/MYUtTsP


Wifi?
Sladd?
Citera
2016-05-01, 19:24
  #3
Medlem
Har du någon annan dator du kan testa med?

Kör du med kabel?

Har du testat köra speedtest ifrån en annan burk och jämfört resultatet?

Har du testat starta om din router?

Vart ligger server/servrarna som du lirar på?
Citera
2016-05-01, 19:42
  #4
Medlem
thereisnoguds avatar
Kör wi-fi med fulla pluppar. Skaffade nytt trådlöst nätverkskort i veckan och fick upp farten på speedtest men inte inne i spelen :/

Har testat starta om routern och datorn ett antal gånger

SC2 är europeiska servrarna. TF2 oftast stockholmsbaserade. WoW är också i Europa såvitt jag vet

Testade speedtest nu på telefonen bredvid datorn. Har ingen annan dator att provspela på. Kanske kan ordnas i veckan

3ms. 97,19 mbps ner och 102,23 upp med telefonen..

Det enda jag kan tänka mig som täpper igen är windows brandväggen eller mitt antivirus av någon anledning men jag har testat stänga av båda två utan bättring så nu har jag ingen aning längre.
Citera
2016-05-01, 21:13
  #5
Medlem
Kör igenom med Malwarebytes, HitmanPro och Adaware. Blir det inte bättre så formatera om så lär det fungera.
Citera
2016-05-01, 21:47
  #6
Medlem
Har du möjlighet att testa med kabel? Skulle tro att det kan göra skillnad.
WLAN är rätt så känsligt för tex. störningar ifrån dina grannars WLAN på samma kanal och frekvens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback