Flashback bygger pepparkakshus!
2016-05-01, 17:39
Medlem
SYLLDs avatar
skulle det vara möjligt för en hackare att hacka:
https://bostad.stockholm.se/Minasidor/login/

Har betalt avgift, men skulle vilja ha 10 år+ kö tid!
Skulle det vara möjligt?
Citera
2016-05-01, 17:42
Medlem
netcasts avatar
Klart det är möjligt, men kostnaden för att anlita någon som gör det åt dig kommer motsvara bostadsrätten.

Avslutar min kommentar, som vid detta skede troligtvis redan gjort dig besviken, med ett väldigt uttjatat citat:
'Allt är möjligt'.
Citera
2016-05-01, 17:56
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netcast
Klart det är möjligt, men kostnaden för att anlita någon som gör det åt dig kommer motsvara bostadsrätten.

Avslutar min kommentar, som vid detta skede troligtvis redan gjort dig besviken, med ett väldigt uttjatat citat:
'Allt är möjligt'.

Var medlem 2003 och åkte ur pga 1 jävla missad räkning.
Flyttade och min co adress funkade ej.

payback!!!! soon!!
Citera
2016-05-03, 09:45
Medlem
Klart det är möjligt, att manipulera värden så din kötid blir lång är dock den enkla biten (troligtvis).
Vet inte hur bostadsförmedlingars rutiner kring backup ser ut, men med tanke på att de antagligen har över en miljon som köar sedan en lång tid tillbaka gissar jag på att de sparar sin data på mer än ett ställe.

Om de då dubbelkollar så att värdet stämmer blir det problem. Alltså måste man (teoretiskt) slå till mot flera ställen samtidigt, vilket är struligt eftersom deras server sannolikt ligger på olika nätverk, åtminstone om de har ett någorlunda säkerhetstänk.

Som sagt, jag har ingen aning om de faktiskt gör så här, alldeles för många företag har alldeles för dåliga säkerhetsrutiner. Man skulle behöva en man på insidan..

Allt är möjligt.

Citera
2016-05-03, 14:37
Medlem
Haijdars avatar
4 år minst.
Citera
2016-05-03, 18:55
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haijdar
4 år minst.

Vad menar du?
Citera
2016-05-03, 18:56
Medlem
SYLLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stackoverdose
Klart det är möjligt, att manipulera värden så din kötid blir lång är dock den enkla biten (troligtvis).
Vet inte hur bostadsförmedlingars rutiner kring backup ser ut, men med tanke på att de antagligen har över en miljon som köar sedan en lång tid tillbaka gissar jag på att de sparar sin data på mer än ett ställe.

Om de då dubbelkollar så att värdet stämmer blir det problem. Alltså måste man (teoretiskt) slå till mot flera ställen samtidigt, vilket är struligt eftersom deras server sannolikt ligger på olika nätverk, åtminstone om de har ett någorlunda säkerhetstänk.

Som sagt, jag har ingen aning om de faktiskt gör så här, alldeles för många företag har alldeles för dåliga säkerhetsrutiner. Man skulle behöva en man på insidan..

Allt är möjligt.

Tänkte på det också, det med backupen.
Först måste ju hackaren gå igenom deras nätverk och rutiner.

Och självklart ändra fler än just min kö tid.
Citera
2016-05-04, 11:46
Bannlyst
Dom lär ha "analog" dvs helt offlinebaserade checkar på sådant där också.
Citera
2016-05-04, 12:32
Medlem
droolers avatar
Visst. Mjukvarulösningar via mjuka värderingar. Lite sociala färdigheter hjälper mycket.

T. ex. vänsterprassla med VD:n alternativ låt din hustru göra det. Det kan generera en förbätring = 10-årsköandet. Så funkar det IAF hos HSB (hört talas om).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in