Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-30, 21:29
  #1
Medlem
RiverStyxs avatar
Imorgon är det 1:a Maj. Arbetarnas dag. Dagen då arbetare land och rike runt går samman för att manifestera sin makt gentemot "kapitalet" eller de storfräsare som historiskt utnyttjat arbetare som lågavlönade mänskliga maskiner för deras egen vinning.

Fuck that shit! - är min tanke. Jag är en välavlönad arbetare som har en arbetsgivare som betalar mig en klart rimlig lön, som betalar in pensionsmedel för min ålderdom och som på inget sätt kränker mina rättigheter. Jag kan sluta hos in arbetsgivare när helst jag vill, om jag skulle vilja. Men jag blir kvar för jag trivs och får en rimlig ersättning för min tid och mitt arbete.

Men imorgon ska en satans massa löske med grönt hår, spikar i näsan, ringar i ögonbrynen och krokar i läppen som aldrig gjort ett satans ärligt handtag i sina liv marschera på gatorna och spy galla över min arbetsgivare som gett mig alla möjligheter!?

En äcklig massa av patrask som aldrig faktiskt arbetat ledda av patetiska företrädare som sugit på skatte-bröstvårtan hela livet utan att själva ha genererat en ärlig krona. Politiker, kommunaltjänstemän och annat löst jävla folk.

Jag inser och medger att fackföreningsrörelsen hade en viktig funktion att fylla i vårt land. Jag medger att deras historia är av godo. Jag kan också bli svinförbannad när jag läser om riskkapitalister och kortsiktiga klippare (vilka ofta är politiker just från den så kallade arbetarrörelsen) som på allas vår bekostnad berikar sig själva.

Men 1:a Maj. Det har ingenting med arbetares rättigheter att göra längre. Det har att göra med rastaflätor och blått hår och spikar i ögonbrynen och en massa satans fyle som vill ha en jävla massa men som inte vill bidra med något. Patrask!

Detta mänskliga avskum kan jag inte, och villa jag inte, ha någonting alls att göra med och eftersom de kapat "arbetarnas dag" så väljer jag i ren protest att just arbeta just denna dag. Jag kör ett 10-timmars pass med bra övertidsersättning så kan de grönhåriga gaphalsarna ha sina jävla gator för sig själva!

Diskussion: Hur gör du själv 1:a Maj. Är du med mig att "arbetarnas dag" förfallit till någon slags kommunistisk attl-åt-alla festival? Är långtida bidragstagare en vän till "arbetarna" eller snarare ett sänke som borde frigöras och låtas drunkna?
Citera
2016-04-30, 21:56
  #2
Medlem
whiteblacks avatar
Och du tror att din arbetsgivare skulle ha varit så bra om inte tidigare arbetare enats och kämpat för de du har nu?
Citera
2016-04-30, 22:14
  #3
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
Och du tror att din arbetsgivare skulle ha varit så bra om inte tidigare arbetare enats och kämpat för de du har nu?

Jag skrev ju just det att fackföreningen varit av godo historiskt. Kan du inte läsa? Är du lite dum?

Grejen NU är att "arbetarrörelsen" kapats av drägg som inte vill arbeta alls. De vill ha en satans massa och de springer runt med sina lila hår och sina ansiktstatueringar och spikar i ögonbrynen och KRÄVER att få pengar från andra människors hederliga arbete.
Citera
2016-04-30, 22:49
  #4
Medlem
Charmaines avatar
Visst. Dra nytta av vad arbetare i många år slitit för, och i den tragiska händelsen i Ådalen dött för, och sitt och var dryg. Jag hoppas du får sparken. J*vl* p*ssråtta.
Citera
2016-04-30, 23:10
  #5
Medlem
Givietvis firar jag första Maj. Jag som bor i USA firar dessutom dubbelt varje år eftersom vi här även har Labour Day i September:
https://en.wikipedia.org/wiki/Labour_Day

Svetsarn, Romson, och Pekgul kan inte hjälpa att regeringarna Bildt och Reinfeldt förstörde Sverige med bl.a. medveten massiv bidragsmassinvandring från MENA.

Först röstar Flashbackhögern på borgarna, och sedan projiceras skadan på Miljöpartiet i 10 475 243 inlägg.
Citera
2016-04-30, 23:14
  #6
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Visst. Dra nytta av vad arbetare i många år slitit för, och i den tragiska händelsen i Ådalen dött för, och sitt och var dryg. Jag hoppas du får sparken. J*vl* p*ssråtta.

Jag får inte sparken eller är ens nära det. Men du kan ju ta dina blåhåriga lösdrivare som aldrig gjort ett ärligt handtag under armen och gå ut imorgon och skrika och skräna din idiot. Kul för dig att jobba och slita för att en massa dagdrivare ska kunna röka hasch i parken på din bekostnad. Skräpskalle! Hoppas du får cancer i kuken och dör din fitta!
Citera
2016-04-30, 23:32
  #7
Moderator
Strix m/94s avatar
Såsom varande kunglig ämbetsman är det givetvis min plikt att arbeta för Rikets välgång varje dag. Vilodagen är emellertid av Herren påbjuden att helgas, varför just årets första maj blir en aning speciell. Så, det blir en mildare form av kroppsarbete del av dagen kompletterat med högmässa.
Citera
2016-05-01, 00:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Diskussion: Hur gör du själv 1:a Maj. Är du med mig att "arbetarnas dag" förfallit till någon slags kommunistisk attl-åt-alla festival? Är långtida bidragstagare en vän till "arbetarna" eller snarare ett sänke som borde frigöras och låtas drunkna?
1:a Maj och demonstrationståg var något som Sossarna omhuldat för att kanalisera den mer våldsbenägna pöbeln, så det inte bildar lynchmobb och går och skall mörda andra arbetare som de var på väg att göra i Ådalen.

Detta är nödvändigt då (S) med sin retorik eldar på hatet mot spararna och de som finansierar utvecklingen. Och hjärntvättar sina inte så eftertänksamma väljare.

Dels måste (S) hetsa mobben för att ha kvar väljarna. Dels måste man kyla ned de mer bestialiska.

(Trodde faktiskt inte det fanns kvar så mycket demonstrationståg längre).
Citera
2016-05-01, 00:22
  #9
Medlem
CarlXIIs avatar
Jag har det lika bra som du, jobbar nu i natt. Men jag gick i sossarnas demonstrationståg för något år sedan. Kändes inte helt fel, det finns de som har dåliga villor, jag själv slavade åt adecco för en lägre lön för några år sedan.
Citera
2016-05-01, 01:06
  #10
Medlem
Om du nu tycker att du har det så bra så kan du väl visa solidaritet med andra.
Det är faktiskt mycket kamp som ligger bakom att vi har betald semester och
löner som ökar
Citera
2016-05-01, 01:11
  #11
Medlem
Xer0s avatar
Facket är töntar. De sitter i sina borgar och lyfter arvoden, gör ingenting.
Vi har inte ens något avtal där jag jobbar, och jag har inte hört ett ord från dem.
De lägger sig inte i min löneutveckling. Jag får egentligen ingenting ut av det.

Nu är jag ändå med i a-kassan, men funderar på att gå ur, för det är bortkastade pengar.
Innom mitt yrke det brist på folk, och ingenting tyder på att den bristen skulle komma att försvinna under en snar framtid. Jag är altså garanterad ett nytt jobb ifall jag skulle bli utan.
Det är mest om jag vill ta bidragssemester som a-kassa kan vara aktuellt.
Citera
2016-05-01, 01:34
  #12
Medlem
Djupfryss avatar
Vi har produktion dygnet runt, och normalt arbetar jag inte helgdagar. Men just första maj brukar jag ta på mig blåstället och köra skiten ur mig själv trots att jag i regel, liksom i morgon är bakfull efter Valborg. Mina anställda uppskattar, enligt min uppfattning, att deras chef inte bangar för att dra upp skjortärmarna en normaltrist meningslös helgdag. Att det alltid sker på första maj, inbillar jag mig att de inte kommer ihåg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback