Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 16:12
  #1
Medlem
Svenskares avatar
https://www.youtube.com/watch?v=-5c7an8dUtU#t=3.038

Ja, jag vet inte men jag blev inte särskilt mycket klokare, då professorn i det här fallet påbörjade ett resonemang om att mobilisera svenskarna med läckor? Strategisk mobilisering såsom om SÄPO hade politiska syften bakom sin läcka. Dock slutför professorn inte sitt resonemang utan avbryter det mitt i och låter sedan ämnet falla.

Så är det högerkrafterna, gubben refererar till? Har de infiltrerat SÄPO eller har SÄPO alltid varit styrt av högern. Så varsågoda och konspirera.
Citera
2016-04-30, 16:29
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
https://www.youtube.com/watch?v=-5c7an8dUtU#t=3.038

Ja, jag vet inte men jag blev inte särskilt mycket klokare, då professorn i det här fallet påbörjade ett resonemang om att mobilisera svenskarna med läckor? Strategisk mobilisering såsom om SÄPO hade politiska syften bakom sin läcka. Dock slutför professorn inte sitt resonemang utan avbryter det mitt i och låter sedan ämnet falla.

Så är det högerkrafterna, gubben refererar till? Har de infiltrerat SÄPO eller har SÄPO alltid varit styrt av högern. Så varsågoda och konspirera.

Mobilisera så att folk blir vaksamma, politik hur får du till det???

Resten är dina egna fria fantasier eller bias funderingar!
Citera
2016-04-30, 18:20
  #3
Avstängd
hålla folk stressade och rädda så att det är lättare att kontrollera dem och till slut skapa sin kommunistiska stat. NWO är bakom detta.
Citera
2016-04-30, 18:23
  #4
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Mobilisera så att folk blir vaksamma, politik hur får du till det???

Resten är dina egna fria fantasier eller bias funderingar!

Se första inlägget, se länken, se frågeställningen. Eller behöver du en ELI5? Hur är det möjligt att du inte förstår vad personen menar?

OnT: Det vore ett smart sätt att få upp beredskap bland befolkning. Man gör inte en stor grej av läckan och informationen når ut och ökar krisberedskap hos befolkningen. Om de åstadkommer någon stor ideologisk förändring hos befolkningen låter jag vara osagt då det helt enkelt är för svårt att avgöra. Troligare bygger det på en slags cocktail-effekt av alarmistisk natur ihop med andra rapporter om extrem islamism som antingen finns i landet eller försöker ta sig in i landet.
Citera
2016-05-01, 11:35
  #5
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Se första inlägget, se länken, se frågeställningen. Eller behöver du en ELI5? Hur är det möjligt att du inte förstår vad personen menar?

OnT: Det vore ett smart sätt att få upp beredskap bland befolkning. Man gör inte en stor grej av läckan och informationen når ut och ökar krisberedskap hos befolkningen. Om de åstadkommer någon stor ideologisk förändring hos befolkningen låter jag vara osagt då det helt enkelt är för svårt att avgöra. Troligare bygger det på en slags cocktail-effekt av alarmistisk natur ihop med andra rapporter om extrem islamism som antingen finns i landet eller försöker ta sig in i landet.

Nu har jag haft högre tankar om dig och sedan ska vi inte nervärdera femåringar, de är ibland mycket smartare än vuxna.

Ja jag har läst och sett klippet men hur en sömndrucken proffessor i en intervju om en "läcka" från Säpo visar att Säpo arbetar med en politisk agenda eller styrs från högern övergår de flesta tänkande männsikor förstånd! Det korrelerar lika mycket med en hund bajsar och en människa plockar upp med en tro att Canis lupus domesticus styr världen.

Så antingen skedde "läckan" för att som jag skrev göra folk vaksamma eller någon som hade svårt att hålla tyst om det!

Vilket politiskt syfte skulle uppnåtts annars i så fall?
Citera
2016-05-01, 14:12
  #6
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu har jag haft högre tankar om dig och sedan ska vi inte nervärdera femåringar, de är ibland mycket smartare än vuxna.

Ja jag har läst och sett klippet men hur en sömndrucken proffessor i en intervju om en "läcka" från Säpo visar att Säpo arbetar med en politisk agenda eller styrs från högern övergår de flesta tänkande männsikor förstånd! Det korrelerar lika mycket med en hund bajsar och en människa plockar upp med en tro att Canis lupus domesticus styr världen.

Så antingen skedde "läckan" för att som jag skrev göra folk vaksamma eller någon som hade svårt att hålla tyst om det!

Vilket politiskt syfte skulle uppnåtts annars i så fall?

ELI5 är ett uttryck för att få saken förklarad för sig 'som om man vore 5'. Det har ingenting med den faktiska intelligensen hos en femåring och jag förstår inte varför du tar upp saken om barns intelligens?
Om de ibland är mycket smartare än vuxna har inte med uttrycket att göra.

Jag får förklara det här lite övertydligt så du (troligen) inte kan misstolka:

Ingen har sagt att klippet visar med fakta att SÄPO styrs av högern. TS undrar däremot om det skulle kunna vara högerkrafter som styrt SÄPO i frågan vilket är en fullt legitim frågeställning. En frågeställning behöver som bekant bara innehålla en diskussionbas och en frågeställning. Speciellt i de lägen när man endast pratar om potentiella hypotetiska tillstånd eller händelser.

Att halmgubben du ställde upp är utanför de flesta tänkande människors förstånd är kanske inte så konstigt då det trots allt var en halmgubbe. Din falska analogi om hundar och bajs är också totalt irrelevant - vi kanske kan skippa sånt?

I vilket fall så kan andra politiska syften kunna vara att polarisera befolkningen ytterligare för att driva större skara mot konservativa värderingar. Det är en agenda som fungerade någorlunda väl under första halvan av 1900-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Mobilisera så att folk blir vaksamma, politik hur får du till det???

Ifall det här är att skriva att "läckan" var för att göra folk vaksamma eller någon som hade svårt att hålla tyst om saken så kunde du brukat bättre svenska eller varit mycket tydligare. Men visst, låt gå för att det är vad du menar även om det känns som om du flyttar målstolparna såhär i efterhand. Det var å andra sidan både professorn och Hasse Aaros hypoteser också att det kunde vara för att mobilisera svenskar och öka beredskap (alltså vara mer vaksamma).

Är vi på samma plan nu? Förstår du TS nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback