Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-08, 04:58
  #13
Avstängd
Godisglads avatar
Bäbisars hemliga språk

Hej,

Jag har sagt det tidigar i och i anda kanaler. Just poänen att bäbisar börjar jollra när dom ser en annan bäbis. Dom tycks även kunna kommunicera i nån grad. Dom går inte igång på vuxna människor!

Det är inte storlkeken på bäbisen. ... oavsett så kanske bebisar har ett hemligts språk! Varför inte!
Citera
2018-04-08, 05:16
  #14
Medlem
AX64s avatar
Ja, människor (och i princip alla andra djur) kan kommunicera. Inte bara med ord utan även med gester och läten. Det kan väl inte komma som en nyhet?
Citera
2018-04-08, 09:13
  #15
Medlem
Det borde ju inte vara så avlägset för oss vuxna att lära oss vad dom små säger.
Men å andra sidan förstår vi inte vad djur säger. Kanske i stora drag, t.ex när en hund skäller mot en inkräktare så kan man ju anta att det betyder "försvinn innan jag biter ansiktet av dig" typ.

Jag känner som relativt nybliven småbarnsförälder att det skulle underlätta ibland vad barnens jollringar betyder. Mestadels är det väl dock magknip, hunger och trötthet...
Citera
2018-04-08, 11:51
  #16
Medlem
Jag köper tills vidare hypotesen att bäbisar kan kommunicera med varandra - dvs kommunicera bättre och delvis annorlunda än de kommunicerar med vuxna, inklusive mamman / eller en kärleksfulll pappa.

Djurungar har ju sätt att kommunicera med varandra. Om inte annat så med buff och knuff för att komma åt mammas bästa tutte. Men de leker också ivrigt med varandra, värmer varandra när det är kallt och så...

Småbarn brukar ju också förstå varandra och förstå barnspråket, kan ibland fungera som tolk åt den vuxne. Säg ett barn något år äldre kan fungera ofta som tolk.
Citera
2018-04-08, 12:18
  #17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Sammanfogat 2 trådar.

/Mod

Citera
2018-04-10, 01:46
  #18
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugenOnegin
Haha, är nog precis som i "Rugrats".
Och det var min första tanke också!
Citera
2018-04-10, 01:48
  #19
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Småbarn brukar ju också förstå varandra och förstå barnspråket, kan ibland fungera som tolk åt den vuxne. Säg ett barn något år äldre kan fungera ofta som tolk.
Fast min syster som är elva år äldre än mig kunde också vara tolk mellan mig och vår mamma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback