Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 10:01
  #1
Medlem
bombaccis avatar
Flera somaliska organisationer och företrädare kräver att Kakabaveh ska avgå som riksdagsledamot för V

http://nyheter24.se/debatt/842046-fl...vansterpartiet

Partisekreterare Aron Etzler vill mer prata om en timeout.

Det var inte så lämpligt att lägga till de kommentarer som hon gjorde. Dock har det förts något av en intern strid innan inom V där vissa vill inte se att man kan ha olika ideer på hur man gör saker i vardagslivet medan andra vill mer se en förstående mångfaldssyn.

Kakabaveh var tidigare i blåsväder då hon kritiserade den mer förstående mångfalden.

Vi får se hur det slutar. Egna tankar och åsikter kring detta fall?
Citera
2016-04-30, 10:14
  #2
Medlem
TheGrimComedians avatar
Citerar från artikeln:

Citat:
Nyligen avslöjade Expo Idag att Amineh Kakabaveh, riksdagsledamot för Vänsterpartiet, på sin facebook-sida delat ett fejkklipp där somalier beskrivs som våldtäktsmän, tjuvar och ute efter att lura de blåögda svenskarna.

Klippet fanns på Youtube, och som avsändare stod den nyfascistiska gruppen Nordisk Ungdom. Att Amineh delar ett klipp där en fascistgrupp svartmålar somalier genom att sprida afrofobiska och antimuslimska föreställningar om dem, är i sammanhanget sekundärt.

Det intressanta är när hon senare på sin facebook-sida skriver att hon tagit bort filmklippet, ”men inte för att innehållet inte stämmer”.

Sedan fortsätter hon att tala om hur allt är en konsekvens av vad hon anser vara en misslyckad integrationspolitik.

Att Sverige i hennes mening omvandlas till en ”Islamisk stat” och hur det snart kommer att utropas flera kalifat i landets förorter, är också en konsekvens av det.


Hehe. den här Amineh Kakabaveh borde förstått att det var en dum idé att dela somaliehat på facebook.
Citera
2016-04-30, 11:45
  #3
Medlem
Hon gjorde ett misstag - hade hon vetat att det var falskt hade hon inte delat det -
hon har förklarat och bett om ursäkt.
Citera
2016-04-30, 11:49
  #4
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fero
Hon gjorde ett misstag - hade hon vetat att det var falskt hade hon inte delat det -
hon har förklarat och bett om ursäkt.


Vad vill du ha sagt med detta inlägg?
Citera
2016-04-30, 12:04
  #5
Avstängd
Jag hade gärna sett denna videon själv. Nån som har länk till den?
Citera
2016-04-30, 12:24
  #6
Medlem
Så det är alltså islamistiska organisationer som bestämmer vem som får avgå och sitta kvar i Vänsterpartiet?
Citera
2016-04-30, 12:54
  #7
Medlem
Rocinantes avatar
Ett ärligt misstag som hon har bett om ursäkt för. Ser absolut ingen anledning till varför hon skulle behöva ta en timeout, för att inte tala om uteslutas. Normalt sett så är ju vänstern oerhört bekväma med att hålla kvar och beskydda avskum, enbart för att sagda avskum står på deras sida. Men nu när en av de bättre vänsterpartisterna - som partiets ledare, inklusive Dinamarca, tidigare försökt tysta ner då Amineh m.fl. hade modet att ta upp problemet med islamism i förorterna - råkar göra ett ärligt misstag så är de väldigt snabba med att försöka utesluta henne.

Kan det vara så att inte enbart MP blivit infiltrerat utav islamister, utan även VPK och S likaså?
Citera
2016-04-30, 13:30
  #8
Medlem
Hör denna människa till partiledare så kanske jag går tillbaka till vänstern. Vettigaste jag hört från deras håll på länge.
Och vadå fejkfilm? Vad betyder "fejkfilm"? Den låter ju betydligt mer verklighetsförankrad än det mesta man ser på aftonbladet-tv, SVT osv
Citera
2016-04-30, 13:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad vill du ha sagt med detta inlägg?

Jag tror att det betyder att hen trots allt är en bra människa!
Citera
2016-04-30, 14:19
  #10
Medlem
teasardigs avatar
Läs kommentarerna

http://www.vansterpartiet.se/vanster...isk-propaganda

Och hennes försvar

http://www.expressen.se/nyheter/v-po...mig-i-partiet/

Citat:
"Min riksdagsplats kommer jag inte lämna och min kamp kommer att fortsätta mot alla former av rasism och kvinnoförtryck samt islamisk fundamentalism"

Att säga att islamisk fundamentalism är ett problem och inte bara ett uttryck av att den vite mannen förtrycker mörkhyade är att gå över gränsen. Hon kommer med 100% sannolikhet att bli kickad. Det är en jävla soppa V och Mp har satt sig i och förr eller senare måste de göra upp med islamismen.

Läs också http://www.etc.se/debatt/skattepenga...diskriminering
__________________
Senast redigerad av teasardig 2016-04-30 kl. 14:23.
Citera
2016-04-30, 15:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Hör denna människa till partiledare så kanske jag går tillbaka till vänstern. Vettigaste jag hört från deras håll på länge.
Och vadå fejkfilm? Vad betyder "fejkfilm"? Den låter ju betydligt mer verklighetsförankrad än det mesta man ser på aftonbladet-tv, SVT osv

Tagen från ett somaliskt telecombolag? Hur är den då fejk?

Sanningen om filmen tack!
Citera
2016-04-30, 15:23
  #12
Medlem
arbetets avatar
Hon är tydligen inte ensam om att ha gjort ett sådant här misstag:

Citat:
Under torsdagen skrev Lars Ohly en tweet där han länkade till den rasistiska sajten Fria Tider. Det var efter att han hade skrivit om om Ryssland, Ukraina och det nazistiska partiet Svoboda som han hänvisade till sajten för att styrka sina argument.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...aven-den-baste

Vissa är mer jämlika än andra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback