Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-29, 22:13
  #1
Medlem
Tja! Som topic lyder undrar jag lite om hur festlivet ser ut på Rhodos? Har googlat fram att där finns pepes bodega och grabbarna grus iallafall. Till saken hör att jag och det tänka resesällskapet var på Ayia napa för 2 år sedan och Magaluf förra året, så hur står sig Rhodos i konkurrens med dessa 2? Grabbarna ser ganska sunkigt ut på bilder tbh..
Alla synpunkter och info om allt som rör festlivet för svenskar/skandinaver mottages varmt!
Citera
2016-04-29, 22:49
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Finns ju en del gamla trådar som du kan studera.

Som jag skrev i en av dom så är Magaluf bättre när det gäller barer, nattklubbar och festande även om det inte är direkt dåligt i Rhodos stad. Men Rhodos festliv är i princip en gata, bargatan. Magaluf är mycket, mycket större helt enkelt. Ayia Napa vet jag inget om.

I Magaluf så är det väl dock övervägande engelsmän. På Rhodos (Rhodos stad) är det nästan bara svenskar och norrmän. Jävligt skön stämning.

Frågan idag är kanske om det är något turistliv/festande i Grekland alls med tanke på flyktingströmmen?



(FB) Rhodos eller Magaluf?

(FB) Magaluf eller Rhodos

(FB) Rhodos vs Magaluf

(FB) Rhodos, Alanya eller Ayia Napa?

(FB) Rhodos/Alanya

(FB) Rhodos vs Alanya

(FB) Magaluf vs. Ayia Napa
Citera
2016-04-29, 22:50
  #3
Avstängd
Intcios avatar
Först var jag på ayia napa, och sedan på rhodos, nästa gång blev det ayia napa, det talar för sig självt. Rhodos var sunkigt
Citera
2016-04-29, 22:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Finns ju en del gamla trådar som du kan studera.

Som jag skrev i en av dom så är Magaluf bättre när det gäller barer, nattklubbar och festande även om det inte är direkt dåligt i Rhodos stad. Men Rhodos festliv är i princip en gata, bargatan. Magaluf är mycket, mycket större helt enkelt. Ayia Napa vet jag inget om.

I Magaluf så är det väl dock övervägande engelsmän. På Rhodos (Rhodos stad) är det nästan bara svenskar och norrmän. Jävligt skön stämning.

Frågan idag är kanske om det är något turistliv/festande i Grekland alls med tanke på flyktingströmmen?



(FB) Rhodos eller Magaluf?

(FB) Magaluf eller Rhodos

(FB) Rhodos vs Magaluf

(FB) Rhodos, Alanya eller Ayia Napa?

(FB) Rhodos/Alanya

(FB) Rhodos vs Alanya

(FB) Magaluf vs. Ayia Napa

Päronen är på rhodos just nu och där märks inte något av flyktingströmmen tydligen. Sant med jävligt mycket britter i magaluf med håller man sig till grabbarna grus så löser man det problemet.. Har du varit där? På rhodos alltså
Citera
2016-04-29, 23:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intcio
Först var jag på ayia napa, och sedan på rhodos, nästa gång blev det ayia napa, det talar för sig självt. Rhodos var sunkigt


aa jag känner lite samma om man jämför napa med magaluf, där vinner magaluf med hästlängder i mina ögon
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2715379

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback