Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-29, 22:01
  #1
Medlem
Är intresserad av att höra om Outdoor Academy, en skola med olika vildmarksutbildningar. Någon som gått den? Kanni rekommendera? Har ni hört något om den?
Citera
2016-04-30, 23:51
  #2
Medlem
löp en bok och gå ut i skogen
Citera
2016-05-01, 12:35
  #3
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloxorz
Är intresserad av att höra om Outdoor Academy, en skola med olika vildmarksutbildningar. Någon som gått den? Kanni rekommendera? Har ni hört något om den?

Jag känner inte till denna utbildning.

Däremot vet jag att Klarälvdalens folkhögskola har en mycket bra utbildning som heter "Turism & uteliv".
efter den är du faktiskt anställningsbar i branchen.

Det finns även en Natur & faunavårdslinje om man ligger mer åt det hållet.
Citera
2016-05-01, 17:27
  #4
Medlem
Ålens avatar
De flesta som jobbar inom friluftsliv är egna företagare skulle jag tro. Det är nog inte så att arbetsmarknaden ropar efter dig sen när du gått utbildningen. Nej, satsa på att starta eget om du har möjlighet. Bli en fixare åt folk som vill ut i spännande natur. Ditt ledarskap är ingen vettig friluftsmänniska intresserad av.

Tycker själv det saknas vad gäller mer hardcore resepaket. Typ folk som vill ut i Sjaunja och vill ha skjuts ut, kajak ditfixad, hyra utrustning, sälja hemkokt myggmedel etc. Sälj en dröm och ordna det praktiska.
__________________
Senast redigerad av Ålen 2016-05-01 kl. 17:34.
Citera
2021-11-22, 03:01
  #5
Medlem
Jag har provat på den linjen och det är fan i mig ingen utbildning. Lärarna sitter och och slappar medan de dricker öl och surfar på sina telefoner. Frågar man nåt får man oftast svaret "senare". Ingen information om vart vi ska ges heller för att ingen bryr sig. Svårt att förbereda sig och frustrerande när man är intresserad. Utbildningen är också väldigt dyr, 950€/termin. Jag hoppade av efter en termin. Det är inte värt det, studera hellre på egen hand och va ute i naturen, du lär dig garanterat mer då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback