Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-29, 05:14
  #1
Medlem
Det känns som att jag "glömmer" bort att andas ibland, får panik och flyger efter andan. Sen sitter jag och tänker på det hela tiden, eftersom det känns som att jag ska sluta andas. Allt började efter en grov jävla panikattack för några timmar sen.

Vad fan händer? är skitnojjig.
Citera
2016-04-29, 06:11
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
använder du några mediciner?
Citera
2016-04-29, 06:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
använder du några mediciner?


Escitalopram och xanor, lergigan vd behov
__________________
Senast redigerad av allpan 2016-04-29 kl. 06:21.
Citera
2016-04-29, 06:22
  #4
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har för mig xanor har andningsdepression som bieffekt, lergigan kan definitivt påverka andningen, vet det av egen erfarenhet.
Citera
2016-04-29, 06:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har för mig xanor har andningsdepression som bieffekt, lergigan kan definitivt påverka andningen, vet det av egen erfarenhet.

Ja det stämmer, men inte 0,75mg på en dag. Tror det krävs en väldigt stor mängd för det, om man inte dricker alkohol.
Citera
2016-04-29, 06:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har för mig xanor har andningsdepression som bieffekt, lergigan kan definitivt påverka andningen, vet det av egen erfarenhet.

Ibland när jag tar lergigan så blir det tungt att andas, men så känner jag inte nu. Kan andas normalt förutom att det känns som jag liksom tappar andan ibland. Kanske är dubbelslagen som känns upp till halsen
Citera
2016-04-29, 06:27
  #7
Medlem
Fappy11s avatar
Det är bara ångesten som spökar, brukar själv få samma sak, oftast när jag håller på att somna, ångesten kan ta sig konstiga uttryck ibland. Ibland så måste jag sköta andningen manuellt i flera veckor för annars känns det som jag ska sluta andas, ju mer man nojar desto värre blir det.
Citera
2016-04-29, 06:28
  #8
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Det är panikattacken som dröjer sig kvar.

Lägg dig ner, gärna med någon lugnande musik på, t ex nån mindfulness-spellista på Spotify t ex. Lägg handflatorna på magen,så du kan följa magens rörelser. Föreställ dig sedan att du ska fylla din mage, som en ballong, dra ner ett djupt andetag i magen och känn hur din mage börjar fyllas och dina händer rör sig. Försök andas långsammare och långsammare och känn in när din kropp vill ta nästa andetag.. Försök i alla fall.
Citera
2016-04-29, 06:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Det är bara ångesten som spökar, brukar själv få samma sak, oftast när jag håller på att somna, ångesten kan ta sig konstiga uttryck ibland. Ibland så måste jag sköta andningen manuellt i flera veckor för annars känns det som jag ska sluta andas, ju mer man nojar desto värre blir det.

Här har vi det bästa svaret, tusentack. Får det alltid när jag somnar men nu fick jag det när jag var vaken, därför jag blev så jävla rädd.
Citera
2016-04-29, 06:33
  #10
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allpan
Här har vi det bästa svaret, tusentack. Får det alltid när jag somnar men nu fick jag det när jag var vaken, därför jag blev så jävla rädd.
Försök att aktivera dig med något så du kommer på andra tankar, det blir värre när man sitter och tänker på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback