2016-04-28, 21:17
Medlem
njaexss avatar
På riktigt hur är det ens möjligt? Hade en 350mml jäger i frysen över natten och den frös till en hård bit. Hur fan kan det gå till?

Kommer jag fortfarande bli full om jag dricker efter den tinat? Eller förstörs den av det?
Citera
2016-04-28, 21:30
Medlem
Det är väl någon som snott halva innehållet och hällt på vatten.
Citera
2016-04-28, 21:32
Medlem
http://www.alko.fi/sv/produkter/dryc...yspunkten/#ath

O nej spriten är ej förstörd de är ba vänta tills den ha tina
Citera
2016-04-28, 21:35
Medlem
epost72s avatar
Alkoholhaltiga drycker fryser vid halva procentsatsen.
Jäger 35% cirka 17,5 grader minus.
Citera
2016-04-28, 21:35
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl någon som snott halva innehållet och hällt på vatten.

Skojjar du eller? Köper ju på systemet såklart. Jag hade dock druckit halva flaskan innan jag frös ner den under natten, så det kan ju varit att det var så lite vätska som gjorde att den frös till. Min kyl är även för kall, ligger någonstans runt 20 minusgrader.

Men jag trodde ändå inte de skulle frysa. Men okej då kan jag dricka den då i alla fall.
Citera
2016-04-28, 22:15
Medlem
Spriten är inte förstörd tror jag. Men det var ju något nytt att jägern frös. Aldrig hänt mig.
Citera
2016-04-28, 22:37
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelforsaljaren
Spriten är inte förstörd tror jag. Men det var ju något nytt att jägern frös. Aldrig hänt mig.

Jag kan bekräfta nu att den inte var det, smakade som det ska och alkoholen är inte förstörd. Jag mår heller inte dåligt. Så för alla er som är osäkra jag vet att det finns trådar om det här ämnet där det diskuterats, det är alltså ingen fara. I alla fall inte med jägermeister.
Citera
2016-04-28, 22:41
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Kommer jag fortfarande bli full om jag dricker efter den tinat? Eller förstörs den av det?

Au contraire. Om målet är fylla så är dagens stalltips att du passar på att dricka när innehållet är halvsmält. Du lär du bli ordentligt i gasen, eftersom det som är flytande har rätt duktig procent.
Citera
2016-04-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Jag kan bekräfta nu att den inte var det, smakade som det ska och alkoholen är inte förstörd. Jag mår heller inte dåligt. Så för alla er som är osäkra jag vet att det finns trådar om det här ämnet där det diskuterats, det är alltså ingen fara. I alla fall inte med jägermeister.

Rent spontant så borde ju sådan stark sprit bli dålig.
Citera
2016-04-29, 19:12
Medlem
Missplacedgunks avatar
Alkohol kan frysa.. Hur kallt har du i frysen?

Haft vodka i frysen som blev som ett jävla block.
Citera
2016-04-29, 22:18
Medlem
vikingrods avatar
Jag frös en flaska Glenmorangie 10 year ( inte helt men blev som en sån där färgglad slushie ) när jag cykla hem med den i hyllan på cykeln förra vintern, det var -34 grader när jag kom hem och hade cyklat i kanske 40-45 minuter. Den tog sig igenom det ok. Märkte ingen skillnad på smaken när den tinat mot en ofryst.

Jag var mer oroad över mina kroppsdelar som tappat känseln.

( edit, ligger på 40% )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in