Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 21:14
  #1
Medlem
Olegskis avatar
Själv tror jag att vi hade vunnit på detta då Afrika är sån otroligt tillväxtregion idag, vi ser hur liberaler som Carl Bildt vrålar och gapar att vi ska investera där. Jag har själv köpt lite aktier i afrikanska safariföretag då jag tror det är något som skulle växa när europeer fick fritt visum dit. Vad säger ni? Vinner på på en sådan union?

Korrektion: Jag menar att jag hade köpt aktier i afrikanska safariföretag, inte att jag gjort det.
__________________
Senast redigerad av Olegski 2016-04-28 kl. 21:30.
Citera
2016-04-28, 21:25
  #2
Medlem
snivlems avatar
afrika är en kontinent och inget land! jävla pappskalle
Citera
2016-04-28, 21:26
  #3
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
afrika är en kontinent och inget land! jävla pappskalle

Så är även EU, var vill du komma? EU är en union men även en kontinent.

Edit: ändrade till tllväxtregion o mdet var det du fick agressionsanfall över.
__________________
Senast redigerad av Olegski 2016-04-28 kl. 21:31.
Citera
2016-04-28, 21:30
  #4
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Själv tror jag att vi hade vunnit på detta då Afrika är sån otroligt tillväxtland idag, vi ser hur liberaler som Carl Bildt vrålar och gapar att vi ska investera där. Jag har själv köpt lite aktier i afrikanska safariföretag då jag tror det är något som skulle växa när europeer fick fritt visum dit. Vad säger ni? Vinner på på en sådan union?

Korrektion: Jag menar att jag hade köpt aktier i afrikanska safariföretag, inte att jag gjort det.



De har redan en union.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Afrikanska_unionen
Citera
2016-04-28, 21:31
  #5
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
De har redan en union.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Afrikanska_unionen

Tyvärr ser det ut att vara lång iväg innan EU och Afrika på något sätt går samman och öppnar gränser mot varandra och inför samma politik.
Citera
2016-04-28, 21:39
  #6
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Tyvärr ser det ut att vara lång iväg innan EU och Afrika på något sätt går samman och öppnar gränser mot varandra och inför samma politik.

Läste inte så noga, du menar en union mellan europa och afrika.
Nej, det kommer inte att ske i vår livstid.
Möjligtvis en ekonomisk tullunion, men inget mer.
Citera
2016-04-29, 14:00
  #7
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Tyvärr ser det ut att vara lång iväg innan EU och Afrika på något sätt går samman och öppnar gränser mot varandra och inför samma politik.

Fast det är ju exakt vad som händer. Fast med flöde mest åt ett håll. Du kan ganska fritt röra dig i stora delar av Afrika, beroende på fickpengar att spendera på vaktpersonal.
Att öppna upp mer av EU för människor som aldrig klarat av att hålla en ekonomisk och social balans klingar illa dock.

Åk du ner redan nu och gör pengar på fattiga. Det är ett populärt europeiskt beteende som på många sätt främjat hatet vi upplever idag.
Citera
2016-04-30, 11:53
  #8
Medlem
HipToBeSquares avatar
Gadaffi var en av de som ville expandera den afrikanska unionen och göra den mer självständig. Han ville t.ex. att afrika skulle ha en gemensam valuta. Vad som hände var att han mördades i en kupp som var fabricerad av bankirerna i väst för de ville ha full kontroll på valutamarknaden. Idag i Libyen ett dysfunktionellt land och så länge politiker och bankirer i väst lägger sig i afrika så kommer aldrig den kontinenten utvecklas.
Citera
2016-04-30, 13:58
  #9
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Gadaffi var en av de som ville expandera den afrikanska unionen och göra den mer självständig. Han ville t.ex. att afrika skulle ha en gemensam valuta. Vad som hände var att han mördades i en kupp som var fabricerad av bankirerna i väst för de ville ha full kontroll på valutamarknaden. Idag i Libyen ett dysfunktionellt land och så länge politiker och bankirer i väst lägger sig i afrika så kommer aldrig den kontinenten utvecklas.

Ja han var verkligen en man som låg före sin tid...
Citera
2016-05-01, 08:52
  #10
Medlem
FlamingBacons avatar
Vad är det för galningar som stödjer detta? EU är redan en överstatlig skräporganisation som i princip går ut på att härskarna köper makt genom att bjuda in fattiga snyltare som konstant röstar för utökad omfördelning. Blotta tanken på att man skulle inkludera en halv miljard negrer och mer än hundra miljoner nordafrikaner är fasansfull. De skulle givetvis samtliga rösta för en gigantisk expansion av EUs makt och grotesk omfördelning. Den fria rörligheten när en halv miljard människor flyttar över medelhavet skulle bli en katastrof av bibliska proportioner.

Att Afrika har hög tillväxt beror främst på att de fortfarande är såpass teknologiskt eftersatta att det är "lätt" att nå ekonomisk tillväxt, i synnerhet när förrädare och folkfiender i västvärlden ger dem rasistiska privilegier som tullfrihet, bidrag och beskattade konkurrenter.
Citera
2016-05-01, 15:30
  #11
Medlem
Returpappers avatar
Afrikanska länder har diametralt olika intressen. Många länder ligger i krig med varandra. Deras ekonomier är i botten, deras produktion likartad så handelsutbytet blir magert. Nej de får nog hoppas på att fortsätta som råvaruleverantör till Kina och som mottagare av Europas bidrag och inte minst hoppas på att sparka ut så många som möjligt av sin övertaliga, onödiga, oönskade till Europa.

TS kom igen om nittio år när du fyller hundra får vi se hur läget är då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback