Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 20:46
  #1
Medlem
Kryddmumrikens avatar
Hej

Åsele kommuns kommunalråd sitter på information om svaret på strålningen av radiovågor.

Kommunen har bestämt sig för att införa lågstrålande zoner genom att montera ned mobiltelefonmasterna för två byar. De allra flesta är emot förslaget, men kommunalrådet förklarar:


Frågor att diskutera:

Vilka är dessa krafter?

Varför kommer det inte fram?


Edit:
Hittade en fungerande länk
URL: http://www.vk.se/plus/1708039/protester-mot-planer-pa-lagstralande-zoner?pak=oyDCjLSAQ179P8MAlEeGED2PgsbrA/2dS/y3pkgu2VflI___PR3w/8kyBe6emexg==
__________________
Senast redigerad av Kryddmumriken 2016-04-28 kl. 20:53.
Citera
2016-04-29, 00:23
  #2
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Alla telekombolag, telefon tillverkare och allt däremellan. Samhället i stort nästan? Ingen vill veta om det är farligt för då ändras precis allt i världen. Som beroendet är nu med ungdomar Facebook och telefoner så är det givetvis många giganter inblandade.

Jag vet inte hur farligt strålning är, men två saker vet jag. Är du i en zon med stora strömmar och magnetfält så känns det, kopplingsstationer, stora el centraler och liknande.

Sitter ju mobilantenner/master var 20 meter i Stockholm nästan. Vet man hur dom ser ut ser man dom överallt konstant...
Citera
2016-04-29, 08:28
  #3
Medlem
Kryddmumrikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Alla telekombolag, telefon tillverkare och allt däremellan. Samhället i stort nästan? Ingen vill veta om det är farligt för då ändras precis allt i världen. Som beroendet är nu med ungdomar Facebook och telefoner så är det givetvis många giganter inblandade.

Jag vet inte hur farligt strålning är, men två saker vet jag. Är du i en zon med stora strömmar och magnetfält så känns det, kopplingsstationer, stora el centraler och liknande.

Sitter ju mobilantenner/master var 20 meter i Stockholm nästan. Vet man hur dom ser ut ser man dom överallt konstant...

Dom här krafterna, dom som håller oss sjuka med flit. Vart kan man tänka sig att de bor själva då? Helt öde ute i en skog, total avsaknad av täckning för mobiltelefon? Eller offrar dom sitt eget liv och livet för sina nära och kära, bara så dom i smyg kan ha ihjäl alla andra?
Citera
2016-04-29, 23:55
  #4
Medlem
kibokos avatar
Generellt så får du betydligt mer strålning (faktor 100) från mobiltelefoner i ett rum, exempelvis ett klassrum, än från närmsta mobilmast. Släcker man ner den närmsta mobilmasten kommer mobiltelefonerna i rummet att tvingas sända med ännu mer energi vilket ökar strålningen som barnen utsätts för. OM man tror att strålning i de frekvenser som mobiltelefoner använder är skadlig i de relativt låga styrkor som det handlar om (och det finns det inget vetenskapligt belägg för) så är det betydligt bättre att se till att skolrummen hålls telefonfria.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback