Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 18:40
  #1
Avstängd
Aceaprovets avatar
I dagsläget käkar jag 1dl havegrynsgröt med hallon/blåbär/kanel och lättmjölk. Till det en kopp kaffe och en shaker whey 100, mivitotal sport och omega 3+6.

Hur som helst, tänkte testa att ha i proteinpulver i havegrynsgröten. Har bara jordgubbs protein hemma och misstänker att det skulle smaka illa.

Hur ska denna blandning göras? Ska jag göra gröten med proteinet i? Eller ska jag ha i proteinet i slutet? Vilken smak på proteinpulvret bör jag handla? Tänkte nämligen ta mig en sväng till gg imorgon.
Citera
2016-04-28, 18:47
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Kör med chokladsmak, ner med det direkt från början tillsammans med lite kakao. Mums!
Citera
2016-04-28, 18:51
  #3
Medlem
MuscleSharks avatar
Om jag fick komma med ett tips så skulle jag säga "ge fan i proteinpulver med massa sötningsmedel och skit". Men eftersom att du säkert inte bryr dig om det så skulle jag rekommendera att du blandar ditt protein i shaker och häller det över gröten när den är klar. Blanda inte pulvret direkt i grytan med gröten.
Brukar inte bli så bra.
Smaken är som baken dessutom. Du väljer det som du gillar mest.
Citera
2016-04-28, 18:52
  #4
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Hur svårt kan det vara att prova dig fram?
Citera
2016-04-28, 19:01
  #5
Avstängd
Aceaprovets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Kör med chokladsmak, ner med det direkt från början tillsammans med lite kakao. Mums!

Antingen choklad eller banansmak! Blir det riktig tjock konstisens? Hur mycket pulver drar du i?
Citera
2016-04-28, 22:14
  #6
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceaprovet
Antingen choklad eller banansmak! Blir det riktig tjock konstisens? Hur mycket pulver drar du i?

Det blir tjockt och gött, lyssna inte på nissen ovanför som avrådde. Jag kör lite mindre än en skopa i, dvs strax under 0,5 dl pulver. Men glöm inte kakaon!

Släng även i ett ägg från början om du vill, det blir riktigt fräckt.
Citera
2016-04-28, 23:20
  #7
Medlem
kaffekannas avatar
Jag brukar göra gröten och sen i med en matsked jordnötssmör, 1 dl protein och en skvätt mjölk sen är det bara att blanda.
Citera
2016-04-28, 23:39
  #8
Medlem
Flyer6s avatar
Äggvita i gröten är nice annars Koka ihop det bara.
Citera
2016-04-29, 07:46
  #9
Medlem
Kör med vanilj och blandar i det efteråt....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback