Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 14:14
  #1
Medlem
Jag har egentligen massor av belägg för denna tes och jag ska här räkna upp några. Jag måste erkänna att det egentligen var under slutet av nittonhundratalet de flesta av beläggen kommer ifrån men det har tagit till nu innan den effektiva rationella människan utrotats.

Belägg 1

Hiphop och actionfilmer. Dessa övermanliga fenomen gör parodi på manligheten och därmed rationaliteten. Genom att dra manligheten till sin spets avmystifieras den och görs impotent. Den klassiskt misslyckade strulpellen hyllas.

Belägg 2

Invandring. Invandringen är i sig ett överfall på rationaliteten. Det avvikande och i någon mån historiskt misslyckade hyllas.

Belägg 3

Hbtq. Till och med det naturligt misslyckade hyllas.

Den röda tråden här är att det misslyckade, misstaget hyllas. Det verkar som om gud är en trädgårdsmästare vars största hobby är att korsa udda arter med varann för att försöka få de konstiga nya liven att överleva.

Det man kan lära av detta är att det aldrig är rätt att säga rätt sak utan att man alltid ska missta sig om man vill vara modern.

Vad säger ni om analysen?
Citera
2016-04-28, 14:18
  #2
Medlem
Och snart börjar väl nobelprisen gå till renodlade idioter pris för idioti. Nä men kan hålla med lite där.
Citera
2016-05-02, 01:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
Jag har egentligen massor av belägg för denna tes och jag ska här räkna upp några. Jag måste erkänna att det egentligen var under slutet av nittonhundratalet de flesta av beläggen kommer ifrån men det har tagit till nu innan den effektiva rationella människan utrotats.

Så eftersom den rationella människan är utrotad har du inget vettigt att säga. Men du har massor av belägg för ... vad?

Citat:
Belägg 1

Hiphop och actionfilmer. Dessa övermanliga fenomen gör parodi på manligheten och därmed rationaliteten. Genom att dra manligheten till sin spets avmystifieras den och görs impotent. Den klassiskt misslyckade strulpellen hyllas.

Hmm..

Citat:
Belägg 2

Invandring. Invandringen är i sig ett överfall på rationaliteten. Det avvikande och i någon mån historiskt misslyckade hyllas.

Hmm...

Citat:
Belägg 3

Hbtq. Till och med det naturligt misslyckade hyllas.

Den röda tråden här är att det misslyckade, misstaget hyllas. Det verkar som om gud är en trädgårdsmästare vars största hobby är att korsa udda arter med varann för att försöka få de konstiga nya liven att överleva.

Det är inte den röda tråden jag hittar.

Citat:
Det man kan lära av detta är att det aldrig är rätt att säga rätt sak utan att man alltid ska missta sig om man vill vara modern.

Vad säger ni om analysen?

Så du säger att:

Nittonhundratalet eller så: MÄNNISKAN utrotad -> ACTION filmer -> Misslyckad invandring -> HBTQ.

Tolkar jag dig korrekt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback