Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 12:55
  #1
Medlem
Tjena! Jag har haft ont i halsen sedan igår och jag har druckit väldigt mycket fast det släcker endå inte min törst. När jag ska gå på toa så är mitt kiss genomskinligt? Jag har ingen aning varför det är så men jag ska gå och köpa några halstabletter snart, jag vill bara veta varför det är genomskinligt?
Citera
2016-04-28, 13:13
  #2
Medlem
KorvKanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Tjena! Jag har haft ont i halsen sedan igår och jag har druckit väldigt mycket fast det släcker endå inte min törst. När jag ska gå på toa så är mitt kiss genomskinligt? Jag har ingen aning varför det är så men jag ska gå och köpa några halstabletter snart, jag vill bara veta varför det är genomskinligt?
För att du har druckit mycket. Köp bafucin, hjälper super mot ont i halsen!
Citera
2016-04-28, 13:21
  #3
Medlem
Finns det på apoteken?
Citera
2016-04-28, 13:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
För att du har druckit mycket. Köp bafucin, hjälper super mot ont i halsen!

Ska pröva (Så jäkla jobbigt, jag är törstig hela tiden!)
Citera
2016-04-28, 13:28
  #5
Medlem
KorvKanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Finns det på apoteken?
Ja det finns.
Citera
2016-04-28, 13:29
  #6
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Finns det på apoteken?

Jo de finns där samt andra receptfria sorter.
Dricker du mycket annars också eller bara nu när du mår dåligt?
Citera
2016-04-28, 13:39
  #7
Moderator
manamanahs avatar
Hår- och kroppsvård --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2016-04-28, 18:58
  #8
Medlem
Bafucinet hjälper jätte mycket, tack! Måste väl ha halsfluss eftersom att det inte går bort??
Citera
2016-04-28, 23:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chikensweg
Bafucinet hjälper jätte mycket, tack! Måste väl ha halsfluss eftersom att det inte går bort??

Om du blir hjälpt av Bafucin har du förmodligen inte halsfluss (även om det inte går att utesluta så enkelt). Du har med största sannolikhet helt ofarlig halsont som går över om några dagar. När man är sjuk är det helt naturligt att vara törstig och dricka mycket vatten (drick dock rimliga mängder). Skulle detta kvarstå även när du inte är sjuk är det dock bra att kolla upp på din vårdcentral.

Att kisset blir genomskinligt är fullt normalt när du dricker större mängder vätska eftersom det blir mer utspätt. Likaså att det blir gulare när du är uttorkad, då det är med koncentrerat.

Vänligen,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback