Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-30, 01:28
  #37
Medlem
Kvinna mördar sin man verkar vara det nya idag. Både i Lomma och tidigare i Hjärup, nästgårds, inte så långt bort. Finns det något samband, feministförening eller liknande som manar på?
Citera
2016-04-30, 09:51
  #38
Medlem
Citat:
Under lördagsförmiddagen begärde åklagare Ingegerd Jigin kvinnan häktad, på sannolika skäl misstänkt för mord, vid Lunds tingsrätt.
– Det blir troligtvis häktningsförhandling i eftermiddag. Den kommer att ske på Helsingborgs lasarett, säger hon.

http://www.expressen.se/kvallsposten...begars-haktad/
Citera
2016-04-30, 10:43
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kvinna mördar sin man verkar vara det nya idag. Både i Lomma och tidigare i Hjärup, nästgårds, inte så långt bort. Finns det något samband, feministförening eller liknande som manar på?
Ehhh, efter TVÅ fall så tror jag inte det.....
Citera
2016-04-30, 16:05
  #40
Medlem
Det är inte så ovanligt att män blir mördade av kvinnor som vissa vill få det att tro här. Däremot är det mindre vanligt än tvärt om.

En teori i detta fallet är att det blivit handgemäng efter några glas för mycket.
Förmodligen har mannen varit hårdhänt tidigare och nu har kvinnan fått nog.

Sen vet vi inte vad för sorts tillhygge som använts, men mest troligt är väl kniv?
Om det är något annat kan det röra sig om ett överfall när mannen sovit.
Men med tanke på att hon blivit så pass chockad så tror jag personligen att det rör sig om nödvärn och kniv/sax/fonduegaffel.
Citera
2016-04-30, 22:31
  #41
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowNSyndroM1337
Har kollat av med sonen som känner sonen Söderholm och de är i högsta grad levande. Tror mer på Olins.....

För dig ja
Citera
2016-04-30, 22:50
  #42
Medlem
EdwardCarnbys avatar
En tråd med vettiga kommentarer, snabb och pricksäker information och sanning låååångt innan den stod i pressen. Tack för bra pusselbitar flashback.

Postar ett klipp från en blaska, info som vi redan hade

http://www.expressen.se/kvallsposten...-man-med-kniv/

Vi fick iofs reda på att det var en kniv men det är en detalj i sammanhanget.
Citera
2016-05-02, 06:50
  #43
Medlem
Hon har alltid gett mig kalla kårar. Han var säkert inte guds bästa barn men förtjänade inte att bli offer för hennes galenskap.
Citera
2016-05-02, 18:04
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är inte så ovanligt att män blir mördade av kvinnor som vissa vill få det att tro här. Däremot är det mindre vanligt än tvärt om.

En teori i detta fallet är att det blivit handgemäng efter några glas för mycket.
Förmodligen har mannen varit hårdhänt tidigare och nu har kvinnan fått nog.

Sen vet vi inte vad för sorts tillhygge som använts, men mest troligt är väl kniv?
Om det är något annat kan det röra sig om ett överfall när mannen sovit.
Men med tanke på att hon blivit så pass chockad så tror jag personligen att det rör sig om nödvärn och kniv/sax/fonduegaffel.

Jag tror varken att han varit hårdhänt mot henne eller att det var nödvärn. 1) hon hade inga försvsrsskador. Dråp blev till mord. 2) she was running that show. 3) Jag tror att hon attackerade honom i sömnen.
Citera
2016-05-04, 17:30
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Paret Ol*n?
Yes.
Citera
2016-05-05, 12:02
  #46
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
En man mördades i Lomma i torsdag, hans fru sitter häktad misstänkt för brottet. Först igår, onsdag, fick mannens två barn och exfru veta att han dött.

Polisen ringde på onsdagen till mannens exfru och frågade om hon kunde ta hand om begravningen. Hon visste då inte att mannen mördats. Det rapporterar SVT.

Kvinnans två barn, som är i 20-årsåldern, hade då inte heller fått dödsbudet om sin pappa.

– Det känns förjävligt. Han har blivit mördad och vi får veta det sex dagar senare, säger kvinnan till SVT.

Enligt polisen ska de enligt regelverket underrätta minst en anhörig i händelse av dödsfall. Polisens presstalesperson Eva-Gun Westford säger till SVT att polisen underrättat den mördade mannens mor och ett av mannens barn.

Mannens exfru och hennes barn har dock inte på många år haft kontakt med mannens mor eller hans tidigare barn, skriver SVT.

Kvinnan har nu kallats till polisen som vittne, då hon ska berätta om parets äktenskap. Tillsammans med sina barn ska hon också börja planera begravningen.


http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ter-sex-dagar/
Citera
2016-05-05, 14:21
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/...ter-sex-dagar/

Finns uppenbarligen mer än en sak som inte står till i den familjen. Undrar vem de ringde först, som de trodde skulle meddela mannens barn, men som inte gjorde det? Till kvinnans barn, som inte meddelade mannens barn? Till något av mannens barn, som inte underrättade sina syskon? Eller till mannens föräldrar eller syskon, som inte meddelade sina barnbarn/brorsbarn?
Citera
2016-05-05, 14:22
  #48
Medlem
Yxzers avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten...ick-inte-veta/

Citat:
En tung uppgift som vilar på polisens axlar i misstänkta mordfall är att underrätta den dödes närmsta anhöriga om bortgången.
Men när mannen som misstänks ha mördats av sin fru i Lomma förra veckan hittades död var det ingen som kontaktade hans barn, som är i 20-årsåldern.
Det bekräftar en av mannens söner för Kvällsposten.
– Det är jävligt underligt. Jag vet inte riktigt vad man ska säga. Jag förstår inte varför det tog så jäkla lång tid, säger han.
Det var mannens ex-fru, tillika barnens mor, som fick samtalet av polisen. Telefonen ringde på onsdagsförmiddagen, sex dagar efter det misstänkta mordet, med syfte att informera henne om att polisen ville prata med henne. Först då fick hon veta att mannen var död, och det var hon som lämnade över telefonen till det ena gemensamma barnet och själv ringde det andra och gav beskedet.

Nu så ska väl barnen försöka pressa polisen på pengar via media?!?!?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback