Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-28, 01:38
  #1
Medlem
Skull-Kids avatar
Typ sardiner, i tomatsås, sill osv har fortfarande kvar vidrigt fiskfjäll, varför tar man inte bort det? Öppnade en burk sardiner förut och kastade skiten då jag såg att fjällen var kvar.

Förutom att det är äckligt, det kan inte vara bra att äta?
Citera
2016-04-28, 02:07
  #2
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Typ sardiner, i tomatsås, sill osv har fortfarande kvar vidrigt fiskfjäll, varför tar man inte bort det? Öppnade en burk sardiner förut och kastade skiten då jag såg att fjällen var kvar.

Förutom att det är äckligt, det kan inte vara bra att äta?

Om du nu tycker det är äckligt, varför äter du det? Sill har jag då aldrig vart med om att det finns fjäll kvar på? Sardiner har jag aldrig smakat, det är kattmat.

Men som svar på din fråga så får du nog vända dig till tillverkaren eller fiskaren och fråga.
Citera
2016-04-28, 07:12
  #3
Medlem
Fenjal888s avatar
Det är inte farligt i alla fall, men lite äckligt är det. Asiaterna är förtjusta att äta den delen med.
Citera
2016-04-28, 07:55
  #4
Medlem
Har sill/sardiner ens fjäll ? Alltså det är ju en såpass liten fisk att fjällen knappt är fjäll i den mening som en stor fisk har alltså det är bara att äta skinnet eftersom man inte märker det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback