Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-27, 22:36
  #1
Medlem
Hej!

De är såhär att jag under dagarna köpte mig en kamera(D7200) från en blocket annons. När väl kameran kom till mig idag såg jag en spricka i skärmen(se bilder) vilket gjorde att jag direkt utan att tänka på att det kan ha varit skärmskyddet som var trasigt.
Allt detta gjordes via blocketpaket, och när jag kontaktade säljaren så skrev han direkt att det måste vara skärmskyddet. Nu tänkte jag fråga er här i vad ni tror? (av att endast bedöma bilderna)

Säljaren i det här fallet säger sig helt säker att det är skärmskyddet, medans jag tvekar och då nu paketet förmodligen ligger någonstans i mellansverige är det ord mot ord.

SÅ FLASHBACK MÄSTARE VAD TROR NI?


(bilderna finnes nedan)
http://imgur.com/a/CV61Z
Citera
2016-04-27, 22:45
  #2
Medlem
BNCs avatar
Definitivt displayskyddet, eftersom att sprickan tydligt är "utanför" den svarta ramen som är på insidan av skyddet. Hade det varit displayen i sig, så hade sprickan inte synts bakom den svarta ramen.
Citera
2016-04-28, 02:30
  #3
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkidElz
Hej!

De är såhär att jag under dagarna köpte mig en kamera(D7200) från en blocket annons. När väl kameran kom till mig idag såg jag en spricka i skärmen(se bilder) vilket gjorde att jag direkt utan att tänka på att det kan ha varit skärmskyddet som var trasigt.
Allt detta gjordes via blocketpaket, och när jag kontaktade säljaren så skrev han direkt att det måste vara skärmskyddet. Nu tänkte jag fråga er här i vad ni tror? (av att endast bedöma bilderna)

Säljaren i det här fallet säger sig helt säker att det är skärmskyddet, medans jag tvekar och då nu paketet förmodligen ligger någonstans i mellansverige är det ord mot ord.

SÅ FLASHBACK MÄSTARE VAD TROR NI?


(bilderna finnes nedan)
http://imgur.com/a/CV61Z


Ja, inte direkt förvånad, tyvärr chanser man får ta i begagnatbranchen
Transportskada = Nej, om du inte hittat motsvarande buckla i fraktemballaget förstås

Den är tappad i backen/fått en REJÄL smäll

Frågan är vad mer som är paj -inne i kameran alltså ?
Finns mkt känsliga mekaniska delar även på de digitala kamerorna.

Försök häv köpet !!
Citera
2016-04-29, 11:34
  #4
Medlem
Ser ut som skärmskyddet!

För övrigt bra val av kamera!
Har själv haft en 7100 sedan den kom ut och jag är riktigt nöjd med den.
Citera
2016-04-29, 14:58
  #5
Medlem
morkfromorks avatar
Du visste inte om skadan innan? Säljare informerade inte heller?

Som skrevs ovan den har fått en rejäl smäll och du har gjort ett mycket dåligt köp.

Kanske kan glaset bytas ut?
Citera
2016-05-11, 07:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Ja, inte direkt förvånad, tyvärr chanser man får ta i begagnatbranchen
Transportskada = Nej, om du inte hittat motsvarande buckla i fraktemballaget förstås

Den är tappad i backen/fått en REJÄL smäll

Frågan är vad mer som är paj -inne i kameran alltså ?
Finns mkt känsliga mekaniska delar även på de digitala kamerorna.

Försök häv köpet !!

Precis detta tänkte jag med. Jag vet inte om det måste vara en REJÄL smäll, men den har fått en smäll och du vet inte om något på insidan är trasigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback