Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-28, 14:53
  #337
Medlem
Nihennas avatar
Några idéer om varför
Citera
2019-05-28, 16:11
  #338
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Några idéer om varför

Citera
2019-06-05, 19:32
  #339
Medlem
EliasAlucards avatar
Det verkar som att Endgame har blivit mätt nu på 2.715 miljarder dollar. Den kommer nog dra in lite mer, men osannolikt att den slår Avatar som det ser ut just nu. Å andra sidan fick Avatar visas på bio i flera månader, så det drog väl in de där lilla extra. Avatar justerat för inflation ligger på ca 3.2 miljarder dollar, så det kommer Endgame absolut inte att gå om.
Citera
2019-07-14, 22:24
  #340
Medlem
EliasAlucards avatar
Verkar som att den faktiskt kommer att gå om Avatar? Just nu ligger den på 2.781 miljarder ($2,780,800,139), alltså bara 7 miljoner dollar till, och den är förbi Avatar. Disney lär hålla den vid liv i biograferna lite till, så att den hamnar på första plats för box office record. Det går dock trögt med intäkterna nu, och den ligger fortfarande några hundra miljoner dollar bakom Avatar om man justerar för inflation, men å andra sidan fick Avatar flera månader på sig att nå 2.788 miljarder dollar ($2,787,965,087). I övrigt så har Endgame faktiskt krossat alla andra rekord, bara nu på slutet som det har varit trögt för Endgame att gå förbi Avatar, men det verkar som att den faktiskt kommer göra det.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...grossing_films
Citera
2019-08-01, 17:50
  #341
Medlem
bravehs avatar
Fråga: Jag tycker inte om Avengers men vill se Endgame då filmen blivit så omtalad. Kan jag se Endgame utan att ha sett föregångarna och ändå hänga med i storyn?
Citera
2019-08-01, 17:54
  #342
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Fråga: Jag tycker inte om Avengers men vill se Endgame då filmen blivit så omtalad. Kan jag se Endgame utan att ha sett föregångarna och ändå hänga med i storyn?
Endgame är en film du bör se efter att du har sett alla tidigare MCU-filmer (helst i ordningen de släpptes, eller åtminstone i kronologisk ordning, alltså börja med första Captain America filmen osv). Du bör inte titta på Endgame utan att ha sett Infinity War, och som sagt, du bör ha sett de tidigare MCU-filmerna också, eftersom de bygger upp hela handlingen fram till Endgame, med Infinitystenarna osv.

Poängen är att Endgame blir så mycket bättre när man har sett de tidigare MCU-filmerna. Man måste liksom förstå vem Iron Man, Doctor Strange, Thor osv är, innan man ser den.
Citera
2019-08-02, 21:42
  #343
Medlem
NickSonnys avatar
Endgame finns inte. Infinity War var det riktiga slutet.
Citera
2019-08-03, 13:38
  #344
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Endgame finns inte. Infinity War var det riktiga slutet.
Jag säger detsamma. För mig tog MCU slut när eftertexterna började rulla i Infinity War. Post-credit-scenen med Captain Marvel var början på en alternativ tidslinje som jag inte bryr mig om.

RIP MCU (2008-2018).
Citera
2019-10-10, 00:57
  #345
Medlem
bringeroflights avatar
Lite sent men nu har jag sett Endgame.
Lång ifrån den bästa Marvel filmen. Sevärd men inte mycket mer. Jag har aldrig riktigt gillat tidsresor för jag får aldrig riktigt ihop logiken så berättelsen haltar, vilket jag tycker även denna berättelse gjorde. Filmen skulle vara ödesmättad så skämten och komiken kändes helt fel.
Captain Marvel skulle vara mäktigast av alla men ändå kanske inte i slutstriden. Visst finns det många planeter men varför hon inte hjälpte till hela tiden känns konstigt. Thanos dödade väl hälften av alla i hela universum så hon borde prioriterat striden om Infinity stenarna från början.
Slutstriden var rörig. För många karaktärer som skulle med som sedan knappt fick någon tid. Groot och Drax är exempel på några som inte fick nog tid i filmen så känns mest bara tvunget att trycka in de ett par sekunder.
Var väl ok att Tony fick sista stöten och offrades. Men jag hade föredragit att det var Thor och inte Captain Marvel som slogs med Thanos mot slutet.
5 av 10 i betyg.
Citera
2019-11-16, 00:35
  #346
Medlem
Il.Malizias avatar
Tydligen ska det finnas en hel del bortklippta scener från Endgame på nya Disney Plus-streamsidan.
Dessa ska kasta omkring teorierna och reglerna kring tidsresorna.
En genomgång av allt: https://www.youtube.com/watch?v=xCZQIKyi1Io

Synd att det ska ta en evighet för Disney Plus att komma till Sverige.
Citera
2021-03-20, 00:08
  #347
Medlem
Det eviga kriget, Marvel vs DC.
Star Trek vs Star Wars typ.

Okej, Spiderman har alltid varit kunglig (tills Tom Holland förstörde arvet)
Iron man är rätt cool, men har alltid varit en blek kopia av Batman.
Hulk är en barndomshjälte som Edward Norton gestaltade fenomenalt, men hur faan lyckades dom rollsätta Mark Ruffalo? Ren katastrof.

Övriga avengers-karaktärer är bara...meeeh. captain America kanske tilltalar amerikaner? Men va faan liksom.
Doctor Strange är väl enda undantaget från skräpet i nutida uppsättning.

Nåja, i min uppväxt har jag uppskattat både Marvel och DC, men i detta nu, med popcorn-bollywood rullarna som Avengers är kan jag inte förstå dom höga betygen på filmerna.
Avengers är i min värld som star Trek var på 80-talet jämfört med star Wars som tills idag är Snyders DC-filmer och förra årets joker film.

Jag förstår helt enkelt inte hypen över avengers-filmerna. De känns ytliga och korkade. Massa coola effekter utan substans.

Rant over
__________________
Senast redigerad av eyecreate 2021-03-20 kl. 00:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback