Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-27, 22:05
  #1
Medlem
Troubleholders avatar
Hej, sålde en iPhone 6s plus till en snubbe på blocket. Han förskottsbetalade, och 1 dag efteråt skickade jag. Jag åkte dock till Danmark samma dag så en kollega skickade, men tappade givetvis bort kvittot. Gick till posten o bad om ett nytt kvitto på måndagen, men nej sa dom. Lyckades få tillbaka telefonen idag med retur frakt genom posten, förklarade läget för killen som varit på mig hela helgen. O då sa han " Du har tills 09 i morgon sen polisanmäler jag dig". Men vad händer nu? Kommer inte kunna fixa pengarna förrens i morgon E.M/ kväll. Vad händer med polisanmälan osv? Var hos posten på arbetsintervju för ett tag sen o dom ville ha ett utdrag ur brottsregistret, kommer det synas att jag blivit anmäld? Som sagt kommer endast vara anmäld runt en halv dag. Tack för seriösa svar
Citera
2016-04-27, 22:09
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Hej, sålde en iPhone 6s plus till en snubbe på blocket. Han förskottsbetalade, och 1 dag efteråt skickade jag. Jag åkte dock till Danmark samma dag så en kollega skickade, men tappade givetvis bort kvittot. Gick till posten o bad om ett nytt kvitto på måndagen, men nej sa dom. Lyckades få tillbaka telefonen idag med retur frakt genom posten, förklarade läget för killen som varit på mig hela helgen. O då sa han " Du har tills 09 i morgon sen polisanmäler jag dig". Men vad händer nu? Kommer inte kunna fixa pengarna förrens i morgon E.M/ kväll. Vad händer med polisanmälan osv? Var hos posten på arbetsintervju för ett tag sen o dom ville ha ett utdrag ur brottsregistret, kommer det synas att jag blivit anmäld? Som sagt kommer endast vara anmäld runt en halv dag. Tack för seriösa svar

Din historia håller inte.

Vaddå "få tillbaka telefonen med retur vis posten"?

Om du lämnat in den då har den ju skickats, och då kan du inte "få tillbaka" den utan att du begär att den inte ska lämnas ut till mottagaren.

Så, vad hände EGENTLIGEN?
Citera
2016-04-27, 22:09
  #3
Medlem
ByeByeBostons avatar
En anmälan kommer inte att synas i belastningsregistret.
Citera
2016-04-27, 22:14
  #4
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Din historia håller inte.

Vaddå "få tillbaka telefonen med retur vis posten"?

Om du lämnat in den då har den ju skickats, och då kan du inte "få tillbaka" den utan att du begär att den inte ska lämnas ut till mottagaren.

Så, vad hände EGENTLIGEN?

Som du skrev, bad om att den inte skulle hämtas ut o gjorde upp en liten historia, just för att han varken trodde den fanns där eller liknande, och tänker knappast låta han hämta ut den efter 1 vecka o säga att han inte gjort det.
Citera
2016-04-27, 22:15
  #5
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
En anmälan kommer inte att synas i belastningsregistret.


Tack Gud för det!
Citera
2016-04-27, 22:20
  #6
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Okej, bara jag som inte alls förstår vad TS menar...?
Citera
2016-04-27, 22:21
  #7
Medlem
STeWeis avatar
Vadå bara anmäld en halv dag?
Gör han en anmälan är du anmäld till polisen eller åklagaren lägger ner det. Det gör de inte på en halv dag det tar sin tid.
Citera
2016-04-27, 22:24
  #8
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Okej, bara jag som inte alls förstår vad TS menar...?
Nej. En titt på hans tidigare trådar förklarar dock ett och annat.

On topic: du hamnar inte i belastningsregistret förrän det finns ett konstaterat brott som du funnits skyldig till. Däremot bör du oroa dig för misstankeregistret.
Citera
2016-04-27, 22:25
  #9
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
Som du skrev, bad om att den inte skulle hämtas ut o gjorde upp en liten historia, just för att han varken trodde den fanns där eller liknande, och tänker knappast låta han hämta ut den efter 1 vecka o säga att han inte gjort det.

Sorry, men du har ungefär noll trovärdighet.

Men om det är som du säger och du stoppade paketet så.. Ptja, då har du ju begått bedrägeri?
Citera
2016-04-27, 22:42
  #10
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nej. En titt på hans tidigare trådar förklarar dock ett och annat.

On topic: du hamnar inte i belastningsregistret förrän det finns ett konstaterat brott som du funnits skyldig till. Däremot bör du oroa dig för misstankeregistret.

Ja, det verkar ju onekligen som att TS har lurat brallan av någon.
Citera
2016-04-27, 22:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Nej. En titt på hans tidigare trådar förklarar dock ett och annat.

On topic: du hamnar inte i belastningsregistret förrän det finns ett konstaterat brott som du funnits skyldig till. Däremot bör du oroa dig för misstankeregistret.

Posten kollar inte i misstankeregistret inför en anställning.
Citera
2016-04-27, 22:48
  #12
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marenostrum
Posten kollar inte i misstankeregistret inför en anställning.
Det skrev jag inte heller. Vissa arbetsgivare gör det, andra inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback