Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-27, 10:42
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Du ska inte vara så fixerad vid sånt som "nazism" och "Hitler-typer".
Men, ja. Jag är ganska säker på att det går att bedriva en betydligt hårdare linje än vad SD erbjuder i dagsläget. Andra länder gör det och såvitt jag vet fungerar det alldeles utmärkt.

Ja, men alltså för att få ordning i Sverige så behövs en Orban eller Le Pen typ. Med Putins kaxighet och snabba ryck.

Du vet ju hur hjärntvättade den absoluta majoriteten i Sverige är i såna här frågor, och att det i princip inte går att genomföra en statskupp i Sverige.

Alltså måste det vara en ledare som folk skulle rösta på. En "Hitlertyp" skulle köras i botten av media och skulle aldrig kunna vinna ett val. Det är troligt att inte ens SD kan det.
Citera
2016-04-27, 11:07
  #14
Medlem
Fris avatar
Kakburk,
Jo, ditt och många andras förslag är utmärkta. Men irrelevanta utan förmåga att genomföra dem. Vilken politiker har du röstat på hela ditt liv som inte lyckats åstadkomma nånting alls? Det är bara att inse att hela väljarcirkusen är verkningslös. Åtminstone tills någon individ tar ledningen, vilket det inte finns ens minsta tillstymmelse till i Sverige.
Citera
2016-04-27, 11:13
  #15
Medlem
Klopeks avatar
Anna Batra hade sålt sin mamma till högstbjudande på blocket bara det gynnade massinvandringen/lönedumpningspolitik.

Det finns ingen tillfällig paus för moderaterna, som det är nu rinner flyktingarna in över Sveriges gränser. Indirekt så regerar moderaterna just nu, massinvandringen fortgår som är deras primära mål vilket i sin tur spär på spänningar i samhället. Lönedumpningseffekt, fler människor (invandrare) ska ta del av välfärd och bidrag, ännu värre bostadsbrist o.s.v ett delat Sverige precis vad dom vill ha.
Citera
2016-04-27, 11:23
  #16
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Kakburk,
Jo, ditt och många andras förslag är utmärkta. Men irrelevanta utan förmåga att genomföra dem. Vilken politiker har du röstat på hela ditt liv som inte lyckats åstadkomma nånting alls? Det är bara att inse att hela väljarcirkusen är verkningslös. Åtminstone tills någon individ tar ledningen, vilket det inte finns ens minsta tillstymmelse till i Sverige.
Jag pratar om vad som är nödvändigt oavsett vad som går eller inte i dagsläget.
Och här kommer min poäng: Om det nödvändiga ligger utanför boxen så måste man också tänka utanför boxen.

Vi har idag åtta partier i riksdagen. Samtliga försöker hitta lösningar i det befintliga ramverket.
Även SD vilket också gör dem till en del av problemet om man vill uttrycka sig lite vågat.

Vi har alla fakta. Vi vet vilken menlig inverkan negrer och araber har på vårt samhälle. Vi vet att det inte går att inkludera dem i framtidsbygget.
Tänker vi inte utanför ramverket så går vi under.
Jag är hemskt ledsen över att behöva berätta detta men verkligheten är trots allt verkligheten oavsett vilket.
Citera
2016-04-27, 11:41
  #17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Vet inte!

Förvirrad som vanligt men jag tror att Moderaterna menar att nu ska vi gå in "paus" som i att ta en lite en rast och hämta andan för att ladda batterierna. Sedan stundar ett nytt kaos av sällan skådat slag i denna temporära och högst moderata strypningen av "tillfälligheten" som förväntas bli mycket kortlivad innan hjulen på flyktingindustrin kan börja rulla på som vanligt igen i etthundraåttio kilometer i timmen.

Moderna och Nya Moderater är verkar väl o-moderata i modern tid.
Ordet "moderat" kan ha bytt innebörd i ordlistan också.
Citera
2016-04-27, 13:46
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Vet inte!

Förvirrad som vanligt men jag tror att Moderaterna menar att nu ska vi gå in "paus" som i att ta en lite en rast och hämta andan för att ladda batterierna. Sedan stundar ett nytt kaos av sällan skådat slag i denna temporära och högst moderata strypningen av "tillfälligheten" som förväntas bli mycket kortlivad innan hjulen på flyktingindustrin kan börja rulla på som vanligt igen i etthundraåttio kilometer i timmen.

Moderna och Nya Moderater är verkar väl o-moderata i modern tid.
Ordet "moderat" kan ha bytt innebörd i ordlistan också.

De som fortsatt röstar på något av sjuklöverpartierna visar indirekt att de tycker att en helt okänd somalier eller afghan är viktigare än deras barn, släktingar vänner.

Eventuellt så kan det vara så att de själva och alla deras anhöriga och vännar har sitt på det torra och aldrig kommer behöva använda sig av något så pinigt som hyresrätt eller bidrag.
Även om det stämmer, så prioterar de i så fall somaliern och afghanen högre än en svensk pensionär eller arbetslös.

Hur man kan göra det förstår jag inte. Det handlar väl om något inbyggt i mänskligheten att prioritera familj, klan osv först.

Slutligen så litar jag inte på moderaterna. Med människor som Carl Bildt och Reinfeldt i partiet så tror jag att det handlar om att göra Sverige till ett USA-liknande land av segregation, multiraser och privatisering av allt det offentliga. Sveriges arbetarklass blev för stark - nu importerar vi en ny, färgmärkt underklass. Med ökad brottslighet skapar vi en helt ny USA-inspirerad säkerhetsindustri.

I stället för att vara rädda för vad som finns i den trojanska hästen och det osunda inflytandet från USA, så ska vi oroa oss för att Ryssland ibland flyger sina stridsplan lite för nära svenska luftrummet.
Citera
2016-04-27, 13:50
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Tänker vi inte utanför ramverket så går vi under.
Jag är hemskt ledsen över att behöva berätta detta men verkligheten är trots allt verkligheten oavsett vilket.

Snackar du här om någon slags NS revolution?
Det har ju i princip aldrig skett i Europas historia...
Och då skulle fogliga svenskar bli först? Jag tror inte det finns tillräckligt många i Sverige eller att de är rätt tränade att klara det.

Vårt bästa hopp är något i stil med vad som skett i Polen och Ungern.

För mig får det gärna hända - jag är dock inte på plats att delta. Men börjar något ske så kommer jag som ett skott. Skicka PM om du har mer info om något åt det hållet.
Citera
2016-04-27, 14:43
  #20
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .luftballong
De som fortsatt röstar på något av sjuklöverpartierna visar indirekt att de tycker att en helt okänd somalier eller afghan är viktigare än deras barn, släktingar vänner.

Eventuellt så kan det vara så att de själva och alla deras anhöriga och vännar har sitt på det torra och aldrig kommer behöva använda sig av något så pinigt som hyresrätt eller bidrag.
Även om det stämmer, så prioterar de i så fall somaliern och afghanen högre än en svensk pensionär eller arbetslös.

Hur man kan göra det förstår jag inte. Det handlar väl om något inbyggt i mänskligheten att prioritera familj, klan osv först.

Slutligen så litar jag inte på moderaterna. Med människor som Carl Bildt och Reinfeldt i partiet så tror jag att det handlar om att göra Sverige till ett USA-liknande land av segregation, multiraser och privatisering av allt det offentliga. Sveriges arbetarklass blev för stark - nu importerar vi en ny, färgmärkt underklass. Med ökad brottslighet skapar vi en helt ny USA-inspirerad säkerhetsindustri.

I stället för att vara rädda för vad som finns i den trojanska hästen och det osunda inflytandet från USA, så ska vi oroa oss för att Ryssland ibland flyger sina stridsplan lite för nära svenska luftrummet.

Vet inte vad multiras är för något men annars misstänker jag att du har alla rätt!
Citera
2016-04-27, 19:01
  #21
Avstängd
hej hopp, JAG FICK SVAR FRÅN MODERATERNA!
Hjälp mig att analysera!

---------------------Nedan följer svaret------------------------------------------------

Hej Anna och tack för ditt mejl,

Antalet asylsökande som kommer till Sverige är högre än någonsin. Det är en stor utmaning för vårt samhälle. Situationen är ohållbar. Vi är tydliga med att det krävs både ledarskap och reformer för att skapa ordning och reda i flyktingmottagandet och för en förbättrad integration, så att fler människor kommer i jobb. Vår nya politik inom migration och integration innebär en tredje väg mellan Miljöpartiets önskan om en fri invandring och Sverigedemokraternas stängda gränser.

Sverige kan inte ta ett så stort ansvar som vi gör. Vi ska värna asylrätten, men flyktingmottagandet måste vara långsiktigt hållbar. Vi behöver fler vägar till det första jobbet, minskat bidragsberoende och kontroll över kostnaderna.
Vår politik har fått ett tydligt genomslag i de insatser till följd av flyktingkrisen som Alliansen och regeringen har enats om. Tillfälliga uppehållstillstånd, skärpt försörjningskrav vid anhöriginvandring och utökat RUT-avdrag är exempel på åtgärder som ingår i uppgörelsen.

De insatser Alliansen och regeringen enats om var nödvändiga. Men de är långt ifrån tillräckliga. Det måste göras betydligt mer för ett Sverige med fungerande flyktingmottagande och integration.

Moderaterna vill:
● Sverige behöver en tillfällig paus i flyktingmottagandet. Det betyder att den som kommer till Sverige för att söka asyl från ett annat säkert EU-land, såsom Danmark eller Tyskland, som huvudregel ska nekas inresa (direktavvisning). Med förslaget respekteras FN:s flyktingkonvention.

● Samtidigt med den tillfälliga pausen bör Sverige anpassa vår lagstiftning på migrationsområdet till vad som gäller i andra jämförbara EU-länder.

● Tillfälliga uppehållstillstånd och snabbare prövning mot säkra länder. Tillfälliga uppehållsstånd för alla som anländer till Sverige på egen hand.


● Återvändandet måste fungera och det ska vara en skillnad på ett ja och ett nej till uppehållstillstånd. Den som har fått ett avslag ska inte ha rätt till ersättning.

● Skärpt försörjningskrav vid anhöriginvandring
, så att betydligt fler än i dag omfattas.

● En fokuserad biståndspolitik. Bättre hjälp i flyktinglägren, där behoven är som störst.

● Fler vägar till jobb. Första-jobbet-anställning och lägre skatt på de lägsta inkomsterna. Fler RUT-jobb. Ökad stimulans till jobb i försörjningsstöd.

● Satsningar på kunskap i skolan. Nationella resurser till skolor som inte når kunskapskraven och fler karriärtjänster för lärare.

● Öka tillgången på byggbar mark och förenkla regelverken kring byggande.


Läs gärna mer här: http://www.moderat.se/migration-och-integration


Med vänlig hälsning,
Väljarkontakter
----------------------------------------------------------------------------

(fetningen min)
Känns som "too little, too late" eller vad tycker ni? Dessutom så svarar de inte på frågan om "paus". Jag bad speciellt om svar på hur länge "pausen" varar.

Känns lite som klippt och klistrat. Nä, det där var för mesigt. Jag måste fortsätta rösta SD.
__________________
Senast redigerad av .luftballong 2016-04-27 kl. 19:03.
Citera
2016-04-27, 23:20
  #22
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .luftballong
hej hopp, JAG FICK SVAR FRÅN MODERATERNA!
Hjälp mig att analysera!

---------------------Nedan följer svaret------------------------------------------------

Hej Anna och tack för ditt mejl,

Antalet asylsökande som kommer till Sverige är högre än någonsin. Det är en stor utmaning för vårt samhälle. Situationen är ohållbar. Vi är tydliga med att det krävs både ledarskap och reformer för att skapa ordning och reda i flyktingmottagandet och för en förbättrad integration, så att fler människor kommer i jobb. Vår nya politik inom migration och integration innebär en tredje väg mellan Miljöpartiets önskan om en fri invandring och Sverigedemokraternas stängda gränser.

Sverige kan inte ta ett så stort ansvar som vi gör. Vi ska värna asylrätten, men flyktingmottagandet måste vara långsiktigt hållbar. Vi behöver fler vägar till det första jobbet, minskat bidragsberoende och kontroll över kostnaderna.
Vår politik har fått ett tydligt genomslag i de insatser till följd av flyktingkrisen som Alliansen och regeringen har enats om. Tillfälliga uppehållstillstånd, skärpt försörjningskrav vid anhöriginvandring och utökat RUT-avdrag är exempel på åtgärder som ingår i uppgörelsen.

De insatser Alliansen och regeringen enats om var nödvändiga. Men de är långt ifrån tillräckliga. Det måste göras betydligt mer för ett Sverige med fungerande flyktingmottagande och integration.

Moderaterna vill:
● Sverige behöver en tillfällig paus i flyktingmottagandet. Det betyder att den som kommer till Sverige för att söka asyl från ett annat säkert EU-land, såsom Danmark eller Tyskland, som huvudregel ska nekas inresa (direktavvisning). Med förslaget respekteras FN:s flyktingkonvention.

● Samtidigt med den tillfälliga pausen bör Sverige anpassa vår lagstiftning på migrationsområdet till vad som gäller i andra jämförbara EU-länder.

● Tillfälliga uppehållstillstånd och snabbare prövning mot säkra länder. Tillfälliga uppehållsstånd för alla som anländer till Sverige på egen hand.


● Återvändandet måste fungera och det ska vara en skillnad på ett ja och ett nej till uppehållstillstånd. Den som har fått ett avslag ska inte ha rätt till ersättning.

● Skärpt försörjningskrav vid anhöriginvandring
, så att betydligt fler än i dag omfattas.

● En fokuserad biståndspolitik. Bättre hjälp i flyktinglägren, där behoven är som störst.

● Fler vägar till jobb. Första-jobbet-anställning och lägre skatt på de lägsta inkomsterna. Fler RUT-jobb. Ökad stimulans till jobb i försörjningsstöd.

● Satsningar på kunskap i skolan. Nationella resurser till skolor som inte når kunskapskraven och fler karriärtjänster för lärare.

● Öka tillgången på byggbar mark och förenkla regelverken kring byggande.


Läs gärna mer här: http://www.moderat.se/migration-och-integration


Med vänlig hälsning,
Väljarkontakter
----------------------------------------------------------------------------

(fetningen min)
Känns som "too little, too late" eller vad tycker ni? Dessutom så svarar de inte på frågan om "paus". Jag bad speciellt om svar på hur länge "pausen" varar.

Känns lite som klippt och klistrat. Nä, det där var för mesigt. Jag måste fortsätta rösta SD.


Skitbra gjort !! Stor Eloge till dig !!

Att du "protesterar", jag brukar mejla ibland oxå till etablissemanget, bara fler gör det
så har det verkligen effekt.
"Vi sover inte, vi ser er, skärp er"

Skitbra !!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback