Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-05-12, 21:12
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Denna tjej visade väl också dålig attityd enligt Redax http://youtu.be/VZxHGQ50Me8


Pinsamt måste jag säga. En gubbe som uppmanar unga att bära en symbol för att visa underkastelse för främlingarna som invaderar hans eget land. Hur pervers får man bli?
Jag tror att det har tagits bort men häromveckan var det en medlem av ditt slag som tyckte att jag skulle åka hem till Rumänien eftersom morfarsmor kom från en romsk släkt. Så du inser väl att jag är en av invadörerna, sett till er rasistiska ideologi? Varför tror du att jag är svensk? För att jag är blond, blåögd och skriver bra svenska? Eller för att jag också har uradliga anor? Nej, nej, en droppe romskt blod räcker. För er. Men jag tänker fan stanna!
Citera
2016-05-17, 18:52
  #62
Medlem
Jag (kille) har varit rakad i minst fem år och har de senaste två åren fått höra ganska ofta att jag ser ut som en nazist, trots att jag tillhör den rakt motsatta änden av höger-vänster-skalan. Kan i och för sig spela in att jag ofta har bomber, har synliga boxärr och ett ansikte som påminner lite om den snygga i ett nazistgäng i en svensk kickersfilm från 90-talet. Oavsett så har det alltid sagts som att jag just ser ut som en nazist, inte att jag faktiskt skulle vara det. Har varit med om att folk använt det som en isbrytare för att ragga, aldrig som en öppning för hot eller våld.

Är du dessutom tjej lär folks spontana tanke snarare vara att du är den sortens feministtjej på instagram som ofta lägger upp "artsy" nakenbilder. De av mina kvinnliga vänner som varit rakade har, såvitt jag vet, också lästs av precis så.
Citera
2016-05-20, 17:36
  #63
Medlem
HighwayDelights avatar
Om man vet om att man inte är nazist så är det väl ingen fara, och om någon dum jävel öppnar käften om det behöver man bara svara något liknande med att "Din moder skulle ha svalt", är folk jobbiga mot en, kan man lika bra vara jobbig tillbaka

Varför man rakar skallen annat än vid cancer kan jag dock inte förstå,
tycker inte att det är vidare tilltalande varken hos män eller kvinnor, men folk gör ju som de vill
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback